Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hanna-Barbera - Serier

Startat av TonyTonka, 13 maj 2011 kl. 21:42:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Har Hanna-Barbera serierna Ruff och Reddy, Touche Turtle och Jippy Jappy och Jahooey dubbats förutom i filmen Hanna-Barberas Personliga favoriter?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag kan inte minnas någon svensk dubb av någon av de serierna, förutom inslagen i Hanna-Barbera Personliga favoriter - Animal Follies.

Dock kan jag inte vara säker - Cartoon Network visade många sällsynta Hanna-Barbera-serier i kanalens barndom under första halvan av 1990-talet, och därför är det inte alls otroligt att någon av dessa kan ha visats också. Framförallt Ruff and Reddy har jag ett mycket svagt minne av att ha sett någon annanstans än i VHS-filmen, och det kan ha varit på Cartoon Network. Men om den i så fall var dubbad eller inte vågar jag inte uttala mig om - på den tiden var det ju bara ungefär 30% av alla serier på kanalen som var svenskdubbade.

Erika

Cartoon Networks visningar av "Touché Turtle" var endast på engelska, vad jag kan minnas.

Elios

Varför dubbade inte Ruff and Rendy och dem andra serierna i fler sammanhang än dem gjorde?