Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ice Age: Buck Wilds äventyr

Startat av gstone, 30 januari 2022 kl. 19:23:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Undrar vilka röster som kommer tillbaka och vem som ska ersätta Björn Granath som Manny ?

Vi kan nog i alla fall vara säkra på att Jennie Jahns  >:( spelar  Ellie och att
Andreas Nilsson  :)  kommer tillbaka som Eddie.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2022 kl. 19:23:49
Undrar vilka röster som kommer tillbaka och vem som ska ersätta Björn Granath som Manny ?

I och med att filmen släpptes på Disney+ i USA i fredags kanske man redan nu kan komma åt det svenska ljudspåret med hjälp av VPN?

Man kan ju i varje fall, tills dess att nån eventuellt kollat det, undra vilka som medverkar. Alla förutom Simon Pegg har ju bytts ut i originalet och jag är tvivlar hyfsat starkt på att de större namnen åter spelar sina respektive roller i den svenska dubbningen även om jag hoppas att de ändå gör det.
Jag har ju inte hört mycket bra om filmen för den delen och att döma av trailern är ju animationen rätt dålig, speciellt i jämförelse med tidigare filmer i serien. Skulle de ordinarie rösterna händelsevis fortfarande spela sina respektive karaktärer kanske den är något behagligare att kolla på än den verkar vara i original.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

#2
Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 januari 2022 kl. 23:39:34
I och med att filmen släpptes på Disney+ i USA i fredags kanske man redan nu kan komma åt det svenska ljudspåret med hjälp av VPN?
Ja, visst har Ice Age: Buck Wilds äventyr redan nu svenskt, norskt, danskt och finskt tal och text i USA. :)

Problemet är att Disney verkar ha klantat sig med de svenska dubbcreditsen, där bara fem rollfigurer står med och inga "Övriga röster" alls... :(

Det här är vad som finns utsatt:

Svenska röster:
Buck - Andreas Rothlin Svensson
Orson - Steve Kratz
Zee - Ewa Röse
Crash - Fredrik Gillinger
Eddie - Andreas Nilsson

Studio:
Iyuno-SDI Group

Regisserande tekniker:
Alicia Åberg

Översättare:
Maria Rydberg

Kreativ ledning:
Michael Rudolph

Studioproducent:
Niclas Ekstedt


De norska, danska och finska creditlistorna ser ut att vara kompletta - där finns två till skärmbilder med röster, en till skärmbild med namngivna rollfigurer och en skärmbild med "Övriga röster"; som de verkar ha "tappat bort" för den svenska listan. Däremot har creditlistorna på franska, europeisk spanska och portugisiska exakt samma problem som den svenska, där endast fem rollfigurer och studiocredits listas - inga fler rollfigurer och inga "Övriga röster" står med.

Det positiva är ju att när det blivit fel även på stora språk som franska och spanska, så ökar ju sannolikheten att Disney faktiskt gör något åt creditlistorna, som de sannolikt inte skulle göra bara för svenska...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 januari 2022 kl. 00:45:43
Det här är vad som finns utsatt:

Svenska röster:
Buck - Andreas Rothlin Svensson
Orson - Steve Kratz
Zee - Ewa Röse
Crash - Fredrik Gillinger
Eddie - Andreas Nilsson

En tredje röst för Buck och... Ewa Röse? Syftar de på Eva Röse som gjorde Ellies röst i tvåan och trean? Det bådar ju mer eller mindre gott...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Vilka är Orson och Zee?

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2022 kl. 19:23:49
Undrar vilka röster som kommer tillbaka och vem som ska ersätta Björn Granath som Manny ?

Vi kan nog i alla fall vara säkra på att Jennie Jahns  >:( spelar  Ellie och att
Andreas Nilsson  :)  kommer tillbaka som Eddie.

Nu får du ta det lungt här, tänk om någon tryckte ner dig för att du inte skulle vara tillräckligt känd?

Det här måste få ett slut, annars kan de omnämnda personerna ta illa vid sig ifall de skulle besöka forumet, du har dina åsikter och det får du ha men du måste inte banka in dem i alla andras skallar hela tiden, sådana inlägg är alltför lika personangrepp.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 januari 2022 kl. 06:16:18
En tredje röst för Buck och... Ewa Röse? Syftar de på Eva Röse som gjorde Ellies röst i tvåan och trean? Det bådar ju mer eller mindre gott...

Både Claes Malmberg och Per Fritzell är kända så det var kanske inte helt oväntat ändå.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2022 kl. 07:51:35
Vilka är Orson och Zee?

Två helt nya karaktärer.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2022 kl. 07:52:23
Både Claes Malmberg och Per Fritzell är kända så det var kanske inte helt oväntat ändå.

Visserligen, men Eva Röse medverkar ju tydligen ändå.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Oskar

Är robert gustafsson tillbaka så sid. Det kan bli svårt att ersätter björn granat som Manny.

Daniel Hofverberg

Jag har inte haft tid att se på filmen, så jag har ingen aning om fler än de här fem rollfigurerna. Kanske går det att känna igen rösterna och dra fler slutsatser, men det har jag inte tid till de närmaste dagarna...

Jag har anmält problemet med dubbcreditsen till Disney+, men när det bara var några språk det blivit fel på, så lär väl sannolikheten vara ganska liten att de kommer att skynda sig för att genast åtgärda det... :(

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 31 januari 2022 kl. 08:15:04
Det kan bli svårt att ersätter björn granat som Manny.
Kanske Björn Gedda han har tidigare tagit över Ilska från Björn Granath...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2022 kl. 07:51:35

Nu får du ta det lungt här, tänk om någon tryckte ner dig för att du inte skulle vara tillräckligt känd?

Det här måste få ett slut, annars kan de omnämnda personerna ta illa vid sig ifall de skulle besöka forumet, du har dina åsikter och det får du ha men du måste inte banka in dem i alla andras skallar hela tiden, sådana inlägg är alltför lika personangrepp.

Säg aldrig till mig vad har ska göra och inte göra  >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2022 kl. 15:00:05
Säg aldrig till mig vad har ska göra och inte göra

Nu får du ge dig, du måste föregå med gott exempel för andra och sluta visa arghuvuden!

Du har som sagt dina åsikter och det får du ha för alla pris i världen, men du måste sluta irritera dig på personer bara för att du inte gillar dem, om du inte gillar vissa personer så får du komma med saklig och konstruktiv kritik till dem istället för att öppet hänga ut dem!

Oskar

Dubbföretaget cast många skådespelare till en roll sedan väljer produktbolaget/distributör beställa viken skådespelare får roll/figurer.

Skokaka

Jag trodde först att Zee var en surikat.

gstone

Undrar vilka som spelar Manny, sid oC Dejgo ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.