Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2023 kl. 21:44:12The Super Hero Squad Show finns på Disney Plus.

Den har svenskt tal och credits ! :)

Kan du lägga upp credits till The Super Hero Squad Show Daniel ?
Självklart. :)

Men då det tar ganska lång tid att gå igenom och skriva av dubbcredits till så pass långa TV-serier (26 avsnitt) är det tveksamt om det kommer hinnas med till nästa uppdatering (vilket troligtvis blir imorgon). Så det mest sannolika är nog att det kommer dröja lite längre än så.

För TV-serier måste man ju trots allt vanligtvis spela upp varenda avsnitt, för att se om creditsen är samma eller olika, och lista ut vad som har kommit till jämfört med tidigare avsnitt...
(Men om de första 3 - 4 avsnitten av en serie har exakt identiska credits brukar jag för enkelhetens skull förutsätta att alla avsnitt har det, även om det kanske blir fel någon gång)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2023 kl. 21:44:12The Super Hero Squad Show finns på Disney Plus.

Den har svenskt tal och credits ! :)

Kan du lägga upp credits till The Super Hero Squad Show Daniel ?
Var och när har egentligen The Super Hero Squad Show sänts i Sverige? Jag blir nämligen lite konfunderad över att rösterna och regissören gör att det är tämligen solklart att dubbningen gjorts av KM Studio trots att serien producerades 2009...
(Ingen dubbningsstudio står utsatt, men med Christian Jernbro som regissör vore något annat än KM Studio högst osannolikt)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 januari 2023 kl. 02:08:23Var och när har egentligen The Super Hero Squad Show sänts i Sverige? Jag blir nämligen lite konfunderad över att rösterna och regissören gör att det är tämligen solklart att dubbningen gjorts av KM Studio trots att serien producerades 2009...
(Ingen dubbningsstudio står utsatt, men med Christian Jernbro som regissör vore något annat än KM Studio högst osannolikt)
Jag är inte insatt men tror det kan vara en Cartoon Network serie...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 januari 2023 kl. 02:08:23Var och när har egentligen The Super Hero Squad Show sänts i Sverige? Jag blir nämligen lite konfunderad över att rösterna och regissören gör att det är tämligen solklart att dubbningen gjorts av KM Studio trots att serien producerades 2009...
(Ingen dubbningsstudio står utsatt, men med Christian Jernbro som regissör vore något annat än KM Studio högst osannolikt)
Den sändes på Disney XD.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 januari 2023 kl. 02:47:10Självklart. :)

Men då det tar ganska lång tid att gå igenom och skriva av dubbcredits till så pass långa TV-serier (26 avsnitt) är det tveksamt om det kommer hinnas med till nästa uppdatering (vilket troligtvis blir imorgon). Så det mest sannolika är nog att det kommer dröja lite längre än så.

För TV-serier måste man ju trots allt vanligtvis spela upp varenda avsnitt, för att se om creditsen är samma eller olika, och lista ut vad som har kommit till jämfört med tidigare avsnitt...
(Men om de första 3 - 4 avsnitten av en serie har exakt identiska credits brukar jag för enkelhetens skull förutsätta att alla avsnitt har det, även om det kanske blir fel någon gång)
Har varje avsintt samma credits ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2023 kl. 13:07:10Har varje avsintt samma credits ?
Nej, alla avsnitt har olika credits - och t.o.m. flertalet olika översättare.

gstone

Hur går med att få credits från Scanbox ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kan du fråga Eurotroll om rösterna i Mästerkattens äventyr ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2023 kl. 17:30:46Hur går med att få credits från Scanbox ?
Det enda jag fått än så länge är svenska, norska, danska och finska dubbcredits till Trubbel i Sagoland 2 - resten skulle de återkomma med (så de fanns antagligen inte direkt tillgängliga i deras databas). :)

Disneyfantasten

Jag skulle vilja se credits till Mira Kunglig Detektiv!

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 januari 2023 kl. 12:10:43Jag skulle vilja se credits till Mira Kunglig Detektiv!
Om inte mitt minne sviker mig vill jag minnas att jag hade påbörjat creditlista till den serien, men då det var så många avsnitt föll det i glömska och jag aldrig gjorde klart den... :-[
 (I och med att serier där varje avsnitt har olika credits på Disney+ - eller för all del andra streamingtjänster - tar ganska lång tid att färdigställa, då man måste spela upp varenda avsnitt, hitta åt de svenska dubbcreditsen och jämföra med det man redan har och skriva ner)

När jag kommer hem från jobbet ska jag kolla och se hur långt jag hade kommit, så ska jag se om jag kan återuppta det arbetet. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 januari 2023 kl. 12:10:43Jag skulle vilja se credits till Mira Kunglig Detektiv!
Jag har kollat upp, och jag hade skrivit av dubbcredits till avsnitt 1 - 11 av Mira - Kunglig detektiv, så av den första säsongen (allt som finns på Disney+ just nu) återstår alltså 14 avsnitt att skriva av.

Men nu ikväll börjar Göteborgs filmfestival, så från nu och fram till nästa söndag kommer jag knappt hinna med något annat än recensioner av filmer som visas där - så det blir alltså först efter nästa söndag som jag kan återuppta och göra det återstår av Mira - Kunglig detektiv.

Ikväll eller i natt ska jag försöka att lägga ut de recensioner och creditlistor som just nu är klara, vilket bland annat innefattar bioaktuella Mumier på äventyr och Knorr, men sen blir det som sagt bara mindre uppdateringar utöver recensioner de närmaste 11 dagarna - men i stället väldigt många recensioner (minst 10 och max 25 den närmaste dryga veckan). :)

gstone

Hur går med att få credits till Nötknäpparen och den magiska flöjten ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel, Kan få credits till en serier som inte finns på Svenska Disney plus, men som har svenskt tal i USA ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 januari 2023 kl. 21:52:11Hur går med att få credits till Nötknäpparen och den magiska flöjten ?
Jag har tyvärr inte fått något svar från Scanbox än - så svårt att säga om de har glömt bort mig, eller om det var svårare än jag trodde att få fram dubbcreditsen...

Jag får avvakta några dagar till, och hör jag inte av dem mot mitten av nästa vecka får jag maila tillbaka och fråga hur det går. :)

Citat från: gstone skrivet 27 januari 2023 kl. 22:42:09Daniel, Kan få credits till en serier som inte finns på Svenska Disney plus, men som har svenskt tal i USA ?
Jag har fungerande VPN-tjänster för att komma åt amerikanska Disney+, så om serien ifråga har utsatta dubbcredits där är det inga problem. Om det däremot saknas dubbcredits på Disney+ kan det bli besvärligt, då Disney Character Voices det senaste året inte har behagat sig att svara på ett enda av mina mail...

Vilka serier eller filmer gäller det?