Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Äldre serier från 60 till 90 talet

Startat av Scoobydoofan1, 21 september 2020 kl. 13:00:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Brukar dom visa äldre serier på tv från 60 till 80 talet?

Erika

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 september 2020 kl. 18:32:15
Brukar dom visa äldre serier på tv från 60 till 80 talet?

Tror TV4 Guld (om kanalen finns kvar) visar en del tv-serier från den tiden. Annars händer det någon gång ibland att SVT kan visa någon äldre tv-serie.

Oskar

Citat från: Erika skrivet 25 september 2020 kl. 19:43:09
Tror TV4 Guld (om kanalen finns kvar) visar en del tv-serier från den tiden. Annars händer det någon gång ibland att SVT kan visa någon äldre tv-serie.
Ja den finns kvar. Jag har tv4 guld och dom sänder bl.a  bröderna cartwright, mash, lilla huset på prärien och andra gamla serier.
Den kanalen kan jag rekommendera.

Oskar

Citat från: Erika skrivet 25 september 2020 kl. 19:43:09
Tror TV4 Guld (om kanalen finns kvar) visar en del tv-serier från den tiden. Annars händer det någon gång ibland att SVT kan visa någon äldre tv-serie.
Svt sänder gamla serie på deras kanaler och det finns också svt öppna arkivet på nätet bl.a svt play.

Scoobydoofan1

The golden girls är också en serie från 80 talet, inklusive serien som kom efter som heter the golden palace. Finns båda serierna nånstans att se på?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 januari 2022 kl. 01:34:01
The golden girls är också en serie från 80 talet, inklusive serien som kom efter som heter the golden palace. Finns båda serierna nånstans att se på?
The Golden Girls hette Pantertanter i Sverige. Alla sju säsonger av serien finns på Disney+ sedan några månader tillbaka. :)

The Golden Palace finns tyvärr inte att streama någonstans i de nordiska länderna, och har mig veterligen heller inte släppts på DVD här. Serien sändes på TV3 under 1990-talet, men efter 1997 tycks den vara helt uppslukad av jorden. I USA finns serien på den Disney-ägda streamingtjänsten Hulu, men den tjänsten finns inte i Sverige varför serien också lyser med sin frånvaro här. :( Men serien producerades av Disney-ägda Touchstone Television, så jag hoppas att den kan dyka uop på Disney+ i Norden inom en inte alltför avlägsen framtid.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2022 kl. 02:47:48
The Golden Girls hette Pantertanter i Sverige. Alla sju säsonger av serien finns på Disney+ sedan några månader tillbaka. :)

The Golden Palace finns tyvärr inte att streama någonstans i de nordiska länderna, och har mig veterligen heller inte släppts på DVD här. Serien sändes på TV3 under 1990-talet, men efter 1997 tycks den vara helt uppslukad av jorden. I USA finns serien på den Disney-ägda streamingtjänsten Hulu, men den tjänsten finns inte i Sverige varför serien också lyser med sin frånvaro här. :( Men serien producerades av Disney-ägda Touchstone Television, så jag hoppas att den kan dyka uop på Disney+ i Norden inom en inte alltför avlägsen framtid.
The golden girls finns på Disney+? Det är nya nyheter, hoppas då att the golden palace dyker up på Disney+ också. Utan bortklippta scener osv.