Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hajar som. Hajar

Startat av gstone, 11 juni 2019 kl. 00:05:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag gillar filmen Hajar som Hajar jätten mycket !

Är det någon mer här som gör det ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Jag gillar med den. Tycker den är soft och borde helt klart hyllas mer än vad den gjort inom Dreamworks.  ;D

Lilla My


TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet  6 juli 2019 kl. 21:36:44
Lust att utveckla?

Absolut!

- Animationen är fruktansvärd. Speciellt om man jämför med de animerade filmerna som kom samma år. Jag vet inte vad budgeten låg på för filmen men det kan inte ha gått till bra renderingsverktyg i alla fall. T.o.m. Dreamworks EGNA filmer samma år har sjukt högre nivå på kvalité.
- Storyn är dum. Hela grejen med filmen är dum.
- De konfliker som finns är forcerade och känns aldrig trovärdiga.
- Varför finns filmen från början? För att tjäna cash. Det syns. Det stör.
- Alla sidepuns är ogenomtänka. Ska du ha visuella puns, lägg lite fantasi i dem.
- Det finns inget som får mig att skratta i den här filmen som är menat att skrattas åt. Jag skrattar ÅT filmen.
- Huvudkaraktären Will Smith Fish är inte bara ful, utan också den mest idiotiska och ovärdiga huvudkaraktär jag stött på. Tanken är att vi ska vara på hans sida och heja på honom, men det är det minsta jag vill göra filmen igenom.
- Sexuell, snudd på sexistisk, humor. Inte kul, bara dumt och så otroligt daterat.
- På tal om det; hela filmen är daterad. Jag känner hur jag blir yngre tio år när jag kollar på den för hela filmen OSAR 2004.
- De karaktärer som inte är irriterande eller i vägen är så otroligt tråkiga. Inget djup.
- Karaktärerna är också fruktansvärt korkade. Det blir tröttsamt i längden.
- Rasistista stereotyper är inte kul. Bara dumt.

Jag har sett filmen en gång som liten och såg halvvägs innan jag var så uttråkad att jag gick och gjorde annat. Redan då tyckte jag den var fruktansvärd. Efteråt har jag sett filmen igen och bitar av den och lyssnat på otaliga videor och recensioner som tycker, precis som jag, att den är fruktansvärd. Kändes otroligt skönt att få bekräftelse på att det inte bara är jag som ogillar filmen ;D För de som är intresserade är här en video som är väldigt bra på att förklara lite vad jag själv känner för filmen:
https://youtu.be/XITR7Nq0EAg

Nu vill jag fråga tvärtom; Vad är det med filmen ni gillar? Snälla förklara så utförligt ni kan för jag förstår verkligen inte...

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  7 juli 2019 kl. 00:38:23
Absolut!

- Animationen är fruktansvärd. Speciellt om man jämför med de animerade filmerna som kom samma år. Jag vet inte vad budgeten låg på för filmen men det kan inte ha gått till bra renderingsverktyg i alla fall. T.o.m. Dreamworks EGNA filmer samma år har sjukt högre nivå på kvalité.
- Storyn är dum. Hela grejen med filmen är dum.
- De konfliker som finns är forcerade och känns aldrig trovärdiga.
- Varför finns filmen från början? För att tjäna cash. Det syns. Det stör.
- Alla sidepuns är ogenomtänka. Ska du ha visuella puns, lägg lite fantasi i dem.
- Det finns inget som får mig att skratta i den här filmen som är menat att skrattas åt. Jag skrattar ÅT filmen.
- Huvudkaraktären Will Smith Fish är inte bara ful, utan också den mest idiotiska och ovärdiga huvudkaraktär jag stött på. Tanken är att vi ska vara på hans sida och heja på honom, men det är det minsta jag vill göra filmen igenom.
- Sexuell, snudd på sexistisk, humor. Inte kul, bara dumt och så otroligt daterat.
- På tal om det; hela filmen är daterad. Jag känner hur jag blir yngre tio år när jag kollar på den för hela filmen OSAR 2004.
- De karaktärer som inte är irriterande eller i vägen är så otroligt tråkiga. Inget djup.
- Karaktärerna är också fruktansvärt korkade. Det blir tröttsamt i längden.
- Rasistista stereotyper är inte kul. Bara dumt.

Jag har sett filmen en gång som liten och såg halvvägs innan jag var så uttråkad att jag gick och gjorde annat. Redan då tyckte jag den var fruktansvärd. Efteråt har jag sett filmen igen och bitar av den och lyssnat på otaliga videor och recensioner som tycker, precis som jag, att den är fruktansvärd. Kändes otroligt skönt att få bekräftelse på att det inte bara är jag som ogillar filmen ;D För de som är intresserade är här en video som är väldigt bra på att förklara lite vad jag själv känner för filmen:
https://youtu.be/XITR7Nq0EAg

Nu vill jag fråga tvärtom; Vad är det med filmen ni gillar? Snälla förklara så utförligt ni kan för jag förstår verkligen inte...

Jag tycker du är dum. Sluta skriva dumma saker.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:06:08
Jag tycker du är dum. Sluta skriva dumma saker.
Hon tycker som hon gör och jag håller med i stora drag. Förklara vad du tycker, hur du tycker istället för att kalla folk för dumma bara så där för att du inte tycker om deras åsikter.
Houba !

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  7 juli 2019 kl. 00:38:23
Absolut!

-


- Sexuell, snudd på sexistisk, humor. Inte kul, bara dumt och så otroligt daterat.

- Rasistista stereotyper är inte kul. Bara dumt.


https://youtu.be/XITR7Nq0EAg

Nu vill jag fråga tvärtom; Vad är det med filmen ni gillar? Snälla förklara så utförligt ni kan för jag förstår verkligen inte...

Feminister finner det mästa sexistisk.

Och allt är tydligen rasistiskt nu för tiden.

Jag tröt på att höra folk säja att media är rasistisk.

Det verkar som det ända media som inte är det som är gjort av svarta.

Hetro mänskor kan spela bogser och lesbiska.

Man "blackface" och "yellowface" är fel.

Var det inte du som tjatade på om Me Too på den här hemsidan ?

Jag gillar Hajar som Hajar för Robert De Niro är med som röst och Martin Scorsese med.

Det är så kul att Martin Scorsese gör en röst en animerad film !

Och Allan Svensson är med på svenska och han ör alltid bra även här !

Filmen är en parodi på Maffia filmer.

Undrar om du fattar det ?

Peter Falk är också med. Det här var en av hans sista roller så visa Lite Respekt  !

Animation kanske är ful. Men jag aberets kompisar som är fullare.

Det är också kul att Angelina Jolie fisk ser ut lite som Angelina Jolie.

Vill höra om racism som faktisk är värd att klaga och inte Harmlös sådan i barn film !

Det är fakist skitstövlar på nätet som säger att Ariel inte kan vara svart !

Det är en av dom dummast sakerna jag har hört !

All som säjer det måste vara korkade vad spelar det för roll vilken hudfärg hon har !

Filmen i Syd Afrika och Purto Rico så det är inte så troligt att hon skulle vara vit !

Alltså inte Hajar som Hajar utan Lilla Sjöjungfrun.

Hajar som Hajar är inte filmade någonstans den är gjord i dator.

Hajar som Hajar har och många skämt om pop kultur och det brukar var kul i en tecknad film.

Det verkligen kul att dom gjord en barn film som var en parodi på Maffia filmer det var en ganska unik idé.

Och det som jag sa super coolt att dom fick Martin Scorsese som är känd för att göra många världen bästa sådan filmer att göra en röst.

Det klar jag kul casting !

Den är inte lika vajer som hitta Nemo. Hitta Nemo är renare.

Det mesta här smutsig men det gör att värd värkar levde i.

Men jag med ger att det inte är så trevligt att titta på.

Jag gillar hur dom tar människor saker och gör dom till fisk saker som Val tvätt istället för bill tvätt och sjöhäst race isället för ett race med vanliga hästar.

Det är kul att dom spelar magneterna på svenska är bröder på riktgt. Undrar om dom spelade in sina repliker tillsammans ?

Och till skillnad från filmer som Wall E är det mycket dialog

Och tlll skillnad frön filmer som den nya onödiga Snonbben från Blu Sky. Har den humor för vuxna med.

Och karatärna  är  riktiga människor( nå ja fiskar🐠) som kan göra misstag och vara själviska  som folk på riktigt är och kan göra.


Det ör några av skälen jag gillar filmen.

Den är sannerligen bättre än Draktränaren.

Huvudrollens röst var inte jobb och lyssna på och den pop kultur och till och med lite sex humor för vuxna. Draktränaren har inget av detta.

Den är bara en massa dötrista drakar.

Hur kan gilla se en massa drakar som aldrig säjer någonting alls ?

Jag jämför för att Dreamworks gjord. 

Den är också bättre än Megamind för dom hitta faktisk   bra svensks röster till alla huvudrollerna !

Man måste vara galen on man vill se Megamind på Svenska !

Men Hajar som Hajar är bra på svenska med. Kul att Lars Dejert är med han är oftast bra !
   
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  7 juli 2019 kl. 01:39:40
Hon tycker som hon gör och jag håller med i stora drag. Förklara vad du tycker, hur du tycker istället för att kalla folk för dumma bara så där för att du inte tycker om deras åsikter.

Jag tycker Lilla My värkar om trevlig.

Menar du att du inte heller gillar Hajar som Hajar ?

Fy på dig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:58:03
Jag tycker Lilla My värkar om trevlig.

Menar du att du inte heller gillar Hajar som Hajar ?

Fy på dig
Bara för att folk inte tycker som dig behöver du vara elak mot dom, det var ju precis det som Cadpig gjorde >:(

Jag tycker Lilla My är jättetrevlig och Raltseye också för den delen

Jag håller faktiskt med dom att Hajar som Hajar inte är särskilt bra

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 juli 2019 kl. 07:53:48
Bara för att folk inte tycker som dig behöver du vara elak mot dom, det var ju precis det som Cadpig gjorde >:(

Jag tycker Lilla My är jättetrevlig och Raltseye också för den delen

Jag håller faktiskt med dom att Hajar som Hajar inte är särskilt bra

Förlåt !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Feminister finner det mästa sexistisk.

1 - Nej. Jag är dessutom väldigt liberal när det kommer till sexistiskt humor. Jag finner t.ex. buskis ganska kul. Det är en fin skillnad på sexistiskt humor som funkar och sexistisk humor som spär på stereotyper och kränker kvinnor.
2 - Om något uppfattas sexistiskt, lägg inte det på den som uttalar sig om att det uppfattas sexistiskt som att det är deras fel. Ta istället en extra funderare på om materialet faktiskt kan vara sexistiskt utan att du tänkt på det.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Och allt är tydligen rasistiskt nu för tiden.
Jag tröt på att höra folk säja att media är rasistisk.
Det verkar som det ända media som inte är det som är gjort av svarta.

Var det inte du som tjatade på om Me Too på den här hemsidan ?

Vi lever i en tid som är väldigt medveten om utsatta minoriteter och hur dessa har behandlats igenom tiderna. Att sätta sig på tvären och säga "allt verkar ju uppfattas rasistiskt nu för tiden!" istället för "vilken tur att vi kan vara så öppna för våra medmänniskor" visar mig snarare hur privilegiad du är. Jag önskar av hela mitt hjärta att du aldrig kommer utsättas för det förtryck mörkhyade personer fortfarande utsätts för i dagens samhälle.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Hetro mänskor kan spela bogser och lesbiska.
Man "blackface" och "yellowface" är fel.

Det handlar om att göra utrymme på rätt sätt. Det finns mörkhyade människor, det finns asiater. Att ge roller med dessa typiska utseénden och sätta en vithyad person där tar plats från någon som hade kunnat göra rollen lika bra och som dessutom redan har de typiska attribut som krävs för rollen.

"Blackface" och "yellowface" är dessutom namn på otroliga rasistiska komedi-varianter av mörkhyade människor och asiater. Blackface och yellowface är väldigt fel och väldigt skadligt, och det är ingen opinion jag har, det är fakta.

På tal om att heterosexuella "kan spela" homosexuella kan jag tala om att det igenom tiderna varit precis tvärtom; homosexuella har fått spela straighta. Dessutom; skulle en karaktär vara homosexuell och kille så skulle det vara för humorns skull, med överdriven röst, tajta kläder, färgat hår och intresse för kläder (oftast som alltid spelad av en straight skådespelare). Var det en homo- (eller ännu bättre, bi-) sexuell kvinna så var det för att sex säljer. Hon skulle vara sexig som fan och filmen/serien skulle helst innehålla en scen där hon hånglar med en annan brud.

Inte fören 2010-talet kan vi ha homosexuella och bisexuella karaktärer som verkar vara normala personer, dessutom spelade av HBTQ+-personer själva.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Filmen är en parodi på Maffia filmer.
Undrar om du fattar det ?

Hur? All humor om maffian ligger liksom undangömt för Will Smith Fish's story som tar all plats. Att dessutom fråga om jag "fattar det" får det att låta som du tror jag är en idiot. Snälla lägg av.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Peter Falk är också med. Det här var en av hans sista roller så visa Lite Respekt  !

Att någon varit med i en produktion gör inte denna produktion automatisk till ett fenomenalt mästerverk. Alan Rickman's sista film var "Alice Through the Looking Glass". Detta hindrar inte folk och kritiker från att såga filmen i bitar bara för att ha "respekt" för skådespelaren. Skådespelare över hela världen är med i kassa filmer hela tiden, utan att veta vilken som kommer vara deras sista. Jag kan gilla en röst-/skådespelare utan att älska vartenda grej denne är med i.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Animation kanske är ful. Men jag aberets kompisar som är fullare.

Har du arbetskompisar som är fulla, eller arbetskompisar som är fulare än denna animationen eller arbetskompisar som GJORT fulare animarion? Högst oklar mening ::)

Jag vill tillägga att bara för att det finns mer vedervärdig animation betyder inte det att denna automatiskt blir bättre rent kvalité-mässigt. Jag kan jämföra den här filmen med Dingo Pictures och fortfarande tycka den här filmen har sannslöst vidrigt animation.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Vill höra om racism som faktisk är värd att klaga och inte Harmlös sådan i barn film !
Det är fakist skitstövlar på nätet som säger att Ariel inte kan vara svart !
Det är en av dom dummast sakerna jag har hört !
All som säjer det måste vara korkade vad spelar det för roll vilken hudfärg hon har !
Filmen i Syd Afrika och Purto Rico så det är inte så troligt att hon skulle vara vit !

Jag håller med om att man ska ta fighter och slåss där det behövs. Detta betyder dock inte att man ska överge och låta "harmlös" rasism vara. All rasism och sexism är värd att fightas mot.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Hajar som Hajar har och många skämt om pop kultur och det brukar var kul i en tecknad film.

... Som inte funkar i den här filmen dessvärre. Speciellt inte om man jämför med Shrek där varje skämt och pop culture-skämt är igenomtänkt och funkar filmen igenom. I Shark Tale är allt påklistrat och som barn fattade jag inte något av skämten och eftersom de inte passade in där de var blev det bara konstigt och dumt.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Det ör några av skälen jag gillar filmen.

Tack! Jag uppskattar listan ;D

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Den är sannerligen bättre än Draktränaren.

Håller INTE med

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
[...] och till och med lite sex humor för vuxna. Draktränaren har inget av detta.

Måste en film innehålla sex-skämt och sexuell humor? Speciellt en animerad film som dessutom brandar sig åt barn?

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:56:33
Hur kan gilla se en massa drakar som aldrig säjer någonting alls ?

För att animationen gör att Toothless (och de andra drakarna) säger otroligt mycket utan att prata. Att kunna animera kroppspråk (speciellt på något som inte finns i verkligheten) så till den grad att man förstår precis vad karaktären tänker och känner utan ord är inte lätt och ett fantastiskt bra jobb av Dreamworks. Det finns en anledning till att Draktränaren är en av deras största framgångar någonsin (och att Shark Tale är en av deras största floppar).

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  7 juli 2019 kl. 17:24:45
1 - Nej. Jag är dessutom väldigt liberal när det kommer till sexistiskt humor. Jag finner t.ex. buskis ganska kul. Det är en fin skillnad på sexistiskt humor som funkar och sexistisk humor som spär på stereotyper och kränker kvinnor.
2 - Om något uppfattas sexistiskt, lägg inte det på den som uttalar sig om att det uppfattas sexistiskt som att det är deras fel. Ta istället en extra funderare på om materialet faktiskt kan vara sexistiskt utan att du tänkt på det.

Vi lever i en tid som är väldigt medveten om utsatta minoriteter och hur dessa har behandlats igenom tiderna. Att sätta sig på tvären och säga "allt verkar ju uppfattas rasistiskt nu för tiden!" istället för "vilken tur att vi kan vara så öppna för våra medmänniskor" visar mig snarare hur privilegiad du är. Jag önskar av hela mitt hjärta att du aldrig kommer utsättas för det förtryck mörkhyade personer fortfarande utsätts för i dagens samhälle.

Det handlar om att göra utrymme på rätt sätt. Det finns mörkhyade människor, det finns asiater. Att ge roller med dessa typiska utseénden och sätta en vithyad person där tar plats från någon som hade kunnat göra rollen lika bra och som dessutom redan har de typiska attribut som krävs för rollen.

"Blackface" och "yellowface" är dessutom namn på otroliga rasistiska komedi-varianter av mörkhyade människor och asiater. Blackface och yellowface är väldigt fel och väldigt skadligt, och det är ingen opinion jag har, det är fakta.

På tal om att heterosexuella "kan spela" homosexuella kan jag tala om att det igenom tiderna varit precis tvärtom; homosexuella har fått spela straighta. Dessutom; skulle en karaktär vara homosexuell och kille så skulle det vara för humorns skull, med överdriven röst, tajta kläder, färgat hår och intresse för kläder (oftast som alltid spelad av en straight skådespelare). Var det en homo- (eller ännu bättre, bi-) sexuell kvinna så var det för att sex säljer. Hon skulle vara sexig som fan och filmen/serien skulle helst innehålla en scen där hon hånglar med en annan brud.

Inte fören 2010-talet kan vi ha homosexuella och bisexuella karaktärer som verkar vara normala personer, dessutom spelade av HBTQ+-personer själva.

Hur? All humor om maffian ligger liksom undangömt för Will Smith Fish's story som tar all plats. Att dessutom fråga om jag "fattar det" får det att låta som du tror jag är en idiot. Snälla lägg av.

Att någon varit med i en produktion gör inte denna produktion automatisk till ett fenomenalt mästerverk. Alan Rickman's sista film var "Alice Through the Looking Glass". Detta hindrar inte folk och kritiker från att såga filmen i bitar bara för att ha "respekt" för skådespelaren. Skådespelare över hela världen är med i kassa filmer hela tiden, utan att veta vilken som kommer vara deras sista. Jag kan gilla en röst-/skådespelare utan att älska vartenda grej denne är med i.

Har du arbetskompisar som är fulla, eller arbetskompisar som är fulare än denna animationen eller arbetskompisar som GJORT fulare animarion? Högst oklar mening ::)

Jag vill tillägga att bara för att det finns mer vedervärdig animation betyder inte det att denna automatiskt blir bättre rent kvalité-mässigt. Jag kan jämföra den här filmen med Dingo Pictures och fortfarande tycka den här filmen har sannslöst vidrigt animation.

Jag håller med om att man ska ta fighter och slåss där det behövs. Detta betyder dock inte att man ska överge och låta "harmlös" rasism vara. All rasism och sexism är värd att fightas mot.

... Som inte funkar i den här filmen dessvärre. Speciellt inte om man jämför med Shrek där varje skämt och pop culture-skämt är igenomtänkt och funkar filmen igenom. I Shark Tale är allt påklistrat och som barn fattade jag inte något av skämten och eftersom de inte passade in där de var blev det bara konstigt och dumt.

Tack! Jag uppskattar listan ;D

Håller INTE med

Måste en film innehålla sex-skämt och sexuell humor? Speciellt en animerad film som dessutom brandar sig åt barn?

För att animationen gör att Toothless (och de andra drakarna) säger otroligt mycket utan att prata. Att kunna animera kroppspråk (speciellt på något som inte finns i verkligheten) så till den grad att man förstår precis vad karaktären tänker och känner utan ord är inte lätt och ett fantastiskt bra jobb av Dreamworks. Det finns en anledning till att Draktränaren är en av deras största framgångar någonsin (och att Shark Tale är en av deras största floppar).

Jävla du argument.

Folk tar för läytt illa up idag och der är deeras fel inte dom som gör mediat. Sluta säja att saker är ratistika och sexistska Du är dum. Sluta klaga på allt !

Draktränarn är skräp . Sex humor ska vara i barn film !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 19:21:25
Jävla du argument.

Folk tar för läytt illa up idag och der är deeras fel inte dom som gör mediat. Sluta säja att saker är ratistika och sexistska Du är dum. Sluta klaga på allt !

Draktränarn är skräp . Sex humor ska vara i barn film !

Ta dig samman! Lilla My och Raltseye gav bara uttryck för sina åsikter!  ;)

Daniel Hofverberg

Jag är tyvärr benägen att hålla med Lilla My. Jag tyckte faktiskt om Hajar som hajar när filmen först kom, men tyvärr måste jag konstatera att filmen inte har klarat tidens tand speciellt väl. Nuförtiden upplevs den tyvärr väldigt daterad och sexistisk, och humorn fungerar inte alls lika bra idag som 2004. :(

Eller rättare sagt lär väl filmen ha haft de bristerna hela tiden, men attityder förändras med åren och bl.a. sexism gick förmodligen relativt obemärkt förbi för de flesta 2004, medan vi reagerar över det på ett helt annat sätt idag...