Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Coronaviruset

Startat av gstone, 16 mars 2020 kl. 17:09:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2020 kl. 17:47:38
NEJ inget land behöver detta  >:( Sverige superbra Lövgren är TOPPEN !

Dock skulle nord Korea behöva invaderas och tas över av USA  ! och Mellanöstern behöver också tas över  >:(  MEN IGEN BEHÖVER CORONA !

Jag tror du behöver lära dig att läsa och stava gstone. För du misstolkar nästan alltid allting som folk skriver här på forumet.. Och du blandar stora och små bokstäver och kan inte ta att någon tycker annorlunda än vad du gör.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 26 mars 2020 kl. 17:50:12
Jag tror du behöver lära dig att läsa och stava gstone. För du misstolkar nästan alltid allting som folk skriver här på forumet.. Och du blandar stora och små bokstäver och kan inte ta att någon tycker annorlunda än vad du gör.

VAD FAN :o Jag kan stava och jag har stor bokstäver för visa när tycker något STARK. Sluta vara elak ! >:( :'( :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

#62
Citat från: Jabberjaw skrivet 26 mars 2020 kl. 17:50:12
Jag tror du behöver lära dig att läsa och stava gstone. För du misstolkar nästan alltid allting som folk skriver här på forumet.. Och du blandar stora och små bokstäver och kan inte ta att någon tycker annorlunda än vad du gör.

Alltså, jag är något av en ordpolis, men att racka ner på stavningen hos någon som har Dyslexi tycker till och med jag är över gränsen.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Sabelöga

Citat från: Jabberjaw skrivet 26 mars 2020 kl. 17:40:09
1. Media hypar upp allting och går från solsken till totalt mörker över bara en dag när det gäller deras rapporter.
2. Sverige som land behöver en sådan här kris. Politikerna är totalt inkompetenta vad gäller handlingskraft och prioriterar hela tiden fel. Alltid dom äldre och/eller vården eller pensionen och välfärdssystemet som blir lidande. Skattehöjningar kommer att ske var så säkra :).

Just nu urholkar man systemet. Några arbetar och några får sparken och några sitter bara hemma precis som dom gjort tidigare, förutom att dom nu inte behöver någon press på sig över huvud taget. Dom gick nyligen ut med att dom som får a-kassa eller går på bidrag inte behöver dyka upp på några möten eller rapportera några sökta jobb alls.  ;D ;D ;D gissa vem som får betala för detta. Inte går politikerna ner i lön för att finansiera detta.

När Sahlgrenska Universitetssjukhus på IVA gissade högt på 30-35 personer kom på ett dygn närmare 13 stycken. Sammtidigt i Spanien och Italien dör ju folk som flugor, trots att Media hela tiden gått ut och sagt att deras land är dom friskaste befolkningen i världen. Dom kör på stora rubriker och sånt som skrämmer, det genererar pengar för dom och klickningar. Om några månader är allt åter till det normala.  :)
Håller med dej i det hela. Tycker dock inte att något land "förtjänar" katastrofer kanske. Men annars 👍
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 26 mars 2020 kl. 20:04:03
Håller med dej i det hela. Tycker dock inte att något land "förtjänar" katastrofer kanske. Men annars 👍

Är Läven så dålig  ??? :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2020 kl. 20:04:56
Är Läven så dålig  ??? :-\

Många tycker att Löfven är dålig, ja, men jag vet inte hur mycket bättre det hade blivit med någon annan som statsminister. Stefan verkar ju ha lite svårt med oförberedda frågor, men han verkar som en rätt skön person utifrån vad jag såg i Luuk & Hallberg när han var med.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

Citat från: TonyTonka skrivet 26 mars 2020 kl. 19:14:12
Alltså, jag är något av en ordpolis, men att racka ner på stavningen hos någon som har Dyslexi tycker till och med jag är över gränsen.
Jabberjaw har dock (vad jag vet) inte hört innan att han har dyslexi men annars håller jag med honom

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 mars 2020 kl. 20:52:05
Jabberjaw har dock (vad jag vet) inte hört innan att han har dyslexi men annars håller jag med honom

Ja det var ju värre vad en annan spammare skrev här om dagen.  >:(

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 mars 2020 kl. 20:10:09
Många tycker att Löfven är dålig, ja, men jag vet inte hur mycket bättre det hade blivit med någon annan som statsminister. Stefan verkar ju ha lite svårt med oförberedda frågor, men han verkar som en rätt skön person utifrån vad jag såg i Luuk & Hallberg när han var med.

Ja jag tycker han är dålig som statsminister k övrigt. Men jag tänker inte gå in på vem jag tycker ska vara statsminister i detta läget. På sätt och vis tycker jag ändå det är hyfsat bra beslut han har tagit med att inte stänga ner grundskolorna. ;D

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 26 mars 2020 kl. 17:17:40
Tvärtom. Jag (och många fler) tror det här är en vändning. Man måste ned i botten för att riktiga förändringar i världen ska ske. Förhoppningsvis öppnar det här upp nya ideer och tankar som förbättrar världen :)

På vilket sätt då? Vad för idéer kan detta förbättra världen?  ???

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 mars 2020 kl. 17:28:43
"Balla ur" och "undergång" är väl ändå två helst skilda saker?
   Viruset har en rapporterad 3% dödsrisk överlag, riskgrupperna är de äldre och de med underliggande sjukdomar, men det vet ni förstås.
   Detta är inte nån "mänsklighetens undergång" så länge folk gör som myndigheterna säger och inte på influencers och idioter.
   Att det ballar ur skulle jag kalla situation med panikhandeln och att folk inte lyssnar på myndigheterna, men mänsklighetens undergång är då fan inte nära.

Balla ur är stadiet innan undergång. Menas det med. Och vilka myndigheter menar du man ska lyssna på? "Influencers och Idioter" vilka menar du då?
Fattar du inte att jag menar att det ser kanske inte så farligt ut nu med bara 3% dödsrisk för bland annat äldre men sakta men säkert om det fortsätter såhär så kommer det bara bli värre och värre. För då lär defitnivt dödssiffran öka med allra högsta grad.  :o

Simon Axelsson

#70
Citat från: Elios skrivet 26 mars 2020 kl. 21:53:44
Balla ur är stadiet innan undergång. Menas det med. Och vilka myndigheter menar du man ska lyssna på? "Influencers och Idioter" vilka menar du då?
Fattar du inte att jag menar att det ser kanske inte så farligt ut nu med bara 3% dödsrisk för bland annat äldre men sakta men säkert om det fortsätter såhär så kommer det bara bli värre och värre. För då lär defitnivt dödssiffran öka med allra högsta grad.  :o

Med myndigheter syftar jag främst på Folkhälsomyndigheten och med influensers tänker jag väl mest på det hörde jag hörde att hon Marguax Dietz sa att någon kompis till henne eller något sånt hade sagt att distansering, isolering och så var helt onödigt vilket jag fann dumt. Med idioter menar jag väl främst de skiter fullständigt i vad Folkhälsomyndigheten säger och försätter sig själva och andra i fara samt sedan sprider vidare sånt som "KÖP TOAPAPPER, BUNKRA UPP" eller "GÖR VAD FAN NI VILL, DET ÄR ÄNDÅ BARA DE GAMLA SOM DÖR".

Jag tänker nog att så länge Folkhälsomyndigheten inte går ut med något i stil med "dödligare än nånsin tidigare" så bör vi inte oroa oss för någon form av undergång. Det är bäst att inte ta ut saker i förväg enligt mig. Jag följer de råd som FHM ger och oroar mig inte så länge jag inte ser något oroande, men jag håller mig så distanserad och isolerad jag kan.

När det gäller det du nämnde sist så kan jag antingen säga att jag inte uppfattade dig som tillräckligt tydlig eller att jag är lite trög, båda stämmer i mitt tycke till viss grad.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 mars 2020 kl. 22:14:49
Med myndigheter syftar jag främst på Folkhälsomyndigheten och med influensers tänker jag väl mest på det hörde jag hörde att hon Marguax Dietz sa att någon kompis till henne eller något sånt hade sagt att distansering, isolering och så var helt onödigt vilket jag fann dumt. Med idioter menar jag väl främst de skiter fullständigt i vad Folkhälsomyndigheten säger och försätter sig själva och andra i fara samt sedan sprider vidare sånt som "KÖP TOAPAPPER, BUNKRA UPP" eller "GÖR VAD FAN NI VILL, DET ÄR ÄNDÅ BARA DE GAMLA SOM DÖR".

Jag tänker nog att så länge Folkhälsomyndigheten inte går ut med något i stil med "dödligare än nånsin tidigare" så bör vi inte oroa oss för någon form av undergång. Det är bäst att inte ta ut saker i förväg enligt mig. Jag följer de råd som FHM ger och oroar mig inte så länge jag inte ser något oroande, men jag håller mig så distanserad och isolerad jag kan.

När det gäller det du nämnde sist så kan jag antingen säga att jag inte uppfattade dig som tillräckligt tydlig eller att jag är lite trög, båda stämmer i mitt tycke till viss grad.

Marguax Dietz har dubbat ! Så jag gillar henne . >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

 Marguax Dietz är jätte snäll och trevlig !!! >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 mars 2020 kl. 20:10:09
Många tycker att Löfven är dålig, ja, men jag vet inte hur mycket bättre det hade blivit med någon annan som statsminister. Stefan verkar ju ha lite svårt med oförberedda frågor, men han verkar som en rätt skön person utifrån vad jag såg i Luuk & Hallberg när han var med.

Jag tror folk som ogillar Löven är mest högre extremister och skitiga Kommunist svin ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2020 kl. 11:22:09
Marguax Dietz är jätte snäll och trevlig !!! >:( >:( >:(

Jag sa inget om hon är snäll eller ej, men det hon berättade om i klippet som Svenska Nyheter visade förra fredagen stämmer inte riktigt.

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2020 kl. 11:26:44
Jag tror folk som ogillar Löven är mest högre extremister och skitiga Kommunist svin ! >:(

Är inte kommunism vänsterextremt? Högerextremism är väl bland annat nazism. Tyskarna var ju nazister under andra världskriget och de hatade ju ryssarna som var kommunister, de var varandras motsatser, liksom nazismen och kommunismen (höger respektive vänster)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats