Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ulla-Britta Hedenberg (Bianca Castafiore / Tintin - Det hemliga vapnet)

Startat av Beck, 13 juni 2015 kl. 21:57:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Hej!

Jag undrar vem Ulla-Britta Hedenberg är/var?
Hon gjorde rösten till Bianca Castafiore i Det hemliga vapnet på LP, CD och kassett.

En del sidor uppger Ulla-Britt Hedenberg (om det är samma person), utan A i förnamnet.
Men varför spelade hon inte Castafiore på de andra skivorna?

http://www.discogs.com/artist/1599465-Ulla-Britta-Hedenberg

Kjerstin Dellert tog över rollen för de andra äventyren Tintin hos gerillan, Castafiores juveler, Kung Ottokars spira och Tintin i hajsjön.

Cadpig

Vem hon än är/var så var hon kass i jämförelse med Dellert, som alltid kommer vara så som Castafiore låter i mitt huvud.

Daniel Hofverberg

För er som inte sett det, så har Peter Sjöquist svarat på det här inlägget på Dubbningshemsidans Facebook-sida:

"Ulla-Britt. Jobbade med henne i TV-serien Anmäld Försvunnen på 90-talet. Också mamma till Johan Hedenberg. http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ulla-Britt_Hedenberg"

Elios

Hehe tänkte att Anmäld Försvunnen var en serie om någon som var försvunnen och då ämnet också handlade om vem Ulla-Britta Strandberg är så trodde jag det hade med att göra att hon var försvunnen. 

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juni 2015 kl. 21:19:10För er som inte sett det, så har Peter Sjöquist svarat på det här inlägget på Dubbningshemsidans Facebook-sida:

"Ulla-Britt. Jobbade med henne i TV-serien Anmäld Försvunnen på 90-talet. Också mamma till Johan Hedenberg. http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ulla-Britt_Hedenberg"


Ursäkta sent svar.

Har för mig att Bert-Åke Varg nämnde Leif Hedenberg (antagligen Johans pappa) i intervjun med Christian Hedlund.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2023 kl. 21:33:27Ursäkta sent svar.

Har för mig att Bert-Åke Varg nämnde Leif Hedenberg (antagligen Johans pappa) i intervjun med Christian Hedlund.
Där har vi båda Johans föräldrar,har hans farsa dubbat nåt?

Disneyfantasten


gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2023 kl. 21:33:27Ursäkta sent svar.

Har för mig att Bert-Åke Varg nämnde Leif Hedenberg (antagligen Johans pappa) i intervjun med Christian Hedlund.
Han var en barnmissandlare :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 juni 2023 kl. 22:41:30Ja.
Han slog Johan väldigt mycket :'( :'(
Mycket tragiskt, även om det på den tiden fortfarande var tillåtet.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2023 kl. 22:45:50Mycket tragiskt, även om det på den tiden fortfarande var tillåtet.

Ändå otroligt att det någonsin kunnat vara tillåtet, särskilt i sådär modern tid.