Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hajar som. Hajar

Startat av gstone, 11 juni 2019 kl. 00:05:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Jo förresten hade jag kunnat så hade jag ändrat både detta ämnet och Twilight till rubriken, Åsikt om diverse Dreamsworksfilmer och Twilight och populär kultur.  8)

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 28 juli 2019 kl. 21:10:00
Jo förresten hade jag kunnat så hade jag ändrat både detta ämnet och Twilight till rubriken, Åsikt om diverse Dreamsworksfilmer och Twilight och populär kultur.  8)

Det hade jag också gjort, de båda ämnena har strävat långt ifrån vad de egentligen borde handla om
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

En av anledningar till att jag inte gillar den är Draktränaren  är att Hicups röst so assjobbih att lysnna på.

Men det största problem att drakena talar och som resultat är så många dialog fria secener. Vilks jag finner urtrista
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hur kan jag känna någon sympati för drakarna i filmen när är omänskliga.
Om du pratar skulle dom känns mer som karaktärer och inte bara som
bitar av rekvisita.

Det är allt deakarna i draktränaren är rekvisita.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Om ingen pratar är det väldigt svårt att veta vad som på går i en film.
Jag förstår inte  ickeverbal kummnikation.


Och dom flesta secer utan tal
tråkar ut mig.

Det en av anledningarna till att Draktränaren suker.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Måste du klanka ned på Draktränaren hela tiden? Ja, du har din åsikt, men du måste inte banka in den i alla andras skallar hela tiden. Vi orkar inte höra på ditt eviga tjat om varför du gillar en impopulär film mer än en populär sådan.
"Åh, vad tråkigt, drakarna pratar inte", "Hickes röst är jobbig", "Jag förstår inte vad som händer när de inte pratar". Drakarna gör olika ansiktsuttryck för att uttrycka sig, Hickes röst är gjord av Jay Baruchel och jag tror att det är meningen att den ska vara lite sådär "mesig". Att du inte förstår vad som sker när ingen pratar är ditt problem, inte filmens. Sluta tjata och gå vidare med ditt liv, att klaga jämt och ständigt löser ingenting.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 21:09:07
På tal om titlar Har ni märkt att supér många animerad filmer idag har tråkiga en ords tittlar

Söm Epic, Home, Trassel,  Modig , Coco , Frost, Charming, Rio och så vidare ganska okreativt om ni frågar. Har verkligen tröttnat på det.

Jag tycker om det. Ett ord är allt som krävs ibland. Behövs inte en jättelång titel för att en film ska verka intressant och ju mindre som avslöjas redan i titeln, desto mer spännande :D

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 29 juli 2019 kl. 22:05:33
Jag tycker om det. Ett ord är allt som krävs ibland. Behövs inte en jättelång titel för att en film ska verka intressant och ju mindre som avslöjas redan i titeln, desto mer spännande :D
Det var nog snarare dess tråkighet iåmed att dom dels inte är översatta, vilket är trist, och det att dom inte innehåller nån ordlek som var poängen här. Tolkar jag det som i vilket fall som helst.
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 juli 2019 kl. 22:48:40
Det var nog snarare dess tråkighet iåmed att dom dels inte är översatta, vilket är trist, och det att dom inte innehåller nån ordlek som var poängen här. Tolkar jag det som i vilket fall som helst.

Jag tycker hur som helst att det hade varit en tråkig titel med bara: En haj säga. :/

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 juli 2019 kl. 22:48:40
Det var nog snarare dess tråkighet iåmed att dom dels inte är översatta, vilket är trist, och det att dom inte innehåller nån ordlek som var poängen här. Tolkar jag det som i vilket fall som helst.

Ja till "Shark Tale" hade ju inte en enordig titel fungerar. Jag menade generellt bara.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 30 juli 2019 kl. 05:10:39
Jag tycker hur som helst att det hade varit en tråkig titel med bara: En haj säga. :/

Jag tror du har missuppfattat titeln...

Shark Tale menas egentligen med Haj-Berättelse, Haj-Historia eller något liknande...

Lilla My

"Shark Tale" = "Haj-saga", "tale" kan också översättas till "berättelse". Det är en pun på "shark tail"; hajsvans.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2019 kl. 17:26:02
Jag tror du har missuppfattat titeln...

Shark Tale menas egentligen med Haj-Berättelse, Haj-Historia eller något liknande...

Ja du har rätt. Det ska ju vara Haj saga.  ::)

Lilla My

Heeelt orelevant fråga; har gstone blivit bannad/pausad eller håller han bara låg profil efter allt mothugg?

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet  2 augusti 2019 kl. 12:25:16
Heeelt orelevant fråga; har gstone blivit bannad/pausad eller håller han bara låg profil efter allt mothugg?

Jag tror bara att han håller lång profil ett tag, har sett honom online lite då och då men han skriver inget
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats