Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Egen Översättning av "Sally's Song"

Startat av Lilla My, 12 april 2014 kl. 14:08:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My


Tjena!


Vet inte om ni är intresserade, men back in 2008/2009 gjorde jag en egen översättning av Sally's Song från Nightmare Before Christmas. Hittade den igen i December 2013 och tänkte att den var ju inte helt korkad, så jag fixade till den lite och sjöng in den. Däremot är jag så sjukt osäker på min sångröst (jag är så långt ifrån en sångare man kan komma) så vågade inte ladda upp den fören nu.


I alla fall, om ni är intresserade så finns den här:


https://www.youtube.com/watch?v=07lf1Uo6fcQ


Jag vet att det finns en officiell översättning av hela filmen, men såvitt jag vet blev filmen aldrig dubbad, bara översatt (förutom What's This då)? I alla fall, att översätta låtar/texter till svenska är en hobby jag har, och 2009 hade jag ingen aning att filmen redan fanns översatt.

Lilla My

Ingen bryr sig men nu (sådär tre år för sent men jaja) kommer även en översättning jag gjorde på "Let it Go" som jag skrev under 24 timmar kort efter jag sett den engelska dubben. Denna skrev jag alltså innan jag sett den svenska dubben.



https://youtu.be/T-5krxPfbFs


Kom gärna med kritik, bra som dålig. Att översätta är lite an en hobby jag har men jag blir inte bättre om jag inte får kritik på det jag gör  ;D

Elios

Sant och kul att höra din översättning. Hade ju nästan se om du kan göra det på fler filmer också. 

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  4 juni 2023 kl. 07:53:09Sant och kul att höra din översättning. Hade ju nästan se om du kan göra det på fler filmer också.
Nyttigt att dra upp en 9 år gammal tråd lmao

Men ja, att översätta har varit en liten passion som jag sysslar med då och då. Men har inte spelat in något på evigheter. Mest p.g.a. att jag inte är varken sångare eller dubbare och då blir väldigt osäker när jag själv är den som ska göra något av det.

De flesta av mina gamla översättningsvideor är utdaterade av olika anledningar så har gjort dem privata. "Sallys Sång" är ett undantag - är fortfarande relativt nöjd med både översättningen och "dubbningen" jag gjorde av den (även om jag nog skulle göra det betydligt bättre idag med bättre mikrofon och mer erfarenhet).

Har ju dock en dröm om två musikaler som jag vill översätta till svenska (i alla fall låtarna), och något år ska jag väl banne mig sätta mig ned och översätta klart alla låtar i dessa musikaler. Har bara blivit ett sidoprojekt än så länge med några låtar hipp som happ översatta när jag fått feeling.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  4 juni 2023 kl. 20:01:44Nyttigt att dra upp en 9 år gammal tråd lmao

Men ja, att översätta har varit en liten passion som jag sysslar med då och då. Men har inte spelat in något på evigheter. Mest p.g.a. att jag inte är varken sångare eller dubbare och då blir väldigt osäker när jag själv är den som ska göra något av det.

De flesta av mina gamla översättningsvideor är utdaterade av olika anledningar så har gjort dem privata. "Sallys Sång" är ett undantag - är fortfarande relativt nöjd med både översättningen och "dubbningen" jag gjorde av den (även om jag nog skulle göra det betydligt bättre idag med bättre mikrofon och mer erfarenhet).

Har ju dock en dröm om två musikaler som jag vill översätta till svenska (i alla fall låtarna), och något år ska jag väl banne mig sätta mig ned och översätta klart alla låtar i dessa musikaler. Har bara blivit ett sidoprojekt än så länge med några låtar hipp som happ översatta när jag fått feeling.
Jag menar tror du att du hade velat göra det igen? ^^

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  4 juni 2023 kl. 20:22:28Jag menar tror du att du hade velat göra det igen? ^^
Dubba eller översätta?

Svarar på bägge frågor i det jag skrivit redan.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  4 juni 2023 kl. 20:31:52Dubba eller översätta?

Svarar på bägge frågor i det jag skrivit redan.
Översätta. Jag menar du var duktig och hade varit kul och se mer.  ;D

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  4 juni 2023 kl. 23:57:20Översätta. Jag menar du var duktig och hade varit kul och se mer.  ;D
Och det svarade jag ju på?

Elios