Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Scooby-Doo! Meets Courage the Cowardly Dog ny direkt till DVD långfilm

Startat av Steffan Rudvall, 22 juni 2021 kl. 19:53:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juni 2021 kl. 21:26:56
Problemet är att de är så bra i rollerna så att ingen skulle kunna ersätta dem med bra resultat.

Förslag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#16

Det är också ovisst vem som är den officiella svenska rösten till Fred då det i många år har varit Peter Sjöquist men i tv-serien Scooby Doo och Vem tror du samt några av scooby-doo filmerna är det Jonas Kruse som antagligen hoppat inför Peter Sjöquist. Peter Sjöquist kom ju tillbaka i filmen Happy Halloween Scooby Doo men i filmen direkt därefter så var Jonas tillbaka.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juni 2021 kl. 21:40:01
Det stämmer, Vi borde hålla oss till ämnet.

Det är också ovisst vem som är den officiella svenska rösten till Fred då det i många år har varit Peter Sjöquist men i tv-serien Scooby Doo och Vem tror du samt några av scooby-doo filmerna är det Jonas Kruse som antagligen hoppat inför Peter Sjöquist. Peter Sjöquist kom ju tillbaka i filmen Happy Halloween Scooby Doo men i filmen direkt därefter så var Jonas tillbaka.

Daphne och Velma då?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2021 kl. 21:46:59
Daphne och Velma då?
Varför frågar du ens? Det är ju självklart att det är Sharon Dyall som Daphne och Jennie Jahns som Velma det har varit så sedan 2002.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juni 2021 kl. 21:50:35
Varför frågar du ens? Det är ju självklart att det är Sharon Dyall som Daphne och Jennie Jahns som Velma det har varit så sedan 2002.

Förlåt men har det inte förekommit tillfällen då de varit utbytta?  ??? (det kan väl aldrig skada att fråga för säkerhetens skull)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2021 kl. 21:52:14
Förlåt men har det inte förekommit tillfällen då de varit utbytta?  ??? (det kan väl aldrig skada att fråga för säkerhetens skull)
Daphne har haft ett inhopp, ett inhopp på 20 år då är det ganska självklart vem som är den officiella rösten.

Jennie Jahns har jag för mig att ingen hoppat in för.

Det förekommer ju dock fall Där karaktärerna är yngre eller I live action och då är det självklart andra skådespelare.


Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 22 juni 2021 kl. 22:06:49
En av få serier som skulle passa bra ihop med Scooby Doo
Ja visst en rädd Joakim Jennerfors och en rädd Steve Kratz passar perfekt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juni 2021 kl. 21:55:46
Daphne har haft ett inhopp, ett inhopp på 20 år då är det ganska självklart vem som är den officiella rösten.

Jennie Jahns har jag för mig att ingen hoppat in för.

Det förekommer ju dock fall Där karaktärerna är yngre eller I live action och då är det självklart andra skådespelare.

Det tar nog ett bra tag för mig att få kläm på alla Scooby-Doo dubbningar det har gjorts så otroligt mycket... (i och för sig det har jag ju sagt flera gånger)

Goliat

Vilken oväntad men kul överraskning. Trodde aldrig Kurage skulle komma tillbaka. Lite nyfiken också på om denna kommer släppas digitalt i Norden också.

Steffan Rudvall

Citat från: King Owl skrivet 22 juni 2021 kl. 23:00:12
Vilken oväntad men kul överraskning. Trodde aldrig Kurage skulle komma tillbaka. Lite nyfiken också på om denna kommer släppas digitalt i Norden också.
Det borde den göra de tidigare finns att hyra och köpa.

Goliat



Steffan Rudvall

#28
Den svenska dvd-utgåvan kommer den 13 september och följande är bilder på fram och baksida av omslaget.

SF Studios beskrivning:

Scooby-Doo och den hariga hunden Kurage hittar ett märkligt föremål mitt i Ingenstans i Kansas, och den mystiska upptäckten leder dem på spåret efter en monstruös jättecikada och hennes galna bevingade krigare.
Fred, Velma, Daphne och Shaggy vet att det här jobbet är för stort för dem. De kommer att behöva hundduons hjälp!




Tyvärr bara svenskt tal när det gäller nordiska språk. Vilket är konstigt eftersom att denna verkar släppas i resten av Norden också.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 augusti 2021 kl. 14:29:28
Nu kan ämnet flyttas till Dubbningar och röster.


Den svenska dvd-utgåvan kommer den 13 september och följande är bilder på fram och baksida av omslaget.




Tyvärr bara svenskt tal när det gäller nordiska språk. Vilket är konstigt eftersom att denna verkar släppas i resten av Norden också.

Snyggt. Omslag. En av få filmer jag ser fram emot.