Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Flykten från hönsgården (Chicken Run)

Startat av love_sharon, 6 december 2006 kl. 16:12:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

love_sharon

vad tycker ni om chicken run? (flykten från hönsgården) är den bra? dålig? eller avgudar du den lika mycket som jag gör! :D

Soscla

den är inte det bästa jag har sett, men den är ganska skön. Aardman är ju jätteduktig med sin lera ... :P
It's so fluffy I'm gonna die!

Elios

Gillar denna. Var ett tag sedan jag såg den. Men detta var väl också Lasse Brandebys ändå dubbning.  :o

E

Citat från: Elios skrivet 12 augusti 2019 kl. 17:25:28
Men detta var väl också Lasse Brandebys ändå dubbning.  :o
Han är också Alfred i Pettson och Findus - Kattonauten

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 augusti 2019 kl. 17:41:06
Han är också Alfred i Pettson och Findus - Kattonauten

Jo jag vet den också. Men menar credits som inte har stått på hemsidan.  8)

Elios

Eller ja som står på hemsidan menar jag.  :P

Sabelöga

Flykten från hönsgården tycker jag är en riktigt bra film  :D Den här bara så skönt som jag minns den, var länge sen jag såg den dock. Gillar också starkt att den har dubbats på dialekt precis som originalet.
Houba !

E

Jag gillar också filmen ;D

En uppföljare är på gång också :D
https://www.bbc.com/news/uk-43922140

Disneyfantasten

Jag tycker bra om den!  :) Den är bra för att vara en leranimerad film... (liksom exempelvis Wallace och Gromit) (bra svenska röster också)

Jag gillar speciellt följande replikskiften i filmen (det var ett tag sedan jag senast såg filmen, så det är bara på ett ungefär);

Mr Tweedy: Vad är det för paj?

Mrs Teeedy: Äpple!

Mr Tweedy: Åh, min favorit!

Mrs Tweedy: Kycklingpaj såklart! Vad tror du din jubelåsna!

(någon som vet mer säkert?)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 augusti 2019 kl. 21:47:13
En uppföljare är på gång också :D
https://www.bbc.com/news/uk-43922140

Det hade jag ingen aning om... (det var oväntat för mig)

(då filmen slutade så bra är jag ärligt talat skeptisk till en uppföljare)

Elios

Gillade att Mel Gibson var med också. Även att Kjell Bergqvist dubbade honom.  :P ;D :D 8)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2019 kl. 21:54:30
liksom exempelvis Wallace och Gromit
Faktum är att dom är gjorda av samma studio (Aardman Animation), och dom gjorde också Fåret Shaun

Det är oklart när uppföljare kommer men kanske under 2020

Jag tror dock det är ganska osannolikt att Kjell Bergqvist återvänder som Rocky, för han är ju 66 år nu och hans röst har ju förändrats med åren

Och Fjäder får nog få en annan röst eftersom Björn Granath är avliden (om Fjäder är med 2:an alltså)

Men jag hoppas att Sharon Dyall återvänder som Jenny

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 augusti 2019 kl. 20:43:35
Faktum är att dom är gjorda av samma studio (Aardman Animation), och dom gjorde också Fåret Shaun

Det är oklart när uppföljare kommer men kanske under 2020

Jag tror dock det är ganska osannolikt att Kjell Bergqvist återvänder som Rocky, för han är ju 66 år nu och hans röst har ju förändrats med åren

Och Fjäder får nog få en annan röst eftersom Björn Granath är avliden (om Fjäder är med 2:an alltså)

Men jag hoppas att Sharon Dyall återvänder som Jenny

Har Bergqvist ens dubbat efter Chicken Run?  ??? (ursäkta om jag glömt det)

Ja, att Titus Fjäder lär behöva byta röst råder det absolut ingen tvekan om!  ;)

Justé, Fåret Shaun också!

Jag hoppas också att Sharon Dyall gör comeback...

Elios

Då med någon ny som Knyck.  ::)

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2019 kl. 20:49:20
Har Bergqvist ens dubbat efter Chicken Run?  ??? (ursäkta om jag glömt det)

Tror han har medverkat i två dubbningar (den första "Spy Kids"-filmen och ett avsnitt av "Sagoberättaren") sedan dess, men annars har han knappt dubbat något alls. Vad jag kan komma ihåg. 

Elios

På hemsidan står det även Doktor Snuggles, Smurfarna och den förtrollande flöjten & Trolltyg i Tomteskogen.
Utöver dem du nämnde här ovanför.  ;D