Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rösterna i Disney Infinity?

Startat av TonyTonka, 21 september 2013 kl. 22:44:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2019 kl. 16:37:56
Tack ska du ha...

Jag minns inte hur Eva Röse lät i filmen... (såg den senast september 2017 på VHS som jag en gång köpte begagnad), men jag tycker iallafall att vem det än var som gjorde rösten så är hon ändå en fullt godtagbar ersättare...

Edit: Lyssnade just om på Eva Röses insats genom ett YouTube-klipp och tycker att hon är snäppet vassare än Disney Infinity rösten...

Suzanna Dilber är rösten i spelet. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Ursäkta mitt dåliga minne, men fixade du någonsin ljudklipp med Gladys Del Pilar Bergh som Tia Dalma?

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2019 kl. 08:27:40
Ursäkta mitt dåliga minne, men fixade du någonsin ljudklipp med Gladys Del Pilar Bergh som Tia Dalma?

Gjorde du det?

Vad säger förresten Anna (som spelas av Emelie Clausen) i det här klippet; www.youtube.com/watch?v=f5rVSkWMfWg ("Hej, jag är Anna, lillodej", eller vad är det egentligen hon säger? och vad betyder det egentligen?)

Där medverkar iallafall Merida och Tingeling och Amy Diamond och Linda Åslund (som växt med mig som näst bästa Tingeling-rösten efter Marie Serneholt) gjorde lika bra insatser som i respektive filmer!  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2019 kl. 23:08:18
Gjorde du det?

Vad säger förresten Anna (som spelas av Emelie Clausen) i det här klippet; www.youtube.com/watch?v=f5rVSkWMfWg ("Hej, jag är Anna, lillodej", eller vad är det egentligen hon säger? och vad betyder det egentligen?)

Där medverkar iallafall Merida och Tingeling och Amy Diamond och Linda Åslund (som växt med mig som näst bästa Tingeling-rösten efter Marie Serneholt) gjorde lika bra insatser som i respektive filmer!  :)

Hon säger "Hej, jag är Anna, Lyllo dig!". :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2019 kl. 08:27:40
Ursäkta mitt dåliga minne, men fixade du någonsin ljudklipp med Gladys Del Pilar Bergh som Tia Dalma?

Jag vill minnas att jag inte gjorde det då jag relativt tidigt listade ut att Gladys var rösten till Tia Dalma. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 26 september 2019 kl. 08:33:06
Hon säger "Hej, jag är Anna, Lyllo dig!". :)

Vad betyder egentligen "Lyllo dig"?

Citat från: TonyTonka skrivet 26 september 2019 kl. 08:33:06
Jag vill minnas att jag inte gjorde det då jag relativt tidigt listade ut att Gladys var rösten till Tia Dalma. ^^

Då är jag rädd att jag inte hört hennes insats dessvärre...

Vilka spelar förresten Will Turner och Elisabeth Swann?

Jack Sparrow spelas iallafall av Jakob Stadell, medan Hector Barbossa spelas av Steve Kratz och Davy Jones spelas av Christian Fex!  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2019 kl. 08:39:43
Vad betyder egentligen "Lyllo dig"?

Då är jag rädd att jag inte hört hennes insats dessvärre...

Vilka spelar förresten Will Turner och Elisabeth Swann?

Jack Sparrow spelas iallafall av Jakob Stadell, medan Hector Barbossa spelas av Steve Kratz och Davy Jones spelas av Christian Fex!  :)

Dom är inte med i spelet. :)


"Lyllo dig" (som för övrigt betyder samma sak som "Lyckos dig") betyder ungefär "Din lyckost". :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Vad MÅNGA BRA RÖSTER det var detta spel med folk som Allan Svensson, Johan Ulvesson, Per Andersson, Niklas Engdahl, Emma Peters, Vivian Cardinal,Figge Norling, Albin Flinkas och Jonas Bane DOM SLOG PÅ STORT för dubbningen värkar det som !! ;D ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Jag har nu tagit en titt på röstlistan till Disney Infinity 3.0 på den uppdaterade versionen (Det krävs nämligen en uppdatering från Internet för att lägga till karaktärerna från Alice i Spegellandet, Hitta Doris samt Baloo från Djungelboken), och de skådespelare som finns på listan i den uppdaterade versionen, men inte på originalversionen av Disney Infinity 3.0 är följande:

Amanda Renberg
Anastasis Soulis
Andreas Nilsson
Elisabeth Carlsson
Hjalmar Lundblad Karlsson
Johan Jern
Johan Wahlström
Nicklas Lundberg
Robin Keller
Ulla Skoog

Således tror jag att rösterna till uppdaterings-figurerna är:

Doris - Ulla Skoog
Marvin - Leif Andrée
Nemo - Hjalmar Lundblad Karlsson
Hank - Johan Wahlström
Destiny - Elisabeth Carlsson

Alice - Amanda Renberg
Hattmakaren - Andreas Nilsson

Vem som gör Bailey och Tiden vet jag inte, men det bör vara någon av Robin Keller, Nicklas Berglund, Johan Jern eller Anastasis Soulis.

Det ska också tilläggas att Leif Andrée redan stod angiven i första versionen av Disney Infinity 3.0, då han gör rösten till den manliga hjärnarbetaren i Insidan ut-playsetet (Charlott Strandberg gör den kvinnliga), sedan stod Johan Hedenberg också i originalversionen, så troligen gör han någon mer figur än Baloo.

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Tony; skulle du kunna fixa ett klipp på Gladys Del Pilar Bergh som Tia Dalma så att jag kan få höra hur hon låter och bilda mig en uppfattning?  :)

Disneyfantasten

Skulle du också kunna fixa klipp på Andreas Nilsson som Hattmakaren och Tiden?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 april 2020 kl. 10:19:18
Skulle du också kunna fixa klipp på Andreas Nilsson som Hattmakaren och Tiden?

Jag har tyvärr inte tillgång till någon av figurerna från Alice i Spegellandet i dagsläget. :(

Tia Dalma har bara repliker i första Disney Infinity-spelet, och tyvärr har jag inte kvar det spelet idagsläget. :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 25 april 2020 kl. 23:18:41
Jag har nu tagit en titt på röstlistan till Disney Infinity 3.0 på den uppdaterade versionen (Det krävs nämligen en uppdatering från Internet för att lägga till karaktärerna från Alice i Spegellandet, Hitta Doris samt Baloo från Djungelboken), och de skådespelare som finns på listan i den uppdaterade versionen, men inte på originalversionen av Disney Infinity 3.0 är följande:

Amanda Renberg
Anastasis Soulis
Andreas Nilsson
Elisabeth Carlsson
Hjalmar Lundblad Karlsson
Johan Jern
Johan Wahlström
Nicklas Lundberg
Robin Keller
Ulla Skoog

Således tror jag att rösterna till uppdaterings-figurerna är:

Doris - Ulla Skoog
Marvin - Leif Andrée
Nemo - Hjalmar Lundblad Karlsson
Hank - Johan Wahlström
Destiny - Elisabeth Carlsson

Alice - Amanda Renberg
Hattmakaren - Andreas Nilsson

Vem som gör Bailey och Tiden vet jag inte, men det bör vara någon av Robin Keller, Nicklas Berglund, Johan Jern eller Anastasis Soulis.

Det ska också tilläggas att Leif Andrée redan stod angiven i första versionen av Disney Infinity 3.0, då han gör rösten till den manliga hjärnarbetaren i Insidan ut-playsetet (Charlott Strandberg gör den kvinnliga), sedan stod Johan Hedenberg också i originalversionen, så troligen gör han någon mer figur än Baloo.
Hur kan  Elisabeth Carlsson var lättare att få än Petra Mede , Har inte  Elisabeth Carlsson en guldbagge nominering ?

Har hjärterdam repilker ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vore kul att spela detta :D, Men så kostar väl varje karaktärer pengar ?
Så blir nog över min prisklass  :P :'(

Får nöja mig  med Lert's plays på youtube ! :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 april 2020 kl. 19:12:04
Vore kul att spela detta :D, Men så kostar väl varje karaktärer pengar ?
Så blir nog över min prisklass  :P :'(

Får nöja mig  med Lert's plays på youtube ! :)

Jag tror något vid namn Gold Edition finns på Steam där allt ingår, tre varianter, var och en för vardera spel, om jag inte misstar mig. Dock har jag själv spelat konsolversionen så jag vet inte hur Gold Edition funkar riktigt, jag vet inte ens om de finns kvar att köpa.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 april 2020 kl. 21:52:07
Jag tror något vid namn Gold Edition finns på Steam där allt ingår, tre varianter, var och en för vardera spel, om jag inte misstar mig. Dock har jag själv spelat konsolversionen så jag vet inte hur Gold Edition funkar riktigt, jag vet inte ens om de finns kvar att köpa.

Var ändå för dyrt !!! :'( :'( :-\ :-\

Gold edtion på alla spel är 49 dollar !!

Jag har inte så mycket cash !!

Och om jag vallade ett spel hur i all sin dagar skulle jag avgöra vilken av dom tre !!(1.0,2.0 och 3.0) jag skulle välja !! :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.