Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 20 september 2021 kl. 19:45:11
Varför skulle den inte behöva visas?
Om nordiska Disney har bestämt att hoppa över visningen av säsong 2 (och 3), så kommer alla nordiska Amphibia-fans att gråta och lida, precis som jag! :'(
Och vems fel är det? Jo, rättighetsinnehavarna!
Har dom bestämt att Amphibia inte får visas mer i norden, har jag inget annat val än att vara arg på dom och hata dom resten av mitt liv! >:(
Varför får dom bestämma vilka serier och filmer som får visas och i vilket land? Man lika gärna gå tillbaka till illegala nedladdningar och streamingtjänster igen (vilket jag tror säkert att dom vill det)!

Du är löslig och låter lite som clara >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 september 2021 kl. 20:36:18
Har det överhuvud taget visats några avsnitt ur andra säsongen i Sverige? Den kanske inte ens finns dubbad till svenska ännu? Första säsongen finns ju på Disney+ i USA med svenskt tal, men andra säsongen är endast på engelska (och några andra språk), men inte svenska.

I så fall kan man misstänka att Disney väntar med att publicera serien i Sverige tills även dubbningen av andra säsongen är klar.

Jag har väldigt svårt att tro att någon har bestämt att Amphibia inte får visas mer i Norden, däremot har man kanske prioriterat andra program högre just nu.

Vad menar du med "rättighetsinnehavarna"? Det är väl Disney som bolag som har rättigheterna till serien och kan bestämma när och var den ska visas. Personerna som har skapat serien har knappast något att säga till om i det avseendet.

Som vi har sagt tidigare kan du se serien precis när du själv vill med ett abonnemang på Disney+ och VPN till USA. Det finns en gräns för hur många program man kan få in på en linjär tv-kanal som Disney Channel, så det måste oundvikligen göras vissa urval. Man kan inte visa allt, utan man måste prioritera. Sådana begränsningar finns inte på streamingtjänster som Disney+. Där kan mycket mera finnas tillgängligt och man kan tillfredsställa alla smakriktningar.

Du behöver som sagt inte gå till några illegala tjänster när serien finns på en legal tjänst som Disney+!

Vet du när Amphibia sen sist sågs i norden? Jo, sen i december förra året! När Disney XD lades ner! Nu kräver jag att serien skall prioriteras i norden, så att fansen skall inte behövs bli sårade!  >:(

Steffan Rudvall

#32
Citat från: KurageDHH skrivet 20 september 2021 kl. 21:13:34
Vet du när Amphibia sen sist sågs i norden? Jo, sen i december förra året! När Disney XD lades ner! Nu kräver jag att serien skall prioriteras i norden, så att fansen skall inte behövs bli sårade!  >:(
Varför är du arg här på forumet då? Skriv till Disney istället...


KurageDHH

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 21:16:42
Varför är du arg här på forumet då? Skriv till Disney istället...

Spoiler
De kommer ju antagligen inte att göra något men det kan vara bra att ha försökt.
[close]

Det har jag gjort, många gånger!

JAG KRÄVER ATT SÄSONG 2 SKALL VISAS I NORDEN!

Anders M Olsson

#34
Jag har ingen aning om hur man kommer i kontakt med Disney Channel, men Disney+ har en sida där man både kan skicka in sina frågor och synpunkter och chatta live med deras personal.

Där kan du föreslå att de ska publicera Amphibia på Disney+ i Sverige!

Klicka på din profilikon i övre högra hörnet och välj Hjälp / Help i menyn som kommer upp.

Det finns ingen här på forumet som har något som helst inflytande över när, var och hur Disney visar sina filmer eller tv-serier.

KurageDHH

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 september 2021 kl. 21:36:56
Jag har ingen aning om hur man kommer i kontakt med Disney Channel, men Disney+ har en sida där man både kan skicka in sina frågor och synpunkter och chatta live med deras personal.

Där kan du föreslå att de ska publicera Amphibia på Disney+ i Sverige!

Klicka på din profilikon i övre högra hörnet och välj Hjälp / Help i menyn som kommer upp.

Har också gjort, massa gånger. Det verkar inte ut så att det hjälper... >:( Det har gått en massa månader och nu är det panik! Snart är året slut och inte en enda skymt av Amphibia än så länge i norden! Vad skall man göra, ringa till Disney och skälla ut dom för att dom inte prioriterar serien på många månader!?

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 20 september 2021 kl. 21:47:28
Har också gjort, massa gånger. Det verkar inte ut så att det hjälper... >:( Det har gått en massa månader och nu är det panik! Snart är året slut och inte en enda skymt av Amphibia än så länge i norden! Vad skall man göra, ringa till Disney och skälla ut dom för att dom inte prioriterar serien på många månader!?

Vem bry sig !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 20 september 2021 kl. 21:47:28
Har också gjort, massa gånger. Det verkar inte ut så att det hjälper... >:( Det har gått en massa månader och nu är det panik! Snart är året slut och inte en enda skymt av Amphibia än så länge i norden! Vad skall man göra, ringa till Disney och skälla ut dom för att dom inte prioriterar serien på många månader!?

Varför spelar det roll !?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet 20 september 2021 kl. 22:20:00
Varför spelar det roll !?

Därför att tredje säsongen av serien visar snart i USA, men här i norden har inte säsong 2 visats ännu! Det har gått många månader sen serien har visats, och jag vill inte att det skall ta ännu fler månader! DÄRFÖR SPELAR DET FAKTSIKT VISST ROLL!

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 20 september 2021 kl. 21:47:28
Har också gjort, massa gånger. Det verkar inte ut så att det hjälper... >:( Det har gått en massa månader och nu är det panik! Snart är året slut och inte en enda skymt av Amphibia än så länge i norden! Vad skall man göra, ringa till Disney och skälla ut dom för att dom inte prioriterar serien på många månader!?
Det är säkerligen hundratusentals personer i Norden som också skickat in förslag, där de allra flesta kommer vara på helt andra filmer och serier. Kort sagt, alla har olika smak och olika önskemål om vad som ska släppas, så urval och prioriteringar måste göras.

Att Amphibia inte släppts på Disney+ i de nordiska länderna än kan man väl gissa lär bero på att säsong 2 inte är färdigdubbad än (kanske inte ens påbörjad?), och att de vill släppa båda säsongerna samtidigt. Men hur Disney egentligen prioriterar är det nog ingen annan än de själva som vet...

Jag tror ändå chansen är större att serien dyker upp på Disney+ inom rimlig tid än att den ska sändas på Disney Channel - nu när Disney XD lagts ned finns ju trots allt ont om plats, då allt ska få plats på Disney Channel och det oundvikligen måste till hårda prioriteringar då inte ens i närheten av allt som hade kunnat sändas får plats.

Citat från: KurageDHH skrivet 20 september 2021 kl. 17:10:27
Nån som vet hur man kontaktar Disney Channel?
Hade tänkt fråga hur ser ut för kanalen under oktober och om den skall visa Amphibia?

Säsong 2 behövs visas i Norden!
En gång i tiden hade Disney Channel e-postadressen , men jag hittar inte längre åt den på Disneys webbsidor så jag har ingen aning om den fortfarande fungerar eller inte. Det kan i alla fall vara värt ett försök, även om svaren man får därifrån har varit av vitt skilda slag - allt från meningsfulla och bra svar till rena "goddag yxskaft"-svar; och att få svar har för mig tagit allt från en dag till en månad...

Och man behöver väl knappast påpeka att vare sig man vänder sig till Disney Channel eller Disney+ ska man givetvis skriva vänliga och konstruktiva meddelanden, utan hot, anklagelser, utskällningar eller någon aggressiv ton.

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet 20 september 2021 kl. 21:47:28
Har också gjort, massa gånger. Det verkar inte ut så att det hjälper... >:( Det har gått en massa månader och nu är det panik! Snart är året slut och inte en enda skymt av Amphibia än så länge i norden! Vad skall man göra, ringa till Disney och skälla ut dom för att dom inte prioriterar serien på många månader!?

Ännu mindre hjälper det att du beklagar dig här.

Eftersom du verkar ha konto på Disney+ behöver du bara komplettera med konto hos någon VPN-leverantör så kan du se serien på Disney+ i USA. Det behöver inte kosta mer än 25-30 kronor i månaden, t.ex. hos Surfshark.

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 september 2021 kl. 01:41:38
Det är säkerligen hundratusentals personer i Norden som också skickat in förslag, där de allra flesta kommer vara på helt andra filmer och serier. Kort sagt, alla har olika smak och olika önskemål om vad som ska släppas, så urval och prioriteringar måste göras.

Att Amphibia inte släppts på Disney+ i de nordiska länderna än kan man väl gissa lär bero på att säsong 2 inte är färdigdubbad än (kanske inte ens påbörjad?), och att de vill släppa båda säsongerna samtidigt. Men hur Disney egentligen prioriterar är det nog ingen annan än de själva som vet...

Jag tror ändå chansen är större att serien dyker upp på Disney+ inom rimlig tid än att den ska sändas på Disney Channel - nu när Disney XD lagts ned finns ju trots allt ont om plats, då allt ska få plats på Disney Channel och det oundvikligen måste till hårda prioriteringar då inte ens i närheten av allt som hade kunnat sändas får plats.
En gång i tiden hade Disney Channel e-postadressen , men jag hittar inte längre åt den på Disneys webbsidor så jag har ingen aning om den fortfarande fungerar eller inte. Det kan i alla fall vara värt ett försök, även om svaren man får därifrån har varit av vitt skilda slag - allt från meningsfulla och bra svar till rena "goddag yxskaft"-svar; och att få svar har för mig tagit allt från en dag till en månad...

Och man behöver väl knappast påpeka att vare sig man vänder sig till Disney Channel eller Disney+ ska man givetvis skriva vänliga och konstruktiva meddelanden, utan hot, anklagelser, utskällningar eller någon aggressiv ton.

Så länge Amphibia inte har visats i norden under så många månader, så kommer jag fortsätta att tro att Disney inte tänker bry sig om att visa den mer i norden! Och då får vi aldrig se säsong 2 och 3!

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 21 september 2021 kl. 14:03:24
Så länge Amphibia inte har visats i norden under så många månader, så kommer jag fortsätta att tro att Disney inte tänker bry sig om att visa den mer i norden! Och då får vi aldrig se säsong 2 och 3!

HA HA
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 21 september 2021 kl. 15:52:35
HA HA



Skärp dig, hade du uppskattat om någon hade hånskrattat åt dig?

Citat från: KurageDHH skrivet 21 september 2021 kl. 14:03:24
Så länge Amphibia inte har visats i norden under så många månader, så kommer jag fortsätta att tro att Disney inte tänker bry sig om att visa den mer i norden! Och då får vi aldrig se säsong 2 och 3!

Även om det ser hopplöst ut i dagsläget, tycker jag att du ska fortsätta kontakta Disney och tala om att du vill se fortsättningen. :)

KurageDHH

Citat från: Erika skrivet 21 september 2021 kl. 16:04:07

Även om det ser hopplöst ut i dagsläget, tycker jag att du ska fortsätta kontakta Disney och tala om att du vill se fortsättningen. :)

Vad tjänar det till? Nordiska Disney bryr sig inte om Amphibia mer :'( Om serien inte är uppskattad i norden kan man lika gärna flytta till USA