Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Piff och Puff - Räddningspatrullen (Media Dubb)

Startat av Anders, 26 februari 2012 kl. 11:26:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag föredrar helt klart Media Dubbs dubbning - detta trots att jag såg KM Studios dubb först, och därför borde ha mer nostalgiska känslor för den...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2020 kl. 20:33:03
Jag vet att de flesta inte kommer hålla med mig nu men jag gillar faktiskt KM Studios dubbning mest det är konstigt eftersom jag brukar föredra Media Dubb men av nostalgiska skäl gillar jag KM Studio eftersom det var den jag såg mest av av.se

Själv tycker jag bäst om KM Studios version av nostalgiskäl...

Jag har inte sett mycket av MediaDubbs version men av det jag sett är den också bra!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2020 kl. 20:33:03
Jag vet att de flesta inte kommer hålla med mig nu men jag gillar faktiskt KM Studios dubbning mest det är konstigt eftersom jag brukar föredra Media Dubb men av nostalgiska skäl gillar jag KM Studio eftersom det var den jag såg mest av.

Det är samma sak med Nya äventyr med Nalle Puh jag tycker Media Dubbs dubbning är riktigt bra och har väldigt bra röster men eftersom att jag är uppvuxen med KMs dubbning så tycker jag att det är så karaktärerna ska låta och att allt annat låter fel man kan inte komma undan sin nostalgi.

Elios

Hette han Sixe eller så som var skurken här?
Vad heter förresten den skurken som är någon form av antingen rätta eller katt kanske som har en Dali mustasch?^^

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2020 kl. 20:34:14
Jag föredrar helt klart Media Dubbs dubbning - detta trots att jag såg KM Studios dubb först, och därför borde ha mer nostalgiska känslor för den...

Varför ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag hittade just ett klipp med MediaDubbs version där Pärlan och Oskar har repliker och tycker att Lena Ericsson och Johan Hedenberg är jättebra i rollerna;

www.youtube.com/watch?v=7SJ5NztN4Pg

Draken i klippet spelas av Andreas Nilsson!

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Steffan Rudvall

#67
Vem är det som sjunger ledmotivet i denna version? Är det Thomas Vikström som också sjöng Ankliv och Nya äventyr med Nalle Puh?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 maj 2022 kl. 09:19:12
Vem är det som sjunger ledmotivet i denna version? Är det Thomas Vikström som också sjöng Ankliv och Nya äventyr med Nalle Puh?
Ja, det är Thomas Vikström - det har han själv bekräftat för mig. :)
(men han irriterade sig över att alla stavar hans namn fel, så att han oftast har crediterats som Thomas Wikström)

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 maj 2022 kl. 11:17:45
Ja, det är Thomas Vikström - det har han själv bekräftat för mig. :)
(men han irriterade sig över att alla stavar hans namn fel, så att han oftast har crediterats som Thomas Wikström)
Har han biff med Anders Öjebo? Eftersom att Anders Öjebo har typ sjungit in all låtar i andra dubbningar som Thomas redan sjungit.

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  9 maj 2022 kl. 11:28:21
Har han biff med Anders Öjebo? Eftersom att Anders Öjebo har typ sjungit in all låtar i andra dubbningar som Thomas redan sjungit.
Biff?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2022 kl. 16:02:41
Skulle vilja se gamla dubbningen.

Kanske att alla MediaDubb-utförda avsnitt läggs upp på Archive.org framöver.  :)

jimstrom

Citat från: Zebastian skrivet  9 maj 2022 kl. 11:28:21
Har han biff med Anders Öjebo? Eftersom att Anders Öjebo har typ sjungit in all låtar i andra dubbningar som Thomas redan sjungit.

Har inte Lasse Svensson själv bekräftat att det var Anders Glenmark som sjöng in Mediadubbs intron i Bruno Glenmarks studio?
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.