Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Konkta Robin Rönnbäck ?

Startat av gstone, 7 februari 2019 kl. 18:07:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2019 kl. 11:21:36
Är du emot svordomar ?

Tja, dels är jag det, men dels har jag också sedan länge lärt mig och respekterat att man ska försöka att undvika svordomar!  :) (det var ingenting illa menat, jag ville bara påpeka det)

Svordomar är typ helvette, jävla, fan, skit, osv...

(däremot räknar jag INTE ord som tusan, sablar, satan, fasen, osv. som svordomar, istället räknar jag dem som typ "sjömansspråk"/"sjämanssvordomar")

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  8 februari 2019 kl. 14:51:16
Jo det är ju så. Men man önskar ju att alla dessa företag hade rätt att göra precis allting utom detta.
Jag håller med att det är olyckligt. Flera andra dubbningsbolag, bl.a. Eurotroll, har ju som policy att inte lämna ut några uppgifter förrän efter premiären; vilket jag tycker är en rättvis och rimlig kompromiss som borde göra både kunder (uppdragsgivare) och allmänheten nöjda.

För att förtydliga: Jag betvivlar inte att dubbningsstudior säkerligen ibland får reda på känsliga uppgifter om sina kunder eller filmerna/serierna de dubbar, som vore högst olämpligt att sprida ut till allmänheten; men rimligen bör röster inte vara ett av dem...

Elios

Men vi vet ju nu väl vem som gör rösterna som gstone undrade över så då behöver vi ju inte kontakta denne Robin.  ::)

gstone

Citat från: Elios skrivet  9 februari 2019 kl. 16:46:00
Men vi vet ju nu väl vem som gör rösterna som gstone undrade över så då behöver vi ju inte kontakta denne Robin.  ::)

Vem gör Ralph Butterworh ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios