Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

11 September 2001

Startat av E, 11 september 2019 kl. 17:12:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Sökte men hittade inget ämne om detta

Idag är det 18 år sedan 11 September-attackerna :'(

Vad gjorde ni när attackerna inträffade, bara nyfiken

Jag skulle fylla 1 år när det hände så jag kan nog inte säga vad jag gjorde då

Erika

Jag hade precis kommit innanför dörren när jag fick nys om attackerna. Jag var nästan 16 år då.

Lilla My

Jag åt snor och lekte antagligen med lego. Var bara 6 år vid tillfället ;D

Elios

Kom ihåg när det hände. Då var jag nästan 7 år, min kusin var barnvakt åt mig och mina syskon. Hon visade på Tv:n att en jätte stor skyskrapa rasade vilket jag förmodar var en av dem tornen. Min mamma var faktiskt där några år innan jag föddes också.
Allt har gått rätt fort. Synd man själv inte hann besöka det.  :-\

gstone

Jag tycker inte vi borde ha den här tråden på forumet. Risken är allt för stora att disksionen bir allt för potisk och kontroversiell och det sluta med att folk bir arga.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 11 september 2019 kl. 19:52:10
Jag tycker inte vi borde ha den här tråden på forumet. Risken är allt för stora att disksionen bir allt för potisk och kontroversiell och det sluta med att folk bir arga.

Vart skulle någon bli arg?  ???
Jag tror knappast att någon var glad över vad som hände!  :(

Disneyfantasten

Jag hade ingen koll på det, jag var då så liten så jag förstod inte särskilt mycket och hade heller aldrig någon koll på datum och andra saker, som jag har idag... (jag var bara 5 år då)

gstone

Citat från: Elios skrivet 11 september 2019 kl. 19:57:15
Vart skulle någon bli arg?  ???
Jag tror knappast att någon var glad över vad som hände!  :(

När man parta om 11/9 kommer oftast diskussion sluta med parat om religion. Då hela motivation bakom attack var Islam. Och folk kan bli riktigt agra när man partar om religion och särskilt Islam och muslimer är ett väldigt laddat ämnen.

Jag tänker parta om mina åsikter och tankar om 11/9 i alla fall. För jag vill inta starta ett gräll och göra massa folk arga.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag tror inte att någon här på forumet skulle vara för terroristattacker, så jag tror nog ändå att vi kan behålla tråden utan någon större risk.

Nog kan jag tänka mig betydligt mer kontroversiella ämnen än just detta...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2019 kl. 21:06:01
Jag tror inte att någon här på forumet skulle vara för terroristattacker, så jag tror nog ändå att vi kan behålla tråden utan någon större risk.

Nog kan jag tänka mig betydligt mer kontroversiella ämnen än just detta...

Håller inte med. Du kan nästan inte tala om 9/11 utan ta up Islam och Muslimer.

Efter hela motivation bakom attacken var Islam och Religion är ett laddad ämnen och det känns varje gång Islam tas up av någon person i västvärlden. Slutar det med att åtminstone någon blir upprörd.

Det är nog bäst att undvika att parta om  Islam och är nästan omöjligt när det kommer till 9/11 av uppenbara skäll.


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#10
Citat från: gstone skrivet 11 september 2019 kl. 21:33:35
Håller inte med. Du kan nästan inte tala om 9/11 utan ta up Islam och Muslimer.

Efter hela motivation bakom attacken var Islam och Religion är ett laddad ämnen och det känns varje gång Islam tas up av någon person i västvärlden. Slutar det med att åtminstone någon blir upprörd.

Det är nog bäst att undvika att parta om  Islam och är nästan omöjligt när det kommer till 9/11 av uppenbara skäll.

Det var inte religionen Islam i sig som låg bakom attackerna, utan den Islamistiska terrororganisationen al-Qaida. Islamism är inte detsamma som Islam, här har du lite att läsa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Islamism
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 september 2019 kl. 21:41:48
Det var inte religionen Islam som låg bakom attackerna, utan den Islamistiska terrororganisationen al-Qaida. Islamism är inte detsamma som Islam, här har du lite att läsa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Islamism

Det var Islam !

Tänker inte läsa.

Byr mig inte.

Att försöka få mig att gilla  islam är meningslöst. Du kommer  aldrig lyckas. Så bry inte ens om att försöka  snälla !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#12
Citat från: gstone skrivet 11 september 2019 kl. 22:59:36
Det var Islam !

Tänker inte läsa.

Byr mig inte.

Att försöka få mig att gilla  islam är meningslöst. Du kommer  aldrig lyckas. Så bry inte ens om att försöka  snälla !

Hur du än gör, är du felinformerad till en viss nivå
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 september 2019 kl. 21:41:48
Det var inte religionen Islam som låg bakom attackerna, utan den Islamistiska terrororganisationen al-Qaida. Islamism är inte detsamma som Islam, här har du lite att läsa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Islamism
Är inte det lite som att säja att det inte var ideologin nazism utan den nazistiska staten Nazityskland som gjorde [fyll i valfritt]?
Al-Qaida var ju trots allt islamister, det har väll allt med islam att göra om dock i en perverterad form. Oavsett om man gillar det eller inte.
Houba !

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 september 2019 kl. 23:01:38
Hur du än gör, är du felinformerad

Jag har några riktigt starka ord jag kunde säga om vad jag tycker om Islam. Men jag ska inte. Eftersom jag vill vara artig  och inte göra folk arga och jag vill hålla den här tråden hövlig !

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.