Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Sommarlov (SVT)

Startat av Fraggery, 16 juni 2022 kl. 07:37:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 april 2023 kl. 20:53:18Sommarskuggan lär de ju inte överge på många år men någon slags ändring tror jag nog det kan bli. Har för mig att de sökt ny programledare också...
Det stämmer, så någon slags förändring kommer nog att ske - men exakt vad det innebär återstår att se...

Men som sagt, Sommarskuggan lär de ju inte överge så länge karaktären är så populär - så det lär nog fortsätta åtminstone några år till.

Adam Larsson

Det senaste åren har de haft för många programledare känns det som. Jag förstår att de gör det för att samtidigt kunna bygga upp en franchise med SVT huset i Malmö och dess anställda och sommarskuggans dräkt som någon alltid snor. Men det blir liksom lite för mycket när man i många år har klarat sig med bara tre.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 24 april 2023 kl. 21:06:40Det senaste åren har de haft för många programledare känns det som. Jag förstår att de gör det för att samtidigt kunna bygga upp en franchise med SVT huset i Malmö och dess anställda och sommarskuggans dräkt som någon alltid snor. Men det blir liksom lite för mycket när man i många år har klarat sig med bara tre.
Det kan jag väl för all del hålla med om, men det är nog åtminstone delvis ett nödvändigt ont för att minska belastningen på programledarna och göra jobbet mindre ansträngande. Att spela in i ett par timmar varenda vardagsförmiddag i nio veckor i sträck, under hela sommaren, skulle nog bli för betungande och jobbigt om de inte turades om så att programledarna bara behöver vara där vissa dagar. De vill väl också hinna göra någonting annat under högsommaren...

Det är säkerligen också därför de på senare år alltid brukar hitta på någon slags ursäkt så att vissa programledare är frånvarande mer eller mindre långa perioder under sommaren - de senaste åren åtminstone Angelika Prick, men oftast även ytterligare någon.

MOA

Jag gillar Angelikas personlighet,har hon medverkat i vanliga Bolibompa?

gstone

Citat från: Adam Larsson skrivet 24 april 2023 kl. 21:06:40Det senaste åren har de haft för många programledare känns det som. Jag förstår att de gör det för att samtidigt kunna bygga upp en franchise med SVT huset i Malmö och dess anställda och sommarskuggans dräkt som någon alltid snor. Men det blir liksom lite för mycket när man i många år har klarat sig med bara tre.

Är du inte lite för gamla för Sommarlov ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Dubintrested

Citat från: gstone skrivet 24 april 2023 kl. 21:36:39Är du inte lite för gamla för Sommarlov ? ???
Varför ställer du just du den frågan? Du tittar väl på ganska mycket som är gjort för barn själv. Ingen åldersdiskriminering tack.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Jag förstår fortfarande inte vad ni har emot Sommarlov som det varit på senare år, jag tycker att programledarna är jättebra och att de gjort en serie av Sommarlov gör det ännu mera spännande, plus att de också har pedagogiska teman, t.ex.;

- 2017 var det planet-skötar-tema, där programledarna kommit med tips på vad man kan göra för att ta hand om planeten

- 2018 var det demokrati-tema, där programledarna berättade att alla har rätt att få vara med och bestämma

- 2020 var det kompis-tema, där programledarna uppmuntrade barnen med kompis-tips på hur man kan göra för att vara en bra kompis

- 2021 var det rörelse-tema, där programledarna uppmuntrade barnen att röra på sig mer

- 2022 var det småkryps-tema, där programledarna uppmuntrat barnen att "Backa Småkrypen", alltså att påminna folk om att småkryp är viktiga för naturens ekosystem

(jag kan dock tycka det är synd att Mysteriet på SVT Barn 2015-2021) inte fick fler säsonger efter 2021 samt att många av programledarna för andra SVT-program inte synts till lika mycket längre, jag har dock förstående för set eftersom många av dessa bor i Stockholm och därmed inte blir lika praktiskt, själv bor jag i Malmö där Sommarlovs-programmet spelas in)

I mina ögon är alla Sommarlov-program definitivt mycket mer sevärt, välgjord och underhållande än mycket en hel del annat som producerats genom åren.

Oskar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 april 2023 kl. 19:48:08Jag förstår fortfarande inte vad ni har emot Sommarlov som det varit på senare år, jag tycker att programledarna är jättebra och att de gjort en serie av Sommarlov gör det ännu mera spännande, plus att de också har pedagogiska teman, t.ex.;

- 2017 var det planet-skötar-tema, där programledarna kommit med tips på vad man kan göra för att ta hand om planeten

- 2018 var det demokrati-tema, där programledarna berättade att alla har rätt att få vara med och bestämma

- 2020 var det kompis-tema, där programledarna uppmuntrade barnen med kompis-tips på hur man kan göra för att vara en bra kompis

- 2021 var det rörelse-tema, där programledarna uppmuntrade barnen att röra på sig mer

- 2022 var det småkryps-tema, där programledarna uppmuntrat barnen att "Backa Småkrypen", alltså att påminna folk om att småkryp är viktiga för naturens ekosystem

(jag kan dock tycka det är synd att Mysteriet på SVT Barn 2015-2021) inte fick fler säsonger efter 2021 samt att många av programledarna för andra SVT-program inte synts till lika mycket längre, jag har dock förstående för set eftersom många av dessa bor i Stockholm och därmed inte blir lika praktiskt, själv bor jag i Malmö där Sommarlovs-programmet spelas in)

I mina ögon är alla Sommarlov-program definitivt mycket mer sevärt, välgjord och underhållande än mycket en hel del annat som producerats genom åren.
Det är besparingar på svt därför.

Steffan Rudvall

Det här året är det tydligen tidsresor och historia som är temat.

Citat från:  SydsvenskanDet blir tidsresor i "Sommarlov" i Beijers park i Malmö i sommar. Bussen Busster försvinner och istället byggs det upp ett medeltida värdshus som under sommaren ska förvandlas till 80-talsaktig frisörsalong. Och en 22-årig Malmöstudent blir ny nördig programledare.

https://www.sydsvenskan.se/2023-05-02/sommarlov-gor-tidsresor-till-medeltiden-och-80-talet

Disneyfantasten


Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 april 2023 kl. 19:48:08Jag förstår fortfarande inte vad ni har emot Sommarlov som det varit på senare år, jag tycker att programledarna är jättebra och att de gjort en serie av Sommarlov gör det ännu mera spännande, plus att de också har pedagogiska teman, t.ex.;
Om det är någon tröst, så har jag alltid tyckt Sommarlovsmorgon är ojämnt, även som barn. Hursomhelst, är det tv-serierna som intresserar mig mest och de ska jag (i vanlig ordning) kolla in. :)

Steffan Rudvall

Årets program ska tydligen bestå av lajv.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.