Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Coronaviruset

Startat av gstone, 16 mars 2020 kl. 17:09:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 25 mars 2020 kl. 23:09:03
Är väl ändå inte DÖD !!?? ??? :'( :-\
Nej han är i karantän men han känner sig bättre.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 mars 2020 kl. 23:30:19
Nej han är i karantän men han känner sig bättre.

Oj nej fan gud. Hoppas han blir bättre så fort som möjligt.  :-[

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 26 mars 2020 kl. 07:57:59
Oj nej fan gud. Hoppas han blir bättre så fort som möjligt.  :-[

Hoppas det med alla...

Läste senaste helgen att Lasse Kronér tros ha Corona, hoppas att han också blir bättre snart...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 mars 2020 kl. 08:00:25
Hoppas det med alla...

Läste senaste helgen att Lasse Kronér tros ha Corona, hoppas att han också blir bättre snart...

Naturligtvis.  ::)

E

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2020 kl. 12:28:17
Jag ÖNSKAR VERKLIGEN ATT BIOGRAFERNA öppnade igen !! :'(

Jag är så LEDSEN att jag inte kan se Scoobi , Minioner: Berättelsen om Gru och Trolls 2: Världsturnén,

Jag vill JÄTTE GÄRNA se dom filmerna !!! :-\ :'( :'(

Och nu kankse jag aldrig för det för alla dör eller jag måste vöänte till våren 2021. Det gör mig mycket ledsen .

Jag hade verkligen sett fram emot dessa filmer ! :'(
Det finns faktiskt viktigare saker i världen, va inte så fruktansvärt känslig

Det är inte jordens undergång bara för att biografer är stängda

Ha tålamod nån gång

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 mars 2020 kl. 14:00:34
Det finns faktiskt viktigare saker i världen, va inte så fruktansvärt känslig

Det är inte jordens undergång bara för att biografer är stängda

Ha tålamod nån gång

Den kommer väl komma senare förmodar jag. Inte jordens undergång? Mänsklighetens undergång är ju redan påväg känns det som.  >:(

E

Citat från: Elios skrivet 26 mars 2020 kl. 15:06:49
Inte jordens undergång? Mänsklighetens undergång är ju redan påväg känns det som.  >:(
Det är ett talesätt fattar du väl

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 mars 2020 kl. 15:16:17
Det är ett talesätt fattar du väl

Ja jag menar att det passar ju in nu på att mänskligheten håller på att balla ur!  :-[

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 26 mars 2020 kl. 16:37:46
Ja jag menar att det passar ju in nu på att mänskligheten håller på att balla ur!  :-[

Tvärtom. Jag (och många fler) tror det här är en vändning. Man måste ned i botten för att riktiga förändringar i världen ska ske. Förhoppningsvis öppnar det här upp nya ideer och tankar som förbättrar världen :)

Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet 26 mars 2020 kl. 17:17:40
Tvärtom. Jag (och många fler) tror det här är en vändning. Man måste ned i botten för att riktiga förändringar i världen ska ske. Förhoppningsvis öppnar det här upp nya ideer och tankar som förbättrar världen :)
Exakt

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 26 mars 2020 kl. 15:06:49
Mänsklighetens undergång är ju redan påväg känns det som.  >:(

Citat från: Elios skrivet 26 mars 2020 kl. 16:37:46
Ja jag menar att det passar ju in nu på att mänskligheten håller på att balla ur!  :-[

"Balla ur" och "undergång" är väl ändå två helst skilda saker?
   Viruset har en rapporterad 3% dödsrisk överlag, riskgrupperna är de äldre och de med underliggande sjukdomar, men det vet ni förstås.
   Detta är inte nån "mänsklighetens undergång" så länge folk gör som myndigheterna säger och inte på influencers och idioter.
   Att det ballar ur skulle jag kalla situation med panikhandeln och att folk inte lyssnar på myndigheterna, men mänsklighetens undergång är då fan inte nära.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 mars 2020 kl. 14:00:34
Det finns faktiskt viktigare saker i världen, va inte så fruktansvärt känslig

Det är inte jordens undergång bara för att biografer är stängda

Ha tålamod nån gång

Va inte otrevlig ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Elios skrivet 26 mars 2020 kl. 16:37:46
Ja jag menar att det passar ju in nu på att mänskligheten håller på att balla ur!  :-[

NEJJJJJJJJJJJJJJJJ

MANLIGHETEN FÅR INTE DÖD UT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

1. Media hypar upp allting och går från solsken till totalt mörker över bara en dag när det gäller deras rapporter.
2. Sverige som land behöver en sådan här kris. Politikerna är totalt inkompetenta vad gäller handlingskraft och prioriterar hela tiden fel. Alltid dom äldre och/eller vården eller pensionen och välfärdssystemet som blir lidande. Skattehöjningar kommer att ske var så säkra :).

Just nu urholkar man systemet. Några arbetar och några får sparken och några sitter bara hemma precis som dom gjort tidigare, förutom att dom nu inte behöver någon press på sig över huvud taget. Dom gick nyligen ut med att dom som får a-kassa eller går på bidrag inte behöver dyka upp på några möten eller rapportera några sökta jobb alls.  ;D ;D ;D gissa vem som får betala för detta. Inte går politikerna ner i lön för att finansiera detta.

När Sahlgrenska Universitetssjukhus på IVA gissade högt på 30-35 personer kom på ett dygn närmare 13 stycken. Sammtidigt i Spanien och Italien dör ju folk som flugor, trots att Media hela tiden gått ut och sagt att deras land är dom friskaste befolkningen i världen. Dom kör på stora rubriker och sånt som skrämmer, det genererar pengar för dom och klickningar. Om några månader är allt åter till det normala.  :)

gstone

#59
Citat från: Jabberjaw skrivet 26 mars 2020 kl. 17:40:09
1. Media hypar upp allting och går från solsken till totalt mörker över bara en dag när det gäller deras rapporter.
2. Sverige som land behöver en sådan här kris. Politikerna är totalt inkompetenta vad gäller handlingskraft och prioriterar hela tiden fel. Alltid dom äldre och/eller vården eller pensionen och välfärdssystemet som blir lidande. Skattehöjningar kommer att ske var så säkra :).

Just nu urholkar man systemet. Några arbetar och några får sparken och några sitter bara hemma precis som dom gjort tidigare, förutom att dom nu inte behöver någon press på sig över huvud taget. Dom gick nyligen ut med att dom som får a-kassa eller går på bidrag inte behöver dyka upp på några möten eller rapportera några sökta jobb alls.  ;D ;D ;D gissa vem som får betala för detta. Inte går politikerna ner i lön för att finansiera detta.

När Sahlgrenska Universitetssjukhus på IVA gissade högt på 30-35 personer kom på ett dygn närmare 13 stycken. Sammtidigt i Spanien och Italien dör ju folk som flugor, trots att Media hela tiden gått ut och sagt att deras land är dom friskaste befolkningen i världen. Dom kör på stora rubriker och sånt som skrämmer, det genererar pengar för dom och klickningar. Om några månader är allt åter till det normala.  :)

NEJ inget land behöver detta  >:( Sverige superbra Löven är TOPPEN !

Dock skulle nord Korea behöva invaderas och tas över av USA  ! och Mellanöstern behöver också tas över  >:(  MEN IGEN BEHÖVER CORONA !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.