Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem är bäst som Alfons Åberg

Startat av E, 29 november 2018 kl. 11:27:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Alfons Åberg

Björn Gustafsson
9 (90%)
Andreas Nilsson (spelet)
1 (10%)
Markus Engdahl (långfilmen)
0 (0%)
Jonas Karlsson (nya serien)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 10

E


Elios


Erik Friman

Jag förknippar alltid med Björn Gustafson. Det fanns en ljudbok från 1979 där Alfons har en egen röst medan Björn Gustafson är berättaren. Alfons görs av Charlie Elvegård och hans pappa av Lars Erik Bengtsson.

Jag hade inte själva ljudboken på kassett, utan hade en annan som heter "Roliga timmen" och är blandad och tagna från andra ljudböcker som Doktor Snuggles, Fablernas värld, Paddington, Bamse och Astrid Lindgrens figurer. Den innehöll från "Raska på, Alfons Åberg" och jag minns nästan att Charlie Elvegård lät ungefär lite som Björn Gustafson låter - men inte som när han gör Kanin.

Elios


Beck

Citat från: Erik Friman skrivet 29 november 2018 kl. 18:39:28Jag förknippar alltid med Björn Gustafson. Det fanns en ljudbok från 1979 där Alfons har en egen röst medan Björn Gustafson är berättaren. Alfons görs av Charlie Elvegård och hans pappa av Lars Erik Bengtsson.

Jag hade inte själva ljudboken på kassett, utan hade en annan som heter "Roliga timmen" och är blandad och tagna från andra ljudböcker som Doktor Snuggles, Fablernas värld, Paddington, Bamse och Astrid Lindgrens figurer. Den innehöll från "Raska på, Alfons Åberg" och jag minns nästan att Charlie Elvegård lät ungefär lite som Björn Gustafson låter - men inte som när han gör Kanin.
Ja, den ljudboken minns jag, hade den på LP under 90-talet och hörde den hos min pappa.
Det finns ett klipp med Lars-Erik Bengtsson (Alfons pappa) på SVT Play, han medverkade i ett avsnitt ur TV-serien Xerxes. Klicka till 25:00!
https://www.svtplay.se/video/8vRDQ38/xerxes/avsnitt-3?position=0&id=8vRDQ38

MOA

Jag minns inte om jag gillade Alfons Åberg när jag var barn,vi har böckerna men minns inte att jag titta på programmet & om jag gillade de. Minns att jag gillade Alfons parodier men då hade jag slutat titta på barnprogram