Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 september 2022 kl. 21:34:39Man kan ju hoppas.

Då behöves en ny röst till rafiki

Hoppas Björn och Linus åter kommer som Timon och Pumbaa ! ;D
Rafael Pettersson kanske...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

live-action 'Lilo & Stitch ska filma nästa år i Hawaii  från Febuari till Maj.

https://twitter.com/cosmic_marvel/status/1591463267012345857
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu förbjuder jag att någon tar illa om Live Action Remakes ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: gstone skrivet 12 december 2022 kl. 15:46:43Nu förbjuder jag att någon tar illa om Live Action Remakes ! >:(
Bara för du tycker något betyder det väl inte att andra tycker som du, vi lever inte i en diktatur här och du är inte vår ledare. 😉

Jag föredrar nog dock tecknat framför live action, detta då jag gillar animation mer. Det betyder dock inte att en film är dålig.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 december 2022 kl. 15:46:43Nu förbjuder jag att någon tar illa om Live Action Remakes ! >:(
Smaken är som baken, och ingen har rätt eller fel när det gäller tycke och smak. Så bara du tycker om dem, så behöver du inte bry dig om vad någon annan tycker. :)

Med det sagt tycker jag dock också att det är opassande att börja såga filmer utan att motivera varför, som tyvärr händer ganska ofta.

gstone

Disney har satt ut en  massa datum för kommnde filmer fram till 2026

Några är animerad men dom flesta är live action.

Image Image Image
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 januari 2023 kl. 21:50:25Disney har satt ut en  massa datum för kommnde filmer fram till 2026

Några är animerad men dom flesta är live action.

Image Image Image

Jag räknade till att det var 14 stycken "Untitled Disney" (som INTE är Disney Animation eller Pixar Animation), återstår att se vilka filmer det blir när titlarna väl avslöjas, några av dem är antagligen nyinspelningar, men jag tror att några av dem också är icke-nyinspelningar.

gstone

En av filmer kankse är den när Live Action Phineas & Ferb filmen som dom parta om så länge,.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2023 kl. 22:00:23Jag räknade till att det var 14 stycken "Untitled Disney" (som INTE är Disney Animation eller Pixar Animation), återstår att se vilka filmer det blir när titlarna väl avslöjas, några av dem är antagligen nyinspelningar, men jag tror att några av dem också är icke-nyinspelningar.
Jag tror att en av dem kan vara Aladdin 2 dock undrar jag varför Den lilla sjöjungfrun remaken inte är med på listan...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 januari 2023 kl. 22:11:48undrar jag varför Den lilla sjöjungfrun remaken inte är med på listan...
För att jag inte postade en bild på filmerna för 2023.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 januari 2023 kl. 22:11:48Jag tror att en av dem kan vara Aladdin 2 dock undrar jag varför Den lilla sjöjungfrun remaken inte är med på listan...

Skulle jag också tro, skulle inte förvåna mig om också Djungelboken 2, samt Herkules och Ringaren i Notre Dame är några av dem.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 januari 2023 kl. 22:12:54För att jag inte postade en bild på filmerna för 2023.
Just det ja, den kommer redan i år... :-[

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 januari 2023 kl. 21:50:25Disney har satt ut en  massa datum för kommnde filmer fram till 2026

Några är animerad men dom flesta är live action.
Det är ju dock värt att påpeka att när det gäller så här långt framåt i tiden, så är det mer regel än undantag att datum hinner ändras innan premiären - så alla datum på den här listan får tas med en nypa salt, och kan mycket väl komma att tidigare- eller senareläggas innan premiären.

Ofta får man ju exempelvis ändra datum av konkurrensskäl beroende på vilka filmer som konkurrerande filmbolag tänker släppa på bio ungefär samtidigt, plus att det inte är säkert att alla filmer blir helt färdiga i tid till planerade datum.

Filmer som kommer att släppas i år har större chans att planerade datum stämmer, men är det över ett år bort så minskar sannolikheten drastiskt att alla datum stämmer i slutändan.