Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disneyskurkar (inom Disneys filmer och serier)

Startat av Disneyfantasten, 28 oktober 2018 kl. 21:16:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 oktober 2018 kl. 17:22:23
I Familjen Robinson finns det egentligen inga riktiga skurkar!
Det finns 1 skurk nämligen Doris (hatten alltså) ;)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 maj 2019 kl. 19:19:32
Den blev faktiskt ganska populär när den släpptes. Den fick också nästan bara positiva recensioner. Jag skulle hellre säga att Kogänget inte är den populäraste Disneyfilmen för den fick mestadels negativa recensioner

Nja, jag skulle snarare vilja säga att det var Lilo och Stitch (bland filmerna gjorda 2000-2008), samt Dinosaurier, Kejsarens Nya Stil och Björnbröder som blev populära när de släpptes (Bolt blev någorlunda populär, men inte alls lika mycket som Prinsessan och Grodan och de filmer som kom efter den)

Men det är sant att det gick dåligt för Kogänget (samt även för Skattkammarplaneten, Lilla Kycklingen, Familjen Robinson och som sagt även Atlantis)

Saken är den att många anser att Atlantis hör till de sämre Disney-filmerna (likaså Lilla Kycklingen och Familjen Robinson) och för mig är dessa tre hyfsade, men håller ändå markant längre klass än andra de flesta andra Disney-långfilmer (filmerna i sig är helt okej och dubbningarna är bra, men temat i filmerna luktar ärligt talat ICKE-Disney-tema ganska lång väg), jag vet att det i mångt och mycket är smaksak men ändå!  :)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 maj 2019 kl. 19:30:10
Det finns 1 skurk nämligen Doris (hatten alltså) ;)

Ja, jag vet det, men hos existerade egentligen inte under Lewis tid utan den filmen bygger ju på det där med framtiden...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 oktober 2018 kl. 21:16:21
Skurkar i Disneyklassikern Askungen (1950);
- Styvmodern Lady Tremaine
- Gabriella
- Petronella
- Lucifer
Rätta mig om jag har fel nu men blir inte Petronella snäll i slutet av Askungen 3: Det magiska trollspöet

Har bara sett filmen några gånger på Disney Channel så jag kommer inte ihåg

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 juli 2019 kl. 19:20:48
Rätta mig om jag har fel nu men blir inte Petronella snäll i slutet av Askungen 3: Det magiska trollspöet

Har bara sett filmen några gånger på Disney Channel så jag kommer inte ihåg

Det blir hon, hon är inte alls lika hemsk som Gabriella, som är mer aggressivare och som plötsligt upptäcker att Askungen har hennes halsband som hon inte ville ha längre och som mössen gav åt Askungen och hon tvekar inte att slita det från henne... (både Gabriella och hennes mamma blir förvandlade till paddor i slutet av 3an)

Petronella är däremot snällare och börjar faktiskt tycka bättre om Askungen i slutet av 3an...

Disneyfantasten

Nu är skurk-listan uppdaterad med fler skurkar!  :) (har även lagt till "borttagna skurkar")

Disneyfantasten

Jag vill förresten säga att jag tycker det det har blivit för många "gömda skurkar" i rad på senare år; Kung Candi i Röjar-Ralf, Hans i Frost, Robert Callaghan i Big Hero 6, Bellwether i Zootropolis, Ernesto De La Cruz i Coco och Evelyn Deavor i Superhjältarna 2...

Så jag hoppas att Disney slutar med gömda skurkar på ett tag...

Gömda skurkar innan ovannämnda (som dock ej förekommit på rad) är Clayton i Tarzan, Guldgrävaren i Toy Story 2, Rourke i Atlantis, Mr Waternoose i Monsters Inc och Charles Muntz i Upp... (man kan nog inte räkna Stromboli i Pinocchio eller Edgar i AristoCats eftersom båda redan efter en stund visade sig vara skurkar)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 september 2019 kl. 11:56:55
Jag vill förresten säga att jag tycker det det har blivit för många "gömda skurkar" i rad på senare år; Kung Candi i Röjar-Ralf, Hans i Frost, Robert Callaghan i Big Hero 6, Bellwether i Zootropolis, Ernesto De La Cruz i Coco och Evelyn Deavor i Superhjältarna 2...

Så jag hoppas att Disney slutar med gömda skurkar på ett tag...

Gömda skurkar innan ovannämnda (som dock ej förekommit på rad) är Clayton i Tarzan, Guldgrävaren i Toy Story 2, Rourke i Atlantis, Mr Waternoose i Monsters Inc och Charles Muntz i Upp... (man kan nog inte räkna Stromboli i Pinocchio eller Edgar i AristoCats eftersom båda redan efter en stund visade sig vara skurkar)

Räknas Rico i Kogänget? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet  1 september 2019 kl. 14:00:38
Räknas Rico i Kogänget? ^^

Skulle vilja säga lite så ja. Fast mest är ju Rico en förrädare.  8) :P

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  1 september 2019 kl. 14:00:38
Räknas Rico i Kogänget? ^^

På sätt och vis ja, han är i och för sig inte huvudskurken, men ändå...

Kom på även Teddy i Toy Story 3:)

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 maj 2019 kl. 19:30:10
Det finns 1 skurk nämligen Doris (hatten alltså) ;)

Jag tänker ju alltså att det är ju egentligen en spoiler. Men ja det är ju mycket riktigt. Fast Plommonstopsmannen är den riktiga skurken i resten av filmen.  :o

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  2 september 2019 kl. 20:04:05
Jag tänker ju alltså att det är ju egentligen en spoiler. Men ja det är ju mycket riktigt. Fast Plommonstopsmannen är den riktiga skurken i resten av filmen.  :o

Tja, riktiga och riktiga, det är ju bara en alternativ tidsepok, trots allt bygger ju som sagt hela filmen på framtiden...

Disneyfantasten

Jag har förresten lagt till fler skurkar på listan idag!  :)

gstone

Jag önskar att Disney gick tillbaka till att ha vanliga skurkar som har många scener kanske en sång och tar upp en del tid av filmen.

Sådan som kan vara underhållande att se på istället för att ha en skurk som avslöjas mot slutet som dom haft på sistonnde nästan jämt.

Jag är trött på det !

Jag vill ha tillbaka dengammal sortens disney skruk och inte någon som är en twist i tredje akten.

Det är i alla fall min åsikt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  4 september 2019 kl. 10:44:56
Jag önskar att Disney gick tillbaka till att ha vanliga skurkar som har många scener kanske en sång och tar upp en del tid av filmen.

Sådan som kan vara underhållande att se på istället för att ha en skurk som avslöjas mot slutet som dom haft på sistonnde nästan jämt.

Jag är trött på det !

Jag vill ha tillbaka dengammal sortens disney skruk och inte någon som är en twist i tredje akten.

Det är i alla fall min åsikt.

Jag förstår. Det påminner lite ofta om det som dem gör i Morden i Midsomer där mördaren avslöjas i slutet.  ;D

E

Har ni också märkt att det är ganska längesen som en Disney-Skurk dog

Den senaste skurken som dog i en Disney-klassiker var Kung Candy

Den där Clownen som är med i Insidan Ut räknar jag inte som en skurk eftersom Glädje och dom andra väcker honom bara för att komma fram eller nåt

PS: säg INTE vad som händer med skurkarna i dom filmer som precis kommit ut för jag har inte sett dom än