Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Uppgradering av forumprogramvaran

Startat av Daniel Hofverberg, 16 juli 2022 kl. 03:19:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  2 augusti 2022 kl. 03:03:55Jag gav dig ju ett exempel, Cadpig är exemplet. Om jag inte missförstått dig?
Nej, det var tvärtom. Hans avatar fungerar ju faktiskt - jag behöver veta någon som inte fungerar men som har en.
(Om någons faktiskt fungerar har jag ingenting att felsöka på, och kan därför inte se vad som går snett)

Jabberjaw

Den nya programvaran ser ok ut. Ingenting jag är ett fan av direkt. Mest för att sidan ser ut som rena hokus pokus i mobilen så att man får scrolla extremt mycket jämfört med tidigare för att komma längst ner. Förut fick man upp sidan väldigt fint och praktiskt men avstånden på varje kategori ställer till det i mobilvyn anser jag.

Goliat

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 augusti 2022 kl. 03:54:13Den nya programvaran ser ok ut. Ingenting jag är ett fan av direkt. Mest för att sidan ser ut som rena hokus pokus i mobilen så att man får scrolla extremt mycket jämfört med tidigare för att komma längst ner. Förut fick man upp sidan väldigt fint och praktiskt men avstånden på varje kategori ställer till det i mobilvyn anser jag.
Det är bara att du ändrar hur många inlägg per sida du vill själv, verkar visa 50 st numera. Kan det varit 25 förut?

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=profile;area=theme;u=5450

Steffan Rudvall

Hur gör man för att söka i en viss tråd?

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 augusti 2022 kl. 03:54:13Den nya programvaran ser ok ut. Ingenting jag är ett fan av direkt. Mest för att sidan ser ut som rena hokus pokus i mobilen så att man får scrolla extremt mycket jämfört med tidigare för att komma längst ner. Förut fick man upp sidan väldigt fint och praktiskt men avstånden på varje kategori ställer till det i mobilvyn anser jag.
Vilken sida syftar du på? För jag tycker att den nya designen fungerar bättre i mobil. Framförallt att man på startsidan numera ser ikonen till vänster om varje tavla, så att man kan se om det finns nya inlägg, och att det nedanför varje tavla visas när senaste inläggen skrevs.

Med den gamla programvaran visades varken eller, så att man var tvungen att klicka sig in på varenda tavla för att se om det kommit nya inlägg sedan sist - så tidigare fick man alltså klicka sig in på "Om Dubbningshemsidan", där kolla om det finns "NYTT"-ikoner på någonting, sen gå tillbaka och klicka sig in på "Dubbningar och röster", o.s.v. och göra likadant med varenda tavla. En oerhörd massa klickanden, som kan vara onödigt om det visar sig att ingen har skrivit något sedan sist...

Men nu är ju det nya standardtemat bara en väldigt liten del av den nya programvaran, och det finns säkerligen andra teman som är ännu bättre mobilanpassade än standardtemat.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 augusti 2022 kl. 10:22:27Hur gör man för att söka i en viss tråd?
Nu förstår jag inte riktigt hur du menar...?

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2022 kl. 21:02:24Nu förstår jag inte riktigt hur du menar...?

Jag tror att han menar att han undrar hur man söker inuti ett specefikt ämne, i stället för i hela forumet.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2022 kl. 21:02:24Nu förstår jag inte riktigt hur du menar...?

Innan uppdateringen kunde man gå in i en tråd och sedan använda sökfunktionen och då fick man resultat endast från den tråden.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 augusti 2022 kl. 21:06:21Innan uppdateringen kunde man gå in i en tråd och sedan använda sökfunktionen och då fick man resultat endast från den tråden.
Det fungerar på samma sätt som förut, bara du inte ändrar det förvalda "Detta ämne" längst upp till höger:

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2022 kl. 21:36:17Det fungerar på samma sätt som förut, bara du inte ändrar det förvalda "Detta ämne" längst upp till höger:

Det finns inget sådant i mobilversionen dock.

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet  2 augusti 2022 kl. 21:43:24Det finns inget sådant i mobilversionen dock.
Hmm, det har du rätt i... Mycket märkligt, jag får nog höra med utvecklarna hur det kommer sig och hur man kommer åt sökning från mobilen. :)

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2022 kl. 21:53:48Hmm, det har du rätt i... Mycket märkligt, jag får nog höra med utvecklarna hur det kommer sig och hur man kommer åt sökning från mobilen. :)

Är du säker att den här nya versionen av forumet faktiskt är mobilanpassad? Det verkar mer som att de har tagit bort grejer för mobilversionen

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet  2 augusti 2022 kl. 22:16:32Är du säker att den här nya versionen av forumet faktiskt är mobilanpassad? Det verkar mer som att de har tagit bort grejer för mobilversionen
Ja, de påstår att det nya standardtemat ska vara mobilanpassat från scratch - till skillnad från det äldre temat, som bara var nödtorftigt mobilanpassat.

Och överlag verkar det ju stämma, då exempelvis "Senaste inlägg" är flyttat till under tavlornas namn istället för till höger som på dator - men märkligt varför Sökrutan gått upp i rök, och likaså att "Svara" förpassats till under "Användaråtgärder"...

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2022 kl. 23:46:43Ja, de påstår att det nya standardtemat ska vara mobilanpassat från scratch - till skillnad från det äldre temat, som bara var nödtorftigt mobilanpassat.

Och överlag verkar det ju stämma, då exempelvis "Senaste inlägg" är flyttat till under tavlornas namn istället för till höger som på dator - men märkligt varför Sökrutan gått upp i rök, och likaså att "Svara" förpassats till under "Användaråtgärder"...

Går det att fixa på något sätt? Det är väldigt konstigt att svara är under "Användaråtgärder" svara knappen är ju den viktigaste för snabbsvar har inte alla funktioner.

Steffan Rudvall

Prövade precis på mobilen och man kan söka i ämnet.Screenshot_20220803-003153_Chrome.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 augusti 2022 kl. 00:33:16Prövade precis på mobilen och man kan söka i ämnet.Screenshot_20220803-003153_Chrome.jpg
Ja, jag lade precis till det. Det var borta som standard, men kunde redigera CSS-filen för mobila enheter för att få sökrutan att dyka upp även i mobil. :)

Citat från: Adam Larsson skrivet  3 augusti 2022 kl. 00:28:41Går det att fixa på något sätt? Det är väldigt konstigt att svara är under "Användaråtgärder" svara knappen är ju den viktigaste för snabbsvar har inte alla funktioner.
Jag ska försöka lösa det, men hittar inget om det när jag söker på Simple Machines supportforum. Jag ska se om jag kan lösa det på egen hand, och annars ska jag fråga på supportforumet om man kan lösa det. :)

Spontant tycker jag att det andra som finns under "Användaråtgärder" gott kan få vara kvar där, medan "Svara" borde ligga utanför och alltid vara synligt då det ju som sagt är det viktigaste av allt.