Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dataspel

Startat av TonyTonka, 24 maj 2009 kl. 20:35:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Marie Ahl, som nämns i creditlistan, dubbade en del på den tiden. Minns att hon var med i bl. a. Det blå huset (en fransk animerad tv-serie som var enormt populär när jag var liten) och Näbbjetterna

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 16 oktober 2021 kl. 16:00:58
Grete Havnesköld (mest känd som Lotta på Bråkmakargatan) gör Freddi Fisks röst, och Jan Åström gör gamle Bruno. Jag tror också att det är Eva Lena Björkman som gör Märtas röst, i övrigt vet jag ingenting om rösterna, förutom att de medverkar i andra Levande Böcker-spel.

Okej, hade ingen koll på vem hon var, men nu vet jag vem hon är nu när jag läste att hon var Lotta På Bråkmakargatan!  :)

Jag nämnde Jan Åström förut och att han spelar Bruno!  :)

Vad har förresten Eva Lena Björkman varit med i utöver denna?

Undrar förresten om Maria Eggers är släkt med Per Eggers, om Sara Nygren är släkt med Jan Nygren samt om Peter Rosenberg är släkt med Vanna Rosenberg...

Utifrån hur jag minns rösterna i Lek och Lär: Vilda Djur så misstänker jag starkt att KM Studio ligger bakom den... (utifrån hur jag minns rösterna så tror jag det är bl.a. Bo Maniette, Ingemar Carlehed, m.fl.)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 16:59:04

Precis den karaktären!

Fast det är en annan karaktär som man ger kryckan och får mandolinen och så ger man mandolinen till Bruno som sedan ger vev-handtaget i utbyte...


Ser nu att han gjorde fler röster. Så som kung krabba och han med mandolinen.  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 16 oktober 2021 kl. 19:16:33
Ser nu att han gjorde fler röster. Så som kung krabba och han med mandolinen.  ;D

Och jag som trodde att han bara spelade Bruno i spelet, då den karaktären är skrovlig...

Men nu när jag lyssnar om på rösterna så hör jag att han också spelar Kung Krabba att döma av betoningen av orden... (troligtvis också fisken med träfena, alltså han som man ger kryckan och sedan får mandolinen i utbyte)

MOA

Citat från: Elios skrivet 16 oktober 2021 kl. 15:10:56
Ja precis han som dyker upp där i slutet. Han som dem sjunger den låten "Arrrrggghhh!" med och har en ukulele som man byter en krycka emot.  :o 8)
Ett handtag är de faktiskt

Erika

#320
Disneyfantasten: Ja, Maria Eggers är släkt med Per Eggers - hon är systerdotter till honom. Hon är även storasyster till Peter Eggers som också har dubbat en del.

Tillägg: Såg nyss att hon gick bort förra året, det visste jag inte. Vila i frid. :'( Ska kolla upp om Maria Eggers även medverkade i någon dubbad film och/eller tv-serie, hon ska absolut få vara med i minnestråden.   

MOA

Nu undrar jag bara,har andra Humongous Entairtenment spel dubbats?

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 16 oktober 2021 kl. 21:36:53
Disneyfantasten: Ja, Maria Eggers är släkt med Per Eggers - hon är systerdotter till honom. Hon är även storasyster till Peter Eggers som också har dubbat en del.

Tillägg: Såg nyss att hon gick bort förra året, det visste jag inte. Vila i frid. :'( Ska kolla upp om Maria Eggers även medverkade i någon dubbad film och/eller tv-serie, hon ska absolut få vara med i minnestråden.

Jag visste inte heller att hon gick bort, det låter på tok för tidigt för henne vid det här laget, Per Eggers måste säkert tycka att detta var väldigt ledsamt, Peter Eggers också förresten...

MOA

Vem spelades av Maria Eggers?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 19:12:48
Okej, hade ingen koll på vem hon var, men nu vet jag vem hon är nu när jag läste att hon var Lotta På Bråkmakargatan!  :)

Jag nämnde Jan Åström förut och att han spelar Bruno!  :)

Vad har förresten Eva Lena Björkman varit med i utöver denna?

Undrar förresten om Maria Eggers är släkt med Per Eggers, om Sara Nygren är släkt med Jan Nygren samt om Peter Rosenberg är släkt med Vanna Rosenberg...

Utifrån hur jag minns rösterna i Lek och Lär: Vilda Djur så misstänker jag starkt att KM Studio ligger bakom den... (utifrån hur jag minns rösterna så tror jag det är bl.a. Bo Maniette, Ingemar Carlehed, m.fl.)

Hon dog tyvärr av ALS för något år sedan.   :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten


TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 22:51:12
Vad är ALS?

En nervsjukdom som långsamt slår ut de nervcellerna som styr musklerna, vilket gör att man till slut inte kan prata eller röra sig, sedan dör man. Stephen Hawking hade den. Som tur är så är sjukdomen inte så vanlig.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 16 oktober 2021 kl. 23:02:18
En nervsjukdom som långsamt slår ut de nervcellerna som styr musklerna, vilket gör att man till slut inte kan prata eller röra sig, sedan dör man. Stephen Hawking hade den. Som tur är så är sjukdomen inte så vanlig.
Min granne har den men låt oss återvända till ämnet

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 16 oktober 2021 kl. 23:35:39
Min granne har den men låt oss återvända till ämnet

Åh nej! Det var illa!

Men jag håller med!

Så, någon som vet med säkerhet vilka som var rösterna i följande spel?;
- Aladdin Animated Storybook
- Pocahontas Animated Storybook
- Toy Story Animated Storybook
- Ringaren i Notre Dame Animated Storybook
- Mulan Animated Storybook
- Tarzan Animated Storybook
- Disney Villains Revenge (om det överhuvudtaget dubbats)
- Lek och Lär: Vilda Djur

Samt vem som var Ariel i Disney Princess Enchanted Journey, vilka som var Flaps, Ziggy och Dizzie i Djungelboken Groove Party (då Buzzie spelas av Anders Öjebo)

Förresten så har jag för mig att karaktärerna i 101 Dalmatiner Animated Storybook så har karaktärerna Roger, Anita, Cruella De Vil, Nanny, Jeppe och Hjalle samma röster som i spelfilmen (alltså Andreas Nilsson, Myrra Malmberg, Mona Seilitz, Birgitta Fernström, Johan Wahlström och Dan Ekborg) samt att Pongo och Perdita precis som i omdubbningen av den tecknade spelas av Anders Öjebo och Jasmine Wigartz-Göthman, men vilka spelar terriern Stöddig och Flax och de andra valparna i samma spel? (nu har jag inte spelat det spelet på år och dar)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 23:44:21
Åh nej! Det var illa!

Men jag håller med!

Så, någon som vet med säkerhet vilka som var rösterna i följande spel?;
- Aladdin Animated Storybook
- Pocahontas Animated Storybook
- Toy Story Animated Storybook
- Ringaren i Notre Dame Animated Storybook
- Mulan Animated Storybook
- Tarzan Animated Storybook
- Disney Villains Revenge (om det överhuvudtaget dubbats)
- Lek och Lär: Vilda Djur

Samt vem som var Ariel i Disney Princess Enchanted Journey, vilka som var Flaps, Ziggy och Dizzie i Djungelboken Groove Party (då Buzzie spelas av Anders Öjebo)

Förresten så har jag för mig att karaktärerna i 101 Dalmatiner Animated Storybook så har karaktärerna Roger, Anita, Cruella De Vil, Nanny, Jeppe och Hjalle samma röster som i spelfilmen (alltså Andreas Nilsson, Myrra Malmberg, Mona Seilitz, Birgitta Fernström, Johan Wahlström och Dan Ekborg) samt att Pongo och Perdita precis som i omdubbningen av den tecknade spelas av Anders Öjebo och Jasmine Wigartz-Göthman, men vilka spelar terriern Stöddig och Flax och de andra valparna i samma spel? (nu har jag inte spelat det spelet på år och dar)

Pocahontas-spelet har samma röster som i filmen, förutom att antingen Ben eller Lon spelas av Anders Aldgård.

Tror inte att det finns något spel som heter Tarzan Animated Storybook.

Tror att merparten av Animated Storybook-spelen dubbades.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D