Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mobilanpassat forum?

Startat av FabulousSloth, 23 augusti 2023 kl. 20:16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

FabulousSloth

Undrar om det kommer att finnas ett mobilanpassat forum eftersom det ibland är lite krångligt att markera ord och ändra format i mobilen, markören "hoppar" ibland till fel ställen.
Inget jättestort problem dock.
Profilbild av SundaysPlayzone.

Daniel Hofverberg

Forumet med standardtemat anses vara mobilanpassat, och ska enligt upphovsmännen uppfylla alla krav på modern mobiltillgänglighet.

Jag håller dock med dig att det inte alltid är helt enkelt att markera ord och stycken, så förmodligen finns det mer att göra på det området...

Du får mer än gärna påpeka detta på passande tavla på forumet för forumprogramvaran SMF, då jag inte har något att säga till om när det gäller vad som händer med programvaran:
https://www.simplemachines.org/community/index.php

Jag tror tyvärr inte att själva WYSIWYG-editorn påverkas av vilket tema man väljer, så mest troligt kommer den biten inte bli bättre även om man skulle byta till något annat tema; utan det blir nog bara övriga delar som påverkas.

FabulousSloth

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2023 kl. 20:23:36Forumet med standardtemat anses vara mobilanpassat, och ska enligt upphovsmännen uppfylla alla krav på modern mobiltillgänglighet.

Jag håller dock med dig att det inte alltid är helt enkelt att markera ord och stycken, så förmodligen finns det mer att göra på det området...

Du får mer än gärna påpeka detta på passande tavla på forumet för forumprogramvaran SMF, då jag inte har något att säga till om när det gäller vad som händer med programvaran:
https://www.simplemachines.org/community/index.php

Jag tror tyvärr inte att själva WYSIWYG-editorn påverkas av vilket tema man väljer, så mest troligt kommer den biten inte bli bättre även om man skulle byta till något annat tema; utan det blir nog bara övriga delar som påverkas.
Tack för svaret!
Profilbild av SundaysPlayzone.