Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: clara liljeberg skrivet 27 januari 2021 kl. 09:22:18
varför inte.det finns faktiskt några som har dubbat röster till tecknade figurer på bioduken och du vägrar tror att det inte blir nån melodifestivalaktig film med talande djur och drakar om melodifestivalen är inställt på grund av pandemin och om du inte gillar min ide så skriver jag ett brev till filmproducenterna och säger till de att göra en melodifestivalfilm i en värld med antropomorfa djur eller en värld med antropomorfa drakar som sjöng i musikaler.du är ingen kritiker som bestämmer över allting i filmvärlden.(uppnosigt går iväg) >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Varför e du arg på mig?

clara liljeberg

för att du inte gillar min ide om en melodifestival med sjungande djur och drakar med dubbade röster som att anis don demina var rösten till hyenorna i lejonkungen 2019. så det så, >:( >:( >:( >:( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

MOA

Citat från: clara liljeberg skrivet 28 januari 2021 kl. 03:02:43
för att du inte gillar min ide om en melodifestival med sjungande djur och drakar med dubbade röster som att anis don demina var rösten till hyenorna i lejonkungen 2019. så det så, >:( >:( >:( >:( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ja ja,de e som de e

E

Sämsta finalisterna hittills :( Dom går bara vidare pågrund sina namn

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 februari 2021 kl. 21:24:38
Sämsta finalisterna hittills :( Dom går bara vidare pågrund sina namn

Jag tycker inte att finalisterna är dåliga på något sätt, men jag hade hellre sett Jessica och Nathalie i final.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag tycker det var ett ganska svagt startfält överlag, och ingen som jag tror har någon större vinstchans.

Men min favorit i den första deltävlingen var Nathalie Brydolf, som hade en bra och minnesvärd låt - helt obegripligt hur hon kunde få minst röster av alla. :(

Näst bäst tyckte jag om Paul Rey, som visserligen inte riktigt hade en lika bra låt som ifjol men dock ändå bra, och hade förtjänat bättre än Andra Chansen. Kadiatou Holm Keita var också bra, även om låten kanske inte riktigt stack ut tillräckligt.

Jag förstod hela tiden att Danny Saucedo skulle gå direkt till final - han är så populär att han antagligen skulle kunna sjunga "Bä bä vita lamm" och ändå gå vidare... ;) Jag är lite kluven till hans bidrag - musiken var bra, scenspråket snyggt och han hade ett läckert nummer rent visuellt; men texten är verkligen under all kritik och bland det mest banala som världen någonsin har skådat...

Hur Arvingarna däremot kunde gå direkt till final är obegripligt. De är i och för sig inte direkt dåliga, men heller inte bra; och nästan alla deras låtar låter ungefär på samma sätt...

Ännu mer obegripligt är hur Lillasyster kunde gå till Andra Chansen, som var den absolut värsta smörja som världen någonsin skådat - jag stod överhuvudtaget inte ut att lyssna på eländet... :(

Jessica Andersson har ungefär samma slags låtar som hon alltid haft, och är väl inte dålig men känns alldeles för outdated i mina ögon - det känns lite för mycket 1990-tal i mina ögon, och en så stereotypisk schlagerlåt som det överhuvudtaget kan bli. Och jag förstår att somliga uppskattar det, medan andra gör det inte; så alltid svårbedömligt hur det går för sådana låtar.


För övrigt ingen jätteimponerande första deltävling - bara någon enstaka låt som var riktigt bra, medan övriga inte var alltför imponerande. Vi får hoppas att det blir bättre till kommande deltävlingar. Även i övrigt var det inget jätteimponerande arrangemang, och även fast programledarna gjorde sitt bästa så kändes det ganska tomt och ihåligt utan publik. Själva musiknumren funkade ändå bra, medan resten blev sämre; och inga jättebra mellanakter heller. Lite märkligt då exempelvis Idol i höstas fungerade bra utan publik, men här gick det sämre; då programledarnas skämt är sådana som fungerar bäst med en levande publik i studion som kan skratta åt dem...

Adam

#486
Ska jag vara ärlig så har jag med åren börjat tappa alltmer intresse för Melodifestivalen, och under 2020-års upplaga kändes det nästan som om jag skulle spy. Värst med den säsongen, enligt mig, var framförallt manuset och pausakterna. Jag stod verkligen inte ut med hur lågt tävlingens manus hade sjunkit på senare år, men även låtarna under den säsongen var enormt stora besvikelser. The Mamas vinnarbidrag var exempelvis inte alls värt vinsten i mitt tycke (Dotter tyckte jag i så fall var en något mer värdig vinnare).

Men trots det så tänkte jag i år "Eh, what the Hell, jag ger väl programmet en till chans", och ärligt talat så var jag inte alls så besviken på kvällens första deltävling. Jag tyckte det var precis rätt bidrag som gick vidare (med några undantag). Yes, även Lillasyster tyckte jag var värda att gå vidare i tävlingen (inte bara för att jag ett stort Metal-fan, men låten i sig var faktiskt riktigt tung, och gav även en liten throwback till 00-talet). Sorry, Daniel, men jag håller tyvärr inte med dig om bidrag 2. 🤷‍♂️
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Mello spårade ur när de blev industrimusik

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam skrivet  7 februari 2021 kl. 14:06:32
Jag tyckte det var precis rätt bidrag som gick vidare (med några undantag). Yes, även Lillasyster tyckte jag var värda att gå vidare i tävlingen (inte bara för att jag ett stort Metal-fan, men låten i sig var faktiskt riktigt tung, och gav även en liten throwback till 00-talet). Sorry, Daniel, men jag håller tyvärr inte med dig om bidrag 2. 🤷‍♂️
Smaken är som baken, men i ärlighetens namn hatar jag allt vad hårdrock (och värre) heter; och har aldrig stått ut att lyssna på sådant oväsen. Således är det alltså fullt möjligt att personer som uppskattar den sortens "musik" uppskattar låten - men för min del är jag väldigt generös som ens kallar det för "musik"; för det är verkligen på håret... :(

Organiserat oljud är kanske en bättre benämning, istället för musik... ;)

Citat från: MOA skrivet  7 februari 2021 kl. 21:35:40
Mello spårade ur när de blev industrimusik
Vad menar du med industrimusik?

"Musik" som låter ungefär som när man jobbar på en industri (såsom Lillasysters låt)...? ;)

Adam

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 februari 2021 kl. 00:18:45

Vad menar du med industrimusik?

"Musik" som låter ungefär som när man jobbar på en industri (såsom Lillasysters låt)...? ;)

Kanske, eller genren och soundet med samma namn (Industrial music; rå synthmusik/elektronisk musik).
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam skrivet  8 februari 2021 kl. 17:17:21
Kanske, eller genren och soundet med samma namn (Industrial music; rå synthmusik/elektronisk musik).
Den genren känner jag tyvärr inte till (vid namn)... :(

MOA

#491
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 februari 2021 kl. 21:16:36
Den genren känner jag tyvärr inte till (vid namn)... :(
Nåt som började i Idol

Fred

Citat från: MOA skrivet  8 februari 2021 kl. 21:35:12
Nåt som började i Idol

Nu hänger jag inte med här. Har en vän som lyssnade på industrial/rå synthmusik för ungefär tio år sen och det har inget med Idol att göra.

Jirr

Citat från: Dale Oakmont skrivet  9 februari 2021 kl. 06:37:30
Nu hänger jag inte med här. Har en vän som lyssnade på industrial/rå synthmusik för ungefär tio år sen och det har inget med Idol att göra.

Möjligen att de menar industrimusik som en produkt som inte sticker ut, tilltalar "alla" och har kort livslängd, knappt en Idol-säsong.

MOA

Citat från: Jirr skrivet  9 februari 2021 kl. 11:44:49
Möjligen att de menar industrimusik som en produkt som inte sticker ut, tilltalar "alla" och har kort livslängd, knappt en Idol-säsong.
Ja de e så dåligt