Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Föra veckan såg jag Moira Kelly som var original röst till nala i filmen Chaplin från 1992.Vilketsom ni nog kan gissa på namnet  biograffi film omlivet a den kända film komikern Charlie Chaplin.

Kelly spelade två roller i filmen. Som inte hade någon relation handlingen men som tematiskt hade en stor länk.

Hon spelade dels Hetty Kelly, Chapin's första kärlek vars öd mysigt  nog är okänt idag enligt sluttexten i filmen i alla fall. Och hon spelade också Oona O'Neill den SISTA av alla Chaplins fruar som var den som var med honom vid hans bortgång.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Claes Ljungmark var med i det senaste avsnittet av Hotell Kantarell som sänds just nu på SVT Barn

Tror också att Kajsa Reingardt och Jan Åström medverkar i några avsnitt

gstone

Oväntat nog har Kristian Ståhlgren som bland annat var röst åt Hosato i Kubo och de två strängarna just nu den STÖRSTA vuxna rollen i musikalen Annie på Intiman.

Vist inte att gjorde så mycket utanför dubbning !!!!???? :D :) ??? ;D ;D

Om någon är intresserad tror jag den precis börjat gå så den lär hålla på ett tag till  :D ;D ;D ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

#168
Förra året så var Johan Hedenberg med i min hemstad Trollhättans egna tidning TTELA och han berättade lite om sitt liv.

Han berättade bland annat att hans Pappa misshandlade honom när han var liten och han blev mobbad väldigt mycket också :(

Det var väldigt intressant men också tragiskt att han har fått uppleva nått sådant

Han har också skrivit en bok om sitt liv som heter Lill-Tarzan och Jag och den skulle bli en tv-serie regisserad av Leif Lindblom men den verkade aldrig bli av

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/a2K2J5/johan-hedenbergs-liv-blir-teveserie

gstone

Gerda Fransson Bergqvist var tydligen med i west side story på Chinateatern.

Jag tog en bild på dem delen av programmet där det står om henne !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 april 2020 kl. 14:21:58
Gerda Fransson Bergqvist var tydligen med i west side story på Chinateatern.

Jag tog en bild på dem delen av programmet där det står om henne !!

Väldigt lik Suzanne Reuter tycker jag.
Precis som att Omar Benson Miller liknar Forrest Whitaker.  ;D

Elios

Man ser ju även Per Sandborgh i någon Beck film eller hur det nu var!? Kom inte riktigt ihåg.  :o

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 april 2020 kl. 22:01:23
Man ser ju även Per Sandborgh i någon Beck film eller hur det nu var!? Kom inte riktigt ihåg.  :o
OFF Topic nu

Jag ska köp The Batman på dvd ! :D

Där spelar han Pingvinen och Jokern.

I originalet gjords Pingvinen av Tom Kenny ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

#173
Jag tittar just nu på Trolljägarna på TV3. En av dom som medverkar är Anita Molander som har dubbat några gånger. Dom nämner bara hennes förnamn och att hon är skådespelerska och jag känner igen hennes röst

EDIT: Dom nämnde hennes efternamn och det var Molander

gstone

Rune Ek är med i  Reisen til julestjernen en norsk film, men märkligt nog dubbar han ointe sig sjäv utan på svenska görs han roll av Sångare (andretenor), pianisten och  polisen Rune Skog ??? ???

Han dubbade ju i Toy Story så knotigt att han inte kunde dubba själv här ??? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 maj 2020 kl. 21:13:25
Jag tittar just nu på Trolljägarna på TV3. En av dom som medverkar är Anita Molander som har dubbat några gånger. Dom nämner bara hennes förnamn och att hon är skådespelerska och jag känner igen hennes röst

EDIT: Dom nämnde hennes efternamn och det var Molander

Även Ellen Bergström har synts i ett avsnitt ur det programmet om jag minns rätt!  :) (kollade in det avsnittet på TV4 Play under hösten 2016)

MOA

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2020 kl. 21:36:38
Rune Ek är med i  Reisen til julestjernen en norsk film, men märkligt nog dubbar han ointe sig sjäv utan på svenska görs han roll av Sångare (andretenor), pianisten och  polisen Rune Skog ??? ???

Han dubbade ju i Toy Story så knotigt att han inte kunde dubba själv här ??? ???
Båda har dock samma förnamn

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2020 kl. 21:44:17
Även Ellen Bergström har synts i ett avsnitt ur det programmet om jag minns rätt!  :) (kollade in det avsnittet på TV4 Play under hösten 2016)
Ja fast henne räknar jag inte som en "riktig dubbare" eftersom hon hittills dubbat 1 gång

Lite off-topic kanske men serien har aldrig gått på TV4 utan på TV3 så det kanske var Viafree du såg den på för där finns den

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  2 augusti 2020 kl. 09:43:54
Ja fast henne räknar jag inte som en "riktig dubbare" eftersom hon hittills dubbat 1 gång

Lite off-topic kanske men serien har aldrig gått på TV4 utan på TV3 så det kanske var Viafree du såg den på för där finns den

Jag skulle säga att hon dubbat en del gånger!  ;)

www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=ellen+bergstr%F6m&typ=fritext&avdelning=alla

Här omnämnds nämligen 4 filmer där hon medverkat, dessutom så vill jag minnas att jag skymtade hennes namn i rollistorna av bl.a. Miles Från Morgondagen och Goldie och Björn (och kanske någon till som jag glömt eller inte tänkt på) där rösterna stod utsatta i grupp efter vissa avsnitt, så det skulle jag nog kalla att hon på sätt och vis är "dubbare"...

Personligen tycker iallafall jag att det räknas om personen ifråga har dubbat minst en gång...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 augusti 2020 kl. 09:54:13
Jag skulle säga att hon dubbat en del gånger!  ;)

www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=ellen+bergstr%F6m&typ=fritext&avdelning=alla

Här omnämnds nämligen 4 filmer där hon medverkat, dessutom så vill jag minnas att jag skymtade hennes namn i rollistorna av bl.a. Miles Från Morgondagen och Goldie och Björn (och kanske någon till som jag glömt eller inte tänkt på) där rösterna stod utsatta i grupp efter vissa avsnitt, så det skulle jag nog kalla att hon på sätt och vis är "dubbare"...

Personligen tycker iallafall jag att det räknas om personen ifråga har dubbat minst en gång...
Ja hon e mer känd som vanlig skådespelare