Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kungen och jag (The King and I, 1999)

Startat av gstone, 17 januari 2016 kl. 17:52:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Är det någon som har sparat ner bilden som Gstone bifogade, eller som har uppskrivet vad som stod där? I synnerhet vill jag veta vem som var crediterad som tekniker på DVD-utgåvan.

Jag publicerade ju nämligen creditlistan från Håkan Mohede igår kväll, och även fast vi vet att DVD-creditsens röster är felaktiga så tror jag vi kan vara ganska säkra på att den crediterade teknikern stämmer - varför jag gärna vill lägga till det på creditlistan. Men tyvärr fungerar inte Gstones bild längre, utan resulterar bara i ett "vägmärke" med otillgänglig bild... :(
(Och jag har den tyvärr inte nedsparad lokalt)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 november 2022 kl. 20:47:24En väldigt gammal tråd, men nu har jag frågat Håkan Mohede om uppgifter om Kungen och jag, och det här är vad han lyckats gräva fram ur sina anteckningar:

Studio: Salut Audio/Video
Översättare: Robert Cronholt
Regi: Håkan Mohede

Anna: Elin Abelin
Kungen: Richard Carlsohn
Kralahome: Jan Modin
Lille Herrn: Håkan Mohede
Prince Chululongkorn: Mats Hellgren
Tuptim: Jonna Jonsson
Prinsessan Ying: Adriana Essén
Louis: Sebastian(?) Väpnargård
Sir Edward: Håkan Mohede
Fru 1: Jonna Jonsson
Kapten Orton: Jan Modin
Sir Edwards kapten: Jan Modin

Oklart dock varför Sebastians förnamn har ett frågetecken vid sig - och jag vet heller inte vem denna eventuella Sebastian Väpnargård är på rak arm...

(Jag ville minnas att den här filmen har diskuterats i en till tråd, men jag hittar inte åt någon nu nu är jag söker...?)
Jag hoppas verkilgen den här rolllistan stämmer !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 augusti 2023 kl. 18:30:23Jag hoppas verkilgen den här rolllistan stämmer !
Ja, det kan vi lita på - Håkan Mohede regisserade ju, så han borde veta vad han pratar om. :)
(Hade han inte haft någon nedskriven dokumentation utan utgick ifrån röstidentifiering, så hade han med all säkerhet sagt det till mig i så fall)

Oscar Isaksson har ju också bekräftat att allt verkade stämma med verkligheten.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2023 kl. 19:17:23Ja, det kan vi lita på - Håkan Mohede regisserade ju, så han borde veta vad han pratar om. :)
(Hade han inte haft någon nedskriven dokumentation utan utgick ifrån röstidentifiering, så hade han med all säkerhet sagt det till mig i så fall)

Oscar Isaksson har ju också bekräftat att allt verkade stämma med verkligheten.
I så fall är det bra valda röstee :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.