Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag har en riktigt dålig nyhet som jag just läste;

Året 2022 (alltså nästa år) så kommer det en TV-serie på Disney Junior som kommer att ha premiär på Disney+, nämligen Alice's Wonderland Bakery...  :(

När jag läste nyheten trodde jag först att det skulle vara Alice själv, men det visar sig att det istället kommer att vara hennes barnbarnsbarn som också heter Alice, så serien är i mina ögon dömd att misslyckas...  :(

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 maj 2021 kl. 15:05:23
Jag har en riktigt dålig nyhet som jag just läste;

Året 2022 (alltså nästa år) så kommer det en TV-serie på Disney Junior som kommer att ha premiär på Disney+, nämligen Alice's Wonderland Bakery...  :(

När jag läste nyheten trodde jag först att det skulle vara Alice själv, men det visar sig att det istället kommer att vara hennes barnbarnsbarn som också heter Alice, så serien är i mina ögon dömd att misslyckas...  :(
Det låter väldigt mycket som Snö + 7.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 maj 2021 kl. 15:16:02
Det låter väldigt mycket som Snö + 7.

Fast den enorma skillnaden är att Snö+7 INTE kommer från Disney och att det är ännu längre bak i generation där...

gstone

Coco har svensk blid version på Disney Plus.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 maj 2021 kl. 22:59:27
Varför ?

Därför att det handlar inte om Alice själv utan om hennes barnbarnsbarn som också heter Alice!

Förstår du vad det betyder?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 maj 2021 kl. 15:17:29
Fast den enorma skillnaden är att Snö+7 INTE kommer från Disney och att det är ännu längre bak i generation där...
Men Snö + 7 är ju en riktigt bra serie, och kommer från betydligt mindre kända och etablerade produktionsbolag än Disney - så med utgångspunkt från det finns det faktiskt en chans att det här kan bli bra. :)

Disneyfantasten

#1972
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 maj 2021 kl. 00:38:30
Men Snö + 7 är ju en riktigt bra serie, och kommer från betydligt mindre kända och etablerade produktionsbolag än Disney - så med utgångspunkt från det finns det faktiskt en chans att det här kan bli bra. :)

Vad menar du med det?

Ja, Snö+7 är absolut en bra serie och precis som du säger så är den producerad av ett helt annat företag, så där finner jag det inte lika problematiskt... (sen är också namnen här helt andra än från sagan och gör att det känns mer som en egenproduktion)

Men då Alice's Wonderland Bakery kommer att vara producerad av Disney så har jag en känsla av att den kommer att förstöra allt som den tecknade Alice i Underlandet står för och att den rentav kommer att bli värre än Jake och Piraterna i Landet Ingenstans som inte heller är någon vidare bra serie då den skiljer sig alldeles för mycket från Peter Pan plus att jag inte alls gillar Kapten Kroks, Peter Pans och Lenas röster i TV-serien (inte för att det är något fel på Gustav Levin, Adam Portnoff och Alice Sjöberg Brise som skådespelare, men i just dessa roller passar de inte särskilt bra), i Jake och Piraterna har de dock fördelen riktad till att den utspelar sig mellan de två Peter Pan filmerna, plus att jag faktiskt gillar karaktärerna Hajen & Knotan, Piratprinsessan och Sjöjungfru-Drottningen...

Eftersom Alice's Wonderland Bakery kommer att cirkulera kring karaktärens barnbarnsbarn som också heter Alice kommer original-karaktären oundvikligen att vara gammal eller värre, det är riktigt illa med tanke på att Alice är en så älskad, berömd och välkänd karaktär som dessutom har huvudroll i sin egen film! (visserligen har många karaktärer i Descendants fått barn men där har i princip ingen åldrats plus att serien också känns ganska unik, i denna franschise har Alice dessutom en dotter som heter Ally)

Jag tycker det är tråkigt nog att det är så i verkligheten och att det inte går att ändra på och att det händer utanför filmens universum (alltså att bli vuxen*, åldras* och dö), men att göra en ung huvudkaraktär gammal i en produktion av Disney är att gå alldeles för långt...

*Det är därför jag inte alls gillar när Bambi är vuxen, trots att jag verkligen älskar Bambi som film, för när jag tänker på karaktären Bambi så kommer jag alltid att förknippa det med när han är barn...

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2021 kl. 07:25:27
Men då Alice's Wonderland Bakery kommer att vara producerad av Disney så har jag en känsla av att den kommer att förstöra allt som den tecknade Alice i Underlandet står för ...

Omöjligt. Det har Tim Burton och Johnny Depp redan gjort i spelfilmen från 2010.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 maj 2021 kl. 08:56:35
Omöjligt. Det har Tim Burton och Johnny Depp redan gjort i spelfilmen från 2010.

Jag älskar den filmen !!!!!!!!!!!!!!!! :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Vilka serier har dom lagt till Disney+ från 80 & 90 talet? Menar tills nu. Lägger dom till fler av dom äldre serierna?

Samlaren

#1976
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 maj 2021 kl. 22:45:08
Vilka serier har dom lagt till Disney+ från 80 & 90 talet? Menar tills nu. Lägger dom till fler av dom äldre serierna?

Svårt och svara på i Juni så läggs mest liveaction serier för vuxna till. En sere so,m är liveaction som finns i UK men inte i Sverige borde de lägga till Everybody loves Raymond. Dock så är det alla avsnitt i första säsongen som har sub änsålänge eller rättare sagt alla avsnitt utan avsnitt 15 i första säsongen.

Men detär annars väldigt få serier från 80/90tal som lagts till

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet  2 juni 2021 kl. 16:50:15
Svårt och svara på i Juni så läggs mest liveaction serier för vuxna till. En sere so,m är liveaction som finns i UK men inte i Sverige borde de lägga till Everybody loves Raymond. Dock så är det alla avsnitt i första säsongen som har dub änsålänge eller rättare sagt alla avsnitt utan avsnitt 15 i första säsongen.

Men detär annars väldigt få serier från 80/90tal som lagts till
Dom dubbade alla älskar Raymond tills svenska?

Erika

Vänta lite, har man dubbat Alla älskar Raymond? :o Konstigt val... Nåväl, vilka är med i dubbningen?

Scoobydoofan1

Citat från: Erika skrivet  2 juni 2021 kl. 18:02:18
Vänta lite, har man dubbat Alla älskar Raymond? :o Konstigt val... Nåväl, vilka är med i dubbningen?
Har ingen koll på det, fråga samlaren.