Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Tintin skrivet 29 mars 2024 kl. 01:43:10Du tänker för regionens skull ?. Det verkar vara begagnat (region 2) eller ny (region 1) som gäller för filmen på DVD. Prismässigt verkar det inte skilja så mycket, då de som säljer filmen begagnat på nätet vet att den är utgången. På loppis eller second hand kan man troligen hitta den billigare.
Går filmen att streama någonstans ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Tintin

Citat från: gstone skrivet 29 mars 2024 kl. 09:17:11Går filmen att streama någonstans ?
Verkar finnas på ett flertal andra ställen att streama (bl a SF Anytime).

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2024 kl. 19:26:48Var kan jag köpa filmen Osmosis Jones på DVD ?

Svensk text är inte alls nödvändigt

Gärna inte för hög frakt ;)
VHS: https://www.tradera.com/item/333210766

DVD: https://www.tradera.com/item/627677710

Disneyfantasten

Fortsätter diskussionen från det länkade inlägget istället för att "förstöra" stämningen i den tråden;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14305.msg189058#msg189058

Dessvärre visade det sig att det inte alls var någon hårddisk överhuvudtaget utan en sån där grej som kan mata in flera USBn på en och samma gång...

Vid det här laget lär jag nog behöva införskaffa antingen flera stycken USBn (6 stycken för att vara exakt eftersom den kan ladda 7 stycken på en och samma gång) eller en egen extern hårddisk eller kanske rentav både och.

Jag kan prova Clas Ohlsson, men dessvärre finns det bara tre sådana i Malmö (ett i Mobilia, ett i Triangeln och ett i Hyllie) och när jag kollade efter fler USBn i Triangeln och Hyllie så visade det sig att Triangeln inte hade samma USB som jag köpte på Mobilia och jag hittade inga USBn alls i Hyllie...

(det USB jag köpte består av 128 GB)

Så då lyder min fråga: var och hur kan jag skaffa mig fler USBn med ännu mer utrymme?

(jag lär behöva det för att kunna ladda hem saker)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2024 kl. 17:24:59Fortsätter diskussionen från det länkade inlägget istället för att "förstöra" stämningen i den tråden;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14305.msg189058#msg189058

Dessvärre visade det sig att det inte alls var någon hårddisk överhuvudtaget utan en sån där grej som kan mata in flera USBn på en och samma gång...

Vid det här laget lär jag nog behöva införskaffa antingen flera stycken USBn (6 stycken för att vara exakt eftersom den kan ladda 7 stycken på en och samma gång) eller en egen extern hårddisk eller kanske rentav både och.

Jag kan prova Clas Ohlsson, men dessvärre finns det bara tre sådana i Malmö (ett i Mobilia, ett i Triangeln och ett i Hyllie) och när jag kollade efter fler USBn i Triangeln och Hyllie så visade det sig att Triangeln inte hade samma USB som jag köpte på Mobilia och jag hittade inga USBn alls i Hyllie...

(det USB jag köpte består av 128 GB)

Så då lyder min fråga: var och hur kan jag skaffa mig fler USBn med ännu mer utrymme?

(jag lär behöva det för att kunna ladda hem saker)
Usb-minnen finns hos de flesta teknikkedjorna. Jag undrar om du nu upptäckte att det inte är en hårddisk, Varför lämnar du inte bara tillbaks den och skaffar dig en faktiskt hårddisk? Det är väl enklare än att använda flera USB stickor.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 mars 2024 kl. 17:33:08Usb-minnen finns hos de flesta teknikkedjorna. Jag undrar om du nu upptäckte att det inte är en hårddisk, Varför lämnar du inte bara tillbaks den och skaffar dig en faktiskt hårddisk? Det är väl enklare än att använda flera USB stickor.
Det vore slöseri med pengar i onödan, vilket det i och för sig redan är ändå, så då får man väl passa på att utnyttja det, och då får man fixa flera USBn så att den kommer till användning.

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2024 kl. 17:36:18Det vore slöseri med pengar i onödan, vilket det i och för sig redan är ändå, så då får man väl passa på att utnyttja det, och då får man fixa flera USBn så att den kommer till användning.
Nu vet jag ju inte detaljerna men hur är det slöseri med pengar att lämna tillbaks den där grejen och få dina pengar tillbaka?

Om du får dina pengar tillbaka så kan du köpa en riktig hårddisk och så slipper du köpa alla usb-minnen och då sparar du ju faktiskt pengar

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 29 mars 2024 kl. 17:40:54Nu vet jag ju inte detaljerna men hur är det slöseri med pengar att lämna tillbaks den där grejen och få dina pengar tillbaka?

Om du får dina pengar tillbaka så kan du köpa en riktig hårddisk och så slipper du köpa alla usb-minnen och då sparar du ju faktiskt pengar
Det är försent vid det här laget för plasten runt den är avriven ovh kastad och även plast-snörena som varit runt kablarna är också borttagna och kastade.

Så jag lär nog säkerligen behöva skaffa 6 stycken USBn som har flera TB vardera.

(TB är nämligen större än GB)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2024 kl. 17:49:45Det är försent vid det här laget för plasten runt den är avriven ovh kastad och även plast-snörena som varit runt kablarna är också borttagna och kastade.

Så jag lär nog säkerligen behöva skaffa 6 stycken USBn som har flera TB vardera.

(TB är nämligen större än GB)
Du inser väl hur mycket 6 Usb-minnen med lagringsmöjligheter i TB skulle kosta? Några tusen skulle jag nog gissa på.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2024 kl. 18:08:44Du inser väl hur mycket 6 Usb-minnen med lagringsmöjligheter i TB skulle kosta? Några tusen skulle jag nog gissa på.
När jag pratade med personalen på mitt boende idag och de föreslog att jag skulle prova Kjell & Company, så jag kommer att göra det efter min påskledighet, jag vet att Kjell & Company finns i bland annat Triangeln, så jag kommer att fråga efter hårddisk där.

Jag är väl förberedd på att det kommer att kosta skjortan, men det är värt det.

gstone

Kommer jag få dem hopslagna Disney kanalen när den lanseras i April ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2024 kl. 17:24:59Fortsätter diskussionen från det länkade inlägget istället för att "förstöra" stämningen i den tråden;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14305.msg189058#msg189058

Dessvärre visade det sig att det inte alls var någon hårddisk överhuvudtaget utan en sån där grej som kan mata in flera USBn på en och samma gång...

Vid det här laget lär jag nog behöva införskaffa antingen flera stycken USBn (6 stycken för att vara exakt eftersom den kan ladda 7 stycken på en och samma gång) eller en egen extern hårddisk eller kanske rentav både och.

Jag kan prova Clas Ohlsson, men dessvärre finns det bara tre sådana i Malmö (ett i Mobilia, ett i Triangeln och ett i Hyllie) och när jag kollade efter fler USBn i Triangeln och Hyllie så visade det sig att Triangeln inte hade samma USB som jag köpte på Mobilia och jag hittade inga USBn alls i Hyllie...

(det USB jag köpte består av 128 GB)

Så då lyder min fråga: var och hur kan jag skaffa mig fler USBn med ännu mer utrymme?

(jag lär behöva det för att kunna ladda hem saker)
Jag har också problem med utrymme på min dator 😕

Jag fick i slutet ända prioriterar sådan som aldrig släppts DVD i Sverige alls.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 mars 2024 kl. 22:25:44Kommer jag få dem hopslagna Disney kanalen när den lanseras i April ?
Om du har Disney Channel i dagsläget, så med all säkerhet.

Annars får du väl kolla med din TV-leverantör, vi vet ju inte vad du har för leverantör och abonnemang...

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 mars 2024 kl. 22:35:54Om du har Disney Channel i dagsläget, så med all säkerhet.

Annars får du väl kolla med din TV-leverantör, vi vet ju inte vad du har för leverantör och abonnemang...
Är det så säkert? De skulle gå ihop den första men ändå finns det tablåer för de enskilda kanalerna efter

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 mars 2024 kl. 22:35:54Om du har Disney Channel i dagsläget, så med all säkerhet.


Ja har Disney Channel i dagsläget.


Men inte Disney Junior.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.