Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Teenage Mutant Hero Turtles/Teenage Mutant Ninja Turtles (1987)

Startat av Kust, 10 mars 2018 kl. 12:56:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Media Dub internationell ska dubba den då kanske samma röster som Teenage mutant ninja turtles (2002)?

Tycker att det är skumt att den serien från 1987 tv dubben fick hade sån dålig ekonomi som den hade.

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet 23 oktober 2020 kl. 17:57:47
Media Dub internationell ska dubba den då kanske samma röster som Teenage mutant ninja turtles (2002)?

Tycker att det är skumt att den serien från 1987 tv dubben fick hade sån dålig ekonomi som den hade.
Media Dubb finns inte längre



Steffan Rudvall


MOA


Christer

Det är ju egentligen ganska bisarrt att en franchise/serie som är känd för att ha FYRA karaktärer i huvudrollerna bara har TRE skådespelare!

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 21 oktober 2020 kl. 21:14:59
Sun Studio dubbningen skulle dock behövt en fjärde röst, eftersom trion Mohede, Mildoff, Gunke, inte är jättebra på att förställa sina röster så det låter annorlunda jämnt.

Jag tycker snarare att minst 8-10 skådespelare borde ha medverkat där!  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 oktober 2020 kl. 08:53:55
Jag tycker snarare att minst 8-10 skådespelare borde ha medverkat där!  ;)
Förvisso, men det hade ju aldrig kunden gått med på då det är uppenbart att det skulle vara billigt och gå snabbt. Det skulle ju ha ökat kostnaderna för dubbningen lavinartat, så att den skulle bli tre gånger så dyr, så det fanns garanterat aldrig ens på kartan. :(

Men däremot skulle det ha gjort ganska stor skillnad med fyra skådespelare istället för tre - den extra kostnaden hade blivit liten, och det skulle göra ganska stor skillnad med en till skådespelare som var bra på att förställa rösten. :)

Sen tror jag också det hade fungerat bättre med Helen Sjöholm istället för Nina Gunke, som ju medverkade i väldigt många Köpenhamnsbaserade dubbningar under första halvan av 1990-talet och som i mina ögon var (och förmodligen fortfarande är) bättre på att förställa rösten än Nina. Helen brukade ofta spela ganska många kvinnliga rollfigurer i samma dubbning med förvånansvärt bra resultat.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 oktober 2020 kl. 09:18:46
Förvisso, men det hade ju aldrig kunden gått med på då det är uppenbart att det skulle vara billigt och gå snabbt. Det skulle ju ha ökat kostnaderna för dubbningen lavinartat, så att den skulle bli tre gånger så dyr, så det fanns garanterat aldrig ens på kartan. :(

Men däremot skulle det ha gjort ganska stor skillnad med fyra skådespelare istället för tre - den extra kostnaden hade blivit liten, och det skulle göra ganska stor skillnad med en till skådespelare som var bra på att förställa rösten. :)

Sen tror jag också det hade fungerat bättre med Helen Sjöholm istället för Nina Gunke, som ju medverkade i väldigt många Köpenhamnsbaserade dubbningar under första halvan av 1990-talet och som i mina ögon var (och förmodligen fortfarande är) bättre på att förställa rösten än Nina. Helen brukade ofta spela ganska många kvinnliga rollfigurer i samma dubbning med förvånansvärt bra resultat.
Vem hade passat bra som Krang?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 26 oktober 2020 kl. 09:33:47
Vem hade passat bra som Krang?
Mikael Roupé skulle passa som Krang.

Det är lite konstigt att Mikael Roupé själv, som förmodligen är bäst av alla i Sun Studio Köpenhamn gänget på att förställa rösten inte deltar i dubbningen.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 oktober 2020 kl. 23:27:32
Mikael Roupé skulle passa som Krang.

Det är lite konstigt att Mikael Roupé själv, som förmodligen är bäst av alla i Sun Studio Köpenhamn gänget på att förställa rösten inte deltar i dubbningen.
Dubbade han då?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 26 oktober 2020 kl. 23:33:30
Dubbade han då?
Såklart han gjorde det var ju han som fick uppdraget att börja dubba svenska på Sun Studio

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 oktober 2020 kl. 23:37:36
Såklart han gjorde det var ju han som fick uppdraget att börja dubba svenska på Sun Studio
Ja hade hellre hört han än Nina Gunke

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 oktober 2020 kl. 23:37:36
Såklart han gjorde det var ju han som fick uppdraget att börja dubba svenska på Sun Studio
Teenage Mutant Ninja Turtles (1987) creditlistan från dubbningshemsidan det står ingenting om regissör på sun studio köpenhamn version.
Då antar jag att Mikael Roupé eller Håkan Mohede eller Anja Schmidt är regissör till Teenage Mutant Ninja Turtles (1987) sun studio köpenhamn version.