Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Scooby-Doo - Var är du? & The Scooby-Doo Show

Startat av Anders, 13 februari 2011 kl. 00:31:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wille

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2017 kl. 13:26:40
Tyvärr har jag inte kommit så mycket längre, då jag fortfarande inte lyckats få tag i något av de saknade avsnitten. Säsong 2 är färdigsynkad, med svensk originaldubb, svensk omdubb, norsk och dansk dubbning samt engelskt originaltal. Den säsongen bör dock göras om mot en bättre bildkälla. För de övriga säsongerna saknas fortfarande avsnitt så att jag inte har kunnat påbörja dessa.

Mest angeläget är alltså att få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från säsong 1 med TV3s originaldubb, för gör man det har jag allt som behövs för säsong 1 och skulle kunna påbörja synkning av avsnitten i den säsongen. Jag är som sagt ganska säker på att jag spelat in det avsnittet en gång i tiden, men tyvärr har jag inte lyckats hitta åt det VHS-bandet...

Om du eller någon annan har det avsnittet från TV3 vore det oerhört värdefullt, för då kan jag som sagt påbörja och göra klart säsong 1 av The Scooby-Doo Show. Säsong 3 saknas ju tyvärr betydligt mer av - närmare bestämt 3 eller 4 avsnitt med TV3s originaldubb och 5 avsnitt på norska och danska.

Jag kan tillägga att säsong 1 och 3 har släppts på DVD i USA, som kan användas som bildkälla, men märkligt nog har säsong 2 till dags dato inte släppts på DVD någonstans i världen.

Okej! Tyvärr har jag bara avsnitten med engelskt tal så är inte så mycket till hjälp men har märkt enligt min prenumeration på HBO att de har just The Fiesta Host is an Aztec Ghost med svensk dubbning. kanske inte är till stor hjälp men är värt att nämna då också hela första säsongen finns

Daniel Hofverberg

Citat från: Wille skrivet 19 november 2017 kl. 15:22:52
Okej! Tyvärr har jag bara avsnitten med engelskt tal så är inte så mycket till hjälp men har märkt enligt min prenumeration på HBO att de har just The Fiesta Host is an Aztec Ghost med svensk dubbning. kanske inte är till stor hjälp men är värt att nämna då också hela första säsongen finns
Tack för tipset, men jag misstänker starkt att HBO Nordic har serien med Sun Studios omdubb; samma dubbning som använts på både Cartoon Network, Boomerang, TV4 och TV4 Komedi. Det låter osannolikt att de, efter så många år, skulle ha fått tag i TV3s gamla dubbning.

Jag har dock inte själv HBO Nordic för tillfället, så jag skulle uppskatta om någon som hade det kunde dubbelkolla vilken dubbning som används där för säkerhets skull.

qnorsten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2017 kl. 16:27:52
Tack för tipset, men jag misstänker starkt att HBO Nordic har serien med Sun Studios omdubb; samma dubbning som använts på både Cartoon Network, Boomerang, TV4 och TV4 Komedi. Det låter osannolikt att de, efter så många år, skulle ha fått tag i TV3s gamla dubbning.

Jag har dock inte själv HBO Nordic för tillfället, så jag skulle uppskatta om någon som hade det kunde dubbelkolla vilken dubbning som används där för säkerhets skull.


HBO har Sun Studios omdubbning dvs den som börjar med "Nu är han här igen, en valp som aldrig gnyr, Scooby och gänget är på äventyr. "  Till skillnad mot TV3s som börjar "Kom och sätter er framför TVn för nu börjar det"
Insamling utav Tecknade serier och äldre dubbningar
Hemsida: http://alltomtecknat.se
Youtubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCVdS0RIlHenwCgijmSkvZug

Daniel Hofverberg

Tack för att du kollade; tyvärr ingen överraskning... :(

moviefan


moviefan

Har sett att Boomerang har sänt avsnitt med intro texten, kom sätt er framför tvn för nu börjar vi.

Wille

Tjena! Hur går det med projektet? Är det någon som kanske kan fixa serien med sun studios dubbning vore väldigt tacksam. Har dessutom bildkällor till alla säsongerna om någon skulle behöva!😉

Scoobydoofan1

#37
Är inte säker om det här ämnet är fortfarande aktiv, och undrar över hur det går med att få tag på alla The Scooby doo show med mediadubb versionen på svenska? Undrar också hur det har gått med att samla in alla avsnitt av serien. Undrar också vart man kan se på dom.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2017 kl. 00:33:59
I skrivande stund har jag av The Scooby-Doo Show lyckats få tag i 35 av de 40 avsnitten med Mediadubbs originaldubb (TV3) och samtliga avsnitt med Sun Studios omdubb (Cartoon Network, Boomerang, TV4). Det jag saknar är följande:

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Observera att det är högst tveksamt om To Switch a Witch faktiskt dubbades av Mediadubb eller sändes av TV3, för jag har i alla fall inget minne av att någonsin ha sett det avsnittet på TV3. Möjligtvis kanske det avsnittet ansågs för läskigt för barn, så att det därför hoppades över av TV3. Dock är det förstås inte omöjligt att det kan ha dubbats av Mediadubb International, även om det faktiskt inte sändes; men i sådana fall lär man ju ändå inte kunna få tag i det. Mig veterligen är det även sällan eller aldrig som Cartoon Network eller Boomerang sänt det avsnittet, men det avsnittet har däremot sänts på TV4 med Sun Studios omdubb och likaså släppts på DVD med samma dubb.

Det grämer mig att jag fortfarande inte lyckats hitta åt det enda saknade säsong 1-avsnittet, då jag är 99,9% säker på att jag spelade in det på VHS från TV3 en gång i tiden; men i så fall tycks det bandet vara uppslukat av jorden...

Min ambition är fortfarande att synka samtliga avsnitt med både svensk originaldubb, svensk omdubb, norsk dubb och dansk dubb till högkvalitativa bildkällor; och göra DVD:er med hela serien. Just därför hade jag verkligen velat få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost, om någon skulle råka ha det, för med det avsnittet skulle man alltså kunna göra klar hela säsong 1 och 2.

För övrigt har jag också norsk och dansk dubbning av alla utom 5 avsnitt av serien. Där är det följande jag saknar, om jag inte räknat fel i hastigheten:
Säsong 3:
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch
5: The Tar Monster
7: The Creepy Case of Old Iron Face
9: Who Was That Cat Creature I Saw you With Last Night?

Jag tror bara att det finns en norsk respektive dansk dubbning av The Scooby-Doo Show (ingen omdubb), och således samma dubbning på både TV3 och Cartoon Network/Boomerang, men jag har inga säkra belägg för det påståendet. Alla mina inspelningar kommer i alla fall från Boomerang, och utan tillgång till TV3-inspelningar kan jag förstås inte själv dra några definitiva slutsatser. Det jag vet är i alla fall att både TV3s och Cartoon Networks/Boomerangs dubbningar är gjorda av Sun Studio.

När DVD-projektet väl är färdigställt gör jag gärna en kopia åt dig, och andra intresserade. Fram tills dess är det dock inte så mycket jag kan dela med mig av, för flera av TV3-dubbningarna har jag bara som ljudfil utan bild; och måste följaktligen synkas om till en annan bildkälla.

Säsong 1 av Scooby-Doo: Where Are You? har ju dessbättre släppts på DVD i Sverige med TV3s originaldubb. Säsong 2 var däremot omdubbad på DVD, men 4 av de 8 avsnitten har jag inspelat från TV3 i originaldubb - oklart huruvida de resterande 4 avsnitten någonsin sändes på TV3, då jag inte har något minne av dem.
Så lyckades du ta tag i alla avsnitt av The Scooby doo show?

Daniel Hofverberg

Tyvärr har jag inte kommit särskilt mycket längre på de två och ett halvt åren som gått sedan jag skrev det inlägget. :( Fortfarande saknar jag samma avsnitt med Mediadubbs dubbning:

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Det irriterar mig verkligen, då jag är 99,9% säker på att jag spelat in åtminstone The Fiesta Host Is an Aztec Ghost, men har fortfarande inte lyckats hitta åt det bandet... :(

Jag har sedan det gamla inlägget synkat hela säsong 2 till bättre bildkälla, och gjort DVD:er med svensk originaldubb, svensk omdubb, norskt, danskt och engelskt tal. Dessa kommer dock vid tillfälle att göras om, då det nuförtiden finns bättre bildkällor att tillgå än vad som fanns då; plus att det tydligen förekommit någon enstaka synkmiss på det projektet.

Men i och med det saknade avsnittet av säsong 1 har jag tyvärr inte kunnat påbörja synkning av den säsongen. Så är det någon här som har spelat in The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från TV3 (med Mediadubbs dubbning) vore det oerhört värdefullt att få del av den inspelningen - enbart ljudet räcker. :)

moviefan

Vilken av serierna kom först, Show eller Where are you ? 

Steffan Rudvall


Scoobydoofan1

#42
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2020 kl. 20:56:58
Tyvärr har jag inte kommit särskilt mycket längre på de två och ett halvt åren som gått sedan jag skrev det inlägget. :( Fortfarande saknar jag samma avsnitt med Mediadubbs dubbning:

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Det irriterar mig verkligen, då jag är 99,9% säker på att jag spelat in åtminstone The Fiesta Host Is an Aztec Ghost, men har fortfarande inte lyckats hitta åt det bandet... :(

Jag har sedan det gamla inlägget synkat hela säsong 2 till bättre bildkälla, och gjort DVD:er med svensk originaldubb, svensk omdubb, norskt, danskt och engelskt tal. Dessa kommer dock vid tillfälle att göras om, då det nuförtiden finns bättre bildkällor att tillgå än vad som fanns då; plus att det tydligen förekommit någon enstaka synkmiss på det projektet.

Men i och med det saknade avsnittet av säsong 1 har jag tyvärr inte kunnat påbörja synkning av den säsongen. Så är det någon här som har spelat in The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från TV3 (med Mediadubbs dubbning) vore det oerhört värdefullt att få del av den inspelningen - enbart ljudet räcker. :)
Hur ser det ut med The Fiesta Host Is an Aztec Ghost avsnittet från säsong 1 Daniel? Har du lyckats hitta bandet för det avsnittet än? Har ser det ut med avsnitten med säsong 3?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 april 2022 kl. 20:15:38
Vilka är rösterna på den vhs:en ?

https://www.tradera.com/item/302150/535632867/hanna-barbera-scooby-doo(köp den inte, det ska jag göra)
Jag tror att det möjligtvis kan vara dessa.

Scooby-Doo - Gunnar Ernblad
Shaggy - Fredrik Dolk
Daphne - Beatrice Järås
Velma - Louise Raeder
Fred - Staffan Hallerstam