Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Avengers: Endgame

Startat av Elios, 7 juni 2019 kl. 05:31:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Wow säger jag bara, wow. Denna var jävligt bra igår. Fick verkligen gåshud eller vad man säger. Se den den var så bra så det finns inte.
Har ni sätt den och vad tyckte ni. Tänker vi ska försöka undvika spoilers men vill gärna höra er åsikt ni som sätt den.  :D  ;D :o 8) ??? ::) :P

Soscla

Nu var det några veckor sen jag såg den men ja den var verkligen förunderlig! Om det är några som ännu inte sett den och är sugna vill jag bara rekommendera till hundra procent att man tar sig igenom alla andra filmer först (eller de viktigaste i urval, finns säkert listor på nätet vilka som är viktigast). Det här är inte bara en film, det är slutet på en tio år lång resa och då behöver man de andra i bagaget för att kunna njuta fullt ut, samt att några av skämten får en så mycket bättre payoff. Känns lite tomt nu. Vad ska man göra nu liksom? XD
It's so fluffy I'm gonna die!

jimstrom

Ja jag ska i alla fall vänta med spänning på flera MCU filmer, älskade Captain Marvel, och ser gärna att det kommer en uppföljare, min favorit Avenger Ant-man lär få en film till, liksom Dr. Strange och Black Panther, Guardians of the Galaxy, Spider-man, etc etc Marvels Cinematiska Universum är långt firån slut än, och visst kommer jag sakna vissa karaktärer, men som serienörd är det något man får räkna med.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Jag håller med i vad Soscla säger. Det känns tomt efter filmen och karaktärer kommer att saknas men vem vet dem kanske återvänder om dem får chansen. Känner igen saknaden vad gör man nu? Likaså kände man ju efter Harry Potter filmerna.

Kan tänka mig att så har en fallet varit vid typ Twilight, Hunger Games men även nu fast jag själv inte kollat igenom det Game of Thrones.  :o ::) :P :-[ :-X

Avengersfan

Bland de bästa jag har sett! (Även också förgångaren Infinty War från förra året). Och utan att avslöja nånting (som sagt) ur filmen, så är den en värdig final under 22 filmer under namnet The Infinty Saga, enligt producenten Kevin Feige. Nya Spider-Man: Far From Home har jag sett i fredags (också en toppenfilm, kanske snäppet bättre än förgångaren Homecoming).
Hur den filmen utspelar sig (för eller efter Endgame) tänker jag inte säga heller, för det är också ett spoiler (tänker på att vissa kanske inte har sett Endgame ännu).

Anonym

När Far From Home utspelar märks i senare trailers, men jo, visst är det väl en spoiler, mer eller mindre.

Elios

I mitt 1700:e inlägg så säger jag att Far From Home verkar onekligen bra och jag ser verkligen fram emot Jake Gyllenhaal som skurk.  ;D

Soscla

Jag tyckte Far from home var trevlig och rolig, men Homecoming var nog snäppet vassare för mig.
It's so fluffy I'm gonna die!

Elios

I dem upplagorna jag sätt med Magneto har jag alltid tyckt han verkar äldre, till och med nästan som att det kunnat vara Jonas Malmsjö som spelat honom.  ;D

Anonym

Citat från: Elios skrivet 14 juli 2019 kl. 13:00:54
I dem upplagorna jag sätt med Magneto har jag alltid tyckt han verkar äldre, till och med nästan som att det kunnat vara Jonas Malmsjö som spelat honom.  ;D

Menar du inte Mysterio? Magneto är ju Ian McKellen/Michael Fassbender som har kraften att "telepatiskt" lyfta och bända metaller i X-Men

Elios

Citat från: Anonym skrivet 14 juli 2019 kl. 14:08:48
Menar du inte Mysterio? Magneto är ju Ian McKellen/Michael Fassbender som har kraften att "telepatiskt" lyfta och bända metaller i X-Men

Jo just det. Precis.  ;D

Elios

Man undrade ju lite till trailern i nya Spider Man: Far From Home vart fasen är Iron Man!?
Men nu i efterhand så förstår man ju.  ::)

E

Citat från: Soscla skrivet  9 juni 2019 kl. 17:39:58
Om det är några som ännu inte sett den och är sugna vill jag bara rekommendera till hundra procent att man tar sig igenom alla andra filmer först (eller de viktigaste i urval, finns säkert listor på nätet vilka som är viktigast). Det här är inte bara en film, det är slutet på en tio år lång resa och då behöver man de andra i bagaget för att kunna njuta fullt ut, samt att några av skämten får en så mycket bättre payoff. Känns lite tomt nu. Vad ska man göra nu liksom? XD
Jag såg faktiskt alla filmerna med Avengers i titeln först men jag håller på att se alla filmerna i kronologiskt ordning just nu för jag vill förstå handlingen och allt till 100%. Har precis sett Captain America: The first Avenger och Captain Marvel så nästa blir Iron Man