Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Jul igen (Christmas Again, 2021)

Startat av gstone, 16 december 2021 kl. 23:02:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

På julafton kommer det ny jul film på Disney Chanel !

Den heter Jul Igen och i rollerna ser vi Gary Anthony Williams , Priscilla Lopez och
Tony Amendola.

Gary Anthony Williams spelar tomten.

Filmen handlar om 12 åriga tjejen Rowena  som får leva om julafton dag efter dag på grund av en önskning hon gjort.

Jag ser fram emot filmen hoppas vi kan få credits till den så fort jul dagarna är över.

Alltså efter annan dagen.

Om den krokar med julbordet, presnt öppning eller Kalle anka spelar jag in den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag håller med att Jul igen ser ganska lovande ut. Den sänds på Disney Channel på julafton kl. 17:25 - 19:05. :) Tyvärr inga fler visningar efter den enda tidpunkten, så långt fram som jag kan se tablåer.

Men Jul igen finns redan nu på Disney+ i USA, om man ansluter med VPN - och hör och häpna har filmen redan nu svenskt, norskt, danskt och finskt tal (och förstås engelska); och om man föredrar dessutom svensk, norsk, dansk och finsk textning som man knappast lär se tillstymmelse av på Disney Channel. :)
(Ja, för ovanlighetens skull är den här filmen faktiskt dubbad till finska, så jag förmodar att den kommer sändas så även på Disney Channel, trots att 95% av alla live-actionproduktioner på Disney Channel bara har finsk text och inte finskt tal)

Jag har inte sett filmen än, men det här är de utsatta dubbcreditsen på Disney+:

Svenska röster:
Rowena - Cecilia Karlsson
Carolina - Carla Abrahamsen
Diane - Cecilia Wrangel Skoug
Gabby - Billie Dean
Sofia   - Gloria Obregon
Hector - Juan Rodríguez
Gerry - Joakim Tidermark

Bruce - Mikael Regenholz
Mike - Pablo Cepeda
Tomten - Anton Olofson Raeder
Louie - Hugo Bergström
Wyatt - Valdemar Molino Sanchez
Holly - Atina Simonovic
Henry - Joachim Bergström

Winston - Robin Hesselstad
Frankie - Matilda Smedius
Gretchen - Ester Lejdemyr
Herr Brown - Anton Olofson Raeder
Fru Brown   - Annica Smedius
Linda - Annica Smedius
Shaun - Adam Fritz

Will - Joachim Bergström
Elise   - Matilda Smedius
Phil - Robin Hesselstad
Sminkör - Robin Hesselstad
Hosea Sanders - Daniel Goldmann

Regissör:
Pelle Anderson

Översättare:
Amanda Renberg

Kreativ ledning:
Michael Rudolph

Studio:
Iyuno-SDI Group


Det finns inga "Övriga röster" angivna på något språk alls, men rollistan ser väl tämligen komplett ut vid en första anblick så jag skulle gissa att det där är alla skådespelare som medverkar. :) Kanske rentav alla rollfigurer...?

Tyvärr framgår inte inspelningstekniker eller mixtekniker, men då Pelle Anderson är frilanstekniker till yrket är det väl ett rimligt antagande att det rör sig om regisserande tekniker så att han också varit inspelningstekniker.

Men vem är egentligen Adam Fritz som spelar Shaun...? Står det rätt och det verkligen finns en sådan skådis, eller har de stavat fel så att det i själva verket ska vara Adam Fietz...?

Jag hoppas att filmen kommer släppas även på svenska Disney+ den här julen, men än så länge är det alltså via amerikansk VPN som gäller för att kunna se filmen där.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2021 kl. 02:26:04
Det finns inga "Övriga röster" angivna på något språk alls, men rollistan ser väl tämligen komplett ut vid en första anblick så jag skulle gissa att det där är alla skådespelare som medverkar. :) Kanske rentav alla rollfigurer...?

Tyvärr framgår inte inspelningstekniker eller mixtekniker, men då Pelle Anderson är frilanstekniker till yrket är det väl ett rimligt antagande att det rör sig om regisserande tekniker så att han också varit inspelningstekniker.

Men vem är egentligen Adam Fritz som spelar Shaun...? Står det rätt och det verkligen finns en sådan skådis, eller har de stavat fel så att det i själva verket ska vara Adam Fietz...?

Jag hoppas att filmen kommer släppas även på svenska Disney+ den här julen, men än så länge är det alltså via amerikansk VPN som gäller för att kunna se filmen där.
Jag tror de ska stå Adam Fietz

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 17 december 2021 kl. 13:15:13
Jag tror de ska stå Adam Fietz
Det är min spontana gissning också, men enligt folkbokföringen finns det 10 personer i Sverige som heter Adam Fritz, så omöjligt är det inte att det faktiskt ska vara det. Inte för att jag har hört talats om att någon av dessa varit med i dubbningar förut eller varit aktiv som skådespelare i andra sammanhang, men det förekommer ju i undantagsfall att helt okända personer medverkar i dubbningar, så det är ingen omöjlighet...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2021 kl. 02:26:04t här är de utsatta dubbcreditsen på Disney+:

Svenska röster:
Rowena - Cecilia Karlsson
Carolina - Carla Abrahamsen
Diane - Cecilia Wrangel Skoug
Gabby - Billie Dean
Sofia   - Gloria Obregon
Hector - Juan Rodríguez
Gerry - Joakim Tidermark

Bruce - Mikael Regenholz
Mike - Pablo Cepeda
Tomten - Anton Olofson Raeder
Louie - Hugo Bergström
Wyatt - Valdemar Molino Sanchez
Holly - Atina Simonovic
Henry - Joachim Bergström

Winston - Robin Hesselstad
Frankie - Matilda Smedius
Gretchen - Ester Lejdemyr
Herr Brown - Anton Olofson Raeder
Fru Brown   - Annica Smedius
Linda - Annica Smedius
Shaun - Adam Fritz
kunna se filmen där.

Vem är Gloria Obregon ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Daniel Hofverberg

Gloria Obregon ser jag också har medverkat i de svenska dubbningarna av Dumbo (spelfilmen från 2019) och Spider-Man: Into the Spider-Verse.

Frågan är dock om det är den kända mexikanska skådespelerskan, eller någon annan som råkar heta samma sak...? För jag har i alla fall aldrig hört talats om att den mexikanska skådespelerskan verkligen talar svenska eller ens har någon koppling till Sverige alls.

Scoobydoofan1


Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 december 2021 kl. 20:54:56
Är det här en till julfilm?
Vad skulle en film som heter Christmas Again annars handla om?

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 december 2021 kl. 21:14:12
Vad skulle en film som heter Christmas Again annars handla om?
Osäker, skimmade igenom ämnet och kollade inte på namnet på filmen. Dom här julfilmerna börjar bli lite för mycket, hur många julfilmer finns det nu?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 december 2021 kl. 21:52:51
Osäker, skimmade igenom ämnet och kollade inte på namnet på filmen. Dom här julfilmerna börjar bli lite för mycket, hur många julfilmer finns det nu?
Hur många julfilmer finns det nu? Vad för slags fråga är det? Det går ju inte att svara på, julfilmer har gjorts väldigt länge.

Daniel Hofverberg

Fast det är faktiskt en Disney Channel Original Movie med övernaturliga inslag, så det är ju ingen "typisk" julfilm om man säger så.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2021 kl. 22:45:02
Fast det är faktiskt en Disney Channel Original Movie med övernaturliga inslag, så det är ju ingen "typisk" julfilm om man säger så.
Även då så är det en julfilm.....