Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Flumskola - och flumdubbning (kanske)

Startat av Richardo, 10 december 2018 kl. 13:44:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Flumskola är en term som har myntats för att beskriva den nuvarande mindre adekata svenska kommunala skola och den svenska skolans standard överlag.

Kan man kalla dagens dubbning som flumdubbning, där den s.k gamla bra dubbningen var under en tid där den svenska flumskolan INTE härjade fritt utan man hade katederundervisning?

Sabelöga

Citat från: Richardo skrivet 10 december 2018 kl. 13:44:29
Flumskola är en term som har myntats för att beskriva den nuvarande mindre adekata svenska kommunala skola och den svenska skolans standard överlag.

Kan man kalla dagens dubbning som flumdubbning, där den s.k gamla bra dubbningen var under en tid där den svenska flumskolan INTE härjade fritt utan man hade katederundervisning?
Tja, jag upplever inte dagens dubbning som flummig, utan mera som mindre teatral kanske, men jag vet inte jag har nog inte sett tillräckligt gammal dubbning för att kunna jämföra.
Houba !