Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Coronaviruset

Startat av gstone, 16 mars 2020 kl. 17:09:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 mars 2020 kl. 11:40:35
Jag sa inget om hon är snäll eller ej, men det hon berättade om i klippet som Svenska Nyheter visade förra fredagen stämmer inte riktigt.

Är inte kommunism vänsterextremt? Högerextremism är väl bland annat nazism. Tyskarna var ju nazister under andra världskriget och de hatade ju ryssarna som var kommunister, de var varandras motsatser, liksom nazismen och kommunismen (höger respektive vänster)

Jag menar antingen Kommunister elle högre extremister. SÅ KLART INTE båda på samma gång  ;D, Förlåt jag var otydlig ! :-[
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Bara för man är höger är man inte nazist eller rasist.  ;D

Soscla

Om vi bara sätter Stockholm i karantän ett litet tag och stänger ner skidorterna så blir det nog ordning på allt snabbt!

Läste en Twittertråd angående typ Folkhälsomyndighetens språkbruk: De kan/får inte skriva "man måste/ska/bör" göra si eller så utan deras starkaste ord är  "rekommenderar". Så när myndigheterna skriver "Det rekommenderas att personer över 70 stannar inne" betyder det på lekmannaspråk "alla över 70 MÅSTE STANNA INNE gå inte ut för i helvete!". Värt att tänka på om man tycker att deras åtgärder är för svaga. Det är vi som inte fattar och därför inte lyder.
It's so fluffy I'm gonna die!

Sabelöga

Citat från: Soscla skrivet 27 mars 2020 kl. 14:34:51
Om vi bara sätter Stockholm i karantän ett litet tag och stänger ner skidorterna så blir det nog ordning på allt snabbt!

Läste en Twittertråd angående typ Folkhälsomyndighetens språkbruk: De kan/får inte skriva "man måste/ska/bör" göra si eller så utan deras starkaste ord är  "rekommenderar". Så när myndigheterna skriver "Det rekommenderas att personer över 70 stannar inne" betyder det på lekmannaspråk "alla över 70 MÅSTE STANNA INNE gå inte ut för i helvete!". Värt att tänka på om man tycker att deras åtgärder är för svaga. Det är vi som inte fattar och därför inte lyder.
Om dom verkligen menade det skulle dom ha skrivit så. Annars är det ju bara usel kommunikation då man överlåter allt för mycket till tolkning.
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 27 mars 2020 kl. 14:33:53
Bara för man är höger är man inte nazist eller rasist.  ;D

Det var menat som ett exempel och jag pratade om extrema
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 mars 2020 kl. 15:30:32
Det var menat som ett exempel och jag pratade om extrema

Men är extremt vänster. Är det judar då?  ???

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 27 mars 2020 kl. 15:38:02
Men är extremt vänster. Är det judar då?  ???

Judendom är en religion, inte politiskt parti.

Dock är den stora majoriteten antisemiter åt höger. Ju längre åt höger, desto mer ond är juden. Typ.

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 27 mars 2020 kl. 15:38:02
Men är extremt vänster. Är det judar då?  ???

Nej... skrev jag inte för ett tag sen att kommunister är vänsterextrema? Judendomen är en religion, nazism är mer av en politisk åsikt, detsamma gäller väl kommunismen, men de två ligger på olika sidor av spektrumet. Tänker jag rätt nu?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Soscla

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 27 mars 2020 kl. 14:59:08
Om dom verkligen menade det skulle dom ha skrivit så. Annars är det ju bara usel kommunikation då man överlåter allt för mycket till tolkning.

Lagspråket är likadant, allt är luddigt för att ge utrymme för tolkning https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157055219628483&set=pcb.10157055223233483&type=3&theater
It's so fluffy I'm gonna die!

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 26 mars 2020 kl. 17:17:40
Tvärtom. Jag (och många fler) tror det här är en vändning. Man måste ned i botten för att riktiga förändringar i världen ska ske. Förhoppningsvis öppnar det här upp nya ideer och tankar som förbättrar världen :)

Vad exakt var det egentligen du menade med det här?^^

Anders M Olsson

Henrik Widegren, som till vardags arbetar som läkare på universitetssjukhuset i Lund (där jag också arbetade till min pensionering förra året), har gjort en rockvideo om coronaviruset:


https://youtu.be/TTyaB41BIUk

Visst kan man väl få skämta lite även om krisen är allvarlig?  :)

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 mars 2020 kl. 09:50:15
Henrik Widegren, som till vardags arbetar som läkare på universitetssjukhuset i Lund (där jag också arbetade till min pensionering förra året), har gjort en rockvideo om coronaviruset:


https://youtu.be/TTyaB41BIUk

Visst kan man väl få skämta lite även om krisen är allvarlig?  :)

Jo, såklart man får skämta
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Men frågan är ju om inte detta får ta priset för wow det känns ju lite sådär på något vis.


https://youtu.be/HHaWhkO-zVo

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 31 mars 2020 kl. 10:56:51
Men frågan är ju om inte detta får ta priset för wow det känns ju lite sådär på något vis.


https://youtu.be/HHaWhkO-zVo
Vad menar du med det?
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 31 mars 2020 kl. 12:19:09
Vad menar du med det?

Att han skämtar med att försöka överleva det. Utmana ödet typ.  8)