Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Prince Charming

Startat av gstone, 15 november 2018 kl. 13:03:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

John H Williams Producenten bakom Shrek kommer göra en ny tecknad familj film. Prices som Shrek handlar den om sago figurer. Handlingen att Askungen,Snövit och Törnrosa är all förlovad till samma prins. Här är en Trailer
https://www.google.se/amp/s/etcanada.com/news/227130/demi-lovato-ashley-tisdale-and-avril-lavigne-are-charming-in-animated-movie-trailer/amp/

Rollistan är mäst kända sångerskor som SIA, Ashley Tisdale och Demi Lavto. Men komedi superstjärna John Cleese är också med. Cleese gör fakist rösten till två karatärer Bödlen och den goda fen och Gudmorden.

Filmen har varken svensk eller amerikansk realse datum.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel snälla svara. Tror du att Charming kommer att släppas i Sverige ?

Jag vill seden.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Du borde ta och söka bättre. https://www.discshop.se/filmer/dvd/prince_charming/P163748 och att länka till en direkt länk inte google sökresultat

Preliminär release: 2019-08-19
Ljud Svenska (Dolby Digital 5.1)

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 15 maj 2019 kl. 21:05:28
Du borde ta och söka bättre. https://www.discshop.se/filmer/dvd/prince_charming/P163748 och att länka till en direkt länk inte google sökresultat

Preliminär release: 2019-08-19
Ljud Svenska (Dolby Digital 5.1)


Tack så mycket för hjälpen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Ja, tydligen ska Charming släppas direkt på DVD i Skandinavien. Men märkligt nog uppger CDON helt andra specifikationer än Discshop:

Ljud: Dolby Digital 5.1
Språk: Engelska
Text: Danska, Finska, Norska, Svenska
https://cdon.se/film/prince-charming-47608209

Enligt CDON ska alltså filmen inte ha svenskt tal, utan bara engelskt ljudspår och textning på de fyra skandinaviska språken.

Då är frågan vilken av uppgifterna som stämmer...? Jag hoppas att filmen kommer att dubbas till svenska, men samtidigt verkar ju CDONs uppgifter betydligt mer kompletta/fullständiga - det är ju knappast troligt att en DVD-utgåva bara skulle innehålla svenskt ljudspår (som Discshop uppger); utan vare sig ljudspår eller textning på engelska, norska, danska eller finska...

Filmen finns med hos Ginza också, som uppger den svenska titeln Drömprinsen men som tyvärr inte har några uppgifter om vare sig ljudspår eller textspår.

Jag är inte helt säker vilken distributör som släpper filmen, i och med att den kommer från en independentstudio och ingen av nätbutikerna uppger distributionsbolag, men EAN-numret som CDON uppger ser ut att tillhöra Scanbox Entertainment i Köpenhamn; så därför förmodar jag att det är de som släpper filmen. I så fall borde man kunna anta att samma DVD-utgåva kommer säljas i både Sverige, Norge, Danmark och Finland (som oftast varit fallet med Scanbox), varför Discshops uppgifter om enbart svenskt ljudspår med allra största säkerhet är felaktigt. Ofta har ju Scanbox haft skandinaviska dubbningar på sina DVD-utgåvor, men inte alls alltid, så svårt att säga vad som stämmer och inte vad gäller den här filmen.

Jag kan försöka höra mig för om Scanbox kan ge mer information om den här filmen och huruvida den kommer vara dubbad, men sannolikt är det nog för tidigt för att få klara besked...

Elios

Känns ju som dem iallafall har hittat en hel del bra casting till prinsessorna iallafall.  ;D

gstone

Tycker du jag ska förhandsboka den ?

För jag vill bara göra det om jag kan se filmen på engelska !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Personligen skulle jag avvakta med att boka filmen tills det klarnar mer om vilka specifikationer som DVD-utgåvan kommer att ha - som det ser ut just nu kan vi nog inte vara 100% säker på någonting alls...

Det finns ju heller ingen som helst anledning att förboka en film tre månader innan premiären - man lär ju inte få filmen fortare än om man förbokar en vecka innan premiären.

Sabelöga

Nyss så smög sej filmen upp på Viaplay med svenskt tal. Bara så ni vet.

Å Daniel, kan du ta och döpa om tråden till Prince Charming vore det snällt.
Houba !

Elios

Det finns faktiskt redan en film som heter Prince Charming och den handlar inte om den onde prinsen i Shrek utan är en helt annan berättelse så ej att förväxla med den.

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 14 januari 2020 kl. 04:00:17
Nyss så smög sej filmen upp på Viaplay med svenskt tal. Bara så ni vet.

Å Daniel, kan du ta och döpa om tråden till Prince Charming vore det snällt.
Det har du så rätt i, jag har döpt om tråden till Prince Charming.

Som konstaterats på annat håll och som inte framgått i den här tråden, så har DVD-utgåvan både svenskt, norskt, danskt och finskt ljudspår. :)

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2020 kl. 09:24:45
Det har du så rätt i, jag har döpt om tråden till Prince Charming.

Som konstaterats på annat håll och som inte framgått i den här tråden, så har DVD-utgåvan både svenskt, norskt, danskt och finskt ljudspår. :)
Tack bra, då vet vi :)
Houba !

Sabelöga

En rolig grej jag såg i filmen är att på kartan över vägen dom ska gå så är alla ortena på den transkriberad engelska till runor. Det här står på den:

Caring Castle
North Road
Strange Forest
Cool Bridge
Uncharted Path
Dainty Dish
Houba !

Oscar Isaksson

i Norden är filmen dubbad av KM studio för Scanbox Entertainment.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 januari 2020 kl. 10:16:19
i Norden är filmen dubbad av KM studio för Scanbox Entertainment.
Var har du fått det ifrån? För enligt creditlistan jag fått från Scanbox är i alla fall den svenska dubbningen gjord av BTI Studios.
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/prince-charming/