Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Swat Kats - Katter med Klös

Startat av Hans Tolvaly, 12 april 2010 kl. 08:52:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

farenk

Gunnar:
"Nu har jag kollat lite; förmodligen dubbades den 1993 och då var det Mediadubb International som var studio. Den hette ju Katter med Klös på svenska, men jag tror inte att det var jag som översatte trots att jag jobbade heltid med både översättningar och dubb hela 90-talet och en bit in på 2000-talet.
Jag gjorde tydligen The Pastmaster och Borgmästare Manx. Serien visades i TV3. Mediadubb International finns inte längre, det köptes upp av SDI-Media."
https://www.facebook.com/pages/Swat-Kats-med-svenskt-tal-till-Sverige-Nu/316585001787848?ref=hl

jimstrom

#16
Rättelse, Feral röstas av Sture Ström inte Hans Wahlgren.


Bifogar detta klipp



http://www.youtube.com/watch?v=sCPXw4Kvozg


Här kan vi också hör


Fredrik Dolk - Professor Huggtand, Mac Mange
Gunnar Ernblad - Darkcat
Anneli Berg - Molly Mange
Sture Ström - Ulysses S. Feral
Susanne Barklund - Callie Briggs
T-Bone - Johan Hedenberg
Razor - Kim Sullocki




Dock har jag ingen aning vem tankförarern är i klippet.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Christer

Citat från: jimstrom skrivet 17 december 2013 kl. 00:52:37
Dock har jag ingen aning vem tankförarern är i klippet.


Det är också Sture Ström.

Hans Tolvaly

Härligt Jimstrom.
Tack för klippet. Härligt att få höra de svenska rösterna igen =D. Och visst är det Sture Ström alltid, hör det klart och tydligt nu när man faktiskt får höra rösten igen. Har alltid tänkt på Hans Wahlgrens röst som General Rogard ifrån Järnjätten, men nu hör jag att dem inte är så värst lika haha.
Nåja, jag ska ändra det på min startinlägg i alla fall.

Anders

Hittade introt med svenska kredits på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=tJh9DcsQxhg

Svensk översättning: Mats Wänblad
Svensk produktion: Mediadubb International

Då var det mysteriet löst!

Dock Står Hans Wahlgren, och inte Sture Ström, krediserad under de svenska rösterna. Därmed bör det vara Wahlgren som gör rösten till Feral.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Hans Tolvaly

#20
Citat från: Anders skrivet 26 november 2016 kl. 21:11:00
Hittade introt med svenska kredits på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=tJh9DcsQxhg

Svensk översättning: Mats Wänblad
Svensk produktion: Mediadubb International

Då var det mysteriet löst!

Dock Står Hans Wahlgren, och inte Sture Ström, krediserad under de svenska rösterna. Därmed bör det vara Wahlgren som gör rösten till Feral.

ALRIGHT, HÄRLIGT!
Ja då är det garanterat han som gör det. Ändrar tillbaka det i original inlägget. Skulle gissa på att han förmodligen gjorde rösten till Prof. Hackle med.
Funderar fortfarande på vem som gjorde rösten till Felina dock. Borde ju vara antingen Susanne eller Annelie, men jag har tyvärr inget minne alls av rösten.

Inser hur jäkla motsägande man är mot sig själv när man tidigare skrivit att det var Wahlgren, men sedan skrivit "visst är det Sture Ström alltid, hör det klart och tydligt nu när man faktiskt får höra rösten igen". Och sedan ändrar till Wahlgren igen. XD

jimstrom

Har också problem med att höra skillnad på dom ibland. Anågående Felina så är Susanne som gör hennes röst, har också undrat över den, men när jag fick namnet på henne, så minns jag klart och tydligt en mindre feminim Batgirl röst.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Ja, Ströms och Wahlgrens röster kan vara svårskilda i vissa röstlägen, så jag klandrar er inte.  :o

Det finns även vissa tillfällen då jag har svårt att skilja mellan Johan Hedenbergs och Reine Brynolfssons röster, eftersom de låter ganska snarlika emellanåt.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Hans Tolvaly

Citat från: jimstrom skrivet 27 november 2016 kl. 14:50:29
Har också problem med att höra skillnad på dom ibland. Anågående Felina så är Susanne som gör hennes röst, har också undrat över den, men när jag fick namnet på henne, så minns jag klart och tydligt en mindre feminim Batgirl röst.

Anade mest att det var Susanne, då jag inte riktigt kunde föreställa mig Annelies röst till henne.
Då skriver jag upp henne på Topic inlägget. :)

sickstew

Citat från: Anders skrivet  4 oktober 2010 kl. 19:37:05
Jag hade tyvärr inte många klipp, men det räcker kanske för att identifiera rösten.

Har du kompletta avsnitt ur serien?

sickstew

Nån som hittat nå gamla Swat Kats avsnitt där hemma?   ;D