Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i Disneys filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 16 juli 2016 kl. 19:53:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 mars 2019 kl. 16:54:37
Tack :) Vet du vilka röster dom andra har då ???

Tyvärr gör jag inte det, det var längesedan jag såg Djungel George 2, dessutom så vet jag inte heller vem Tublat är i Legenden om Tarzan, det vimlar ju av avsnitt ur den och jag har inte följt alla...

Disneyfantasten

Jag borde ha sagt detta tidigare, men såvitt jag kan avgöra i Flubber (såg den senast på VHS i augusti 2017 som jag köpte i en Second Hand affär 2011) så görs roboten Weebette (som är med i slutet av filmen) av Maria Kihl, hon står med i creditlistan...

Genom uteslutningsmetoden är jag också rätt säker på att Tant Gertrud i Musse Pigg och Hans Vänner Firar Jul spelas av Gunilla Eriksson...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2019 kl. 16:34:29
Vem är fågeln damen i Mary Poppins ?

Att döma av rösterna i listan "övriga röster" så skulle jag misstänka att det kanske är Maud Cantoreggi, men tyvärr har jag dock inga erfarenheter av hennes röst... (även fast jag vet att hon medverkat i vissa Köpenhamns-baserade Sun Studio dubbningar)

gstone

Vem är svensk röst till drottning  Zonthara i Dave Barbaren.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 april 2019 kl. 18:05:22
Tyvärr gör jag inte det, det var längesedan jag såg Djungel George 2, dessutom så vet jag inte heller vem Tublat är i Legenden om Tarzan, det vimlar ju av avsnitt ur den och jag har inte följt alla...

Idag skummade jag igenom filmen för att dubbelkontrollera, men tyvärr vet jag inte vilka som spelar Tigern och Buffeln även fast rösterna lät bekanta...

Däremot lyckades jag lista ut att Rolf Lydahl spelade en gorilla och att Guy De La Berg också spelade en gorilla...

moviefan

Vilka är rösterna i nya serien på Disney Junior, som heter Fancy Nancy Clancy  ?  Har ni sett den ? 

Disneyfantasten


TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 mars 2019 kl. 13:30:10
Vilka gör rösterna till:

Tublat i Legenden om Tarzan

Maku och Zazu i Lejonvakten

Tigern och Buffeln i Djungel-George 2

Tublat i Legenden om Tarzan spelas av Adam Fietz. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

I ett avsnitt av Lilo och Stitch - Serien så gör ett av experimenten att Lilo förvandlas till tonåring och sen till vuxen

Men vem är det som dubbar henne då ???

TonyTonka

Någon som vet vem som dubbar unga Zini i Disneys Dinosaurier?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Vet någon vilka som Hasse Andersson spelar i DuckTales och Darkwing Duck och i vilka avsnitt han medverkar?  :)

(jag undrar samma sak med Gunnar Uddén som också medverkar i DuckTales, utöver att han spelar Guldivar)

Vem är förresten Hamnchef i Luftens Hjältar?

Olli Markenros står iallafall angiven i DuckTales under övriga röster och han medverkar i avsnittet Yuppieankor som inte mindre än tre olika karaktärer; Bartendern (som säljer mjölkdrinkar), Charlie på Börskurs (som dock endast hörs ur en telefon) och en Poliskonstapel!  :) (här är ett klipp; www.youtube.com/watch?v=W7nEjqroZzs )

En gång såg jag ett uppladdad klipp med ett VHS-rip från något med Luftens Hjältar på YouTube där Olli Markenros står angiven under förtexterna, så då undrar jag; vem spelar han där?  :) (jag har ännu inte just den VHS-utgåvan själv trots lång tids letande, men jag håller ändå hoppet om att jag hittar den så småningom)

Vilka spelar Hans Lindgren och Stephan Karlsén i DuckTales:)

Vilka spelar förresten Ulf Peder Johansson i Räddningspatrullen, Luftens Hjältar och Den Lilla Sjöjungfrun (TV-serien)?

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2019 kl. 22:27:15

En gång såg jag ett uppladdad klipp med ett VHS-rip från något med Luftens Hjältar på YouTube där Olli Markenros står angiven under förtexterna, så då undrar jag; vem spelar han där?  :) (jag har ännu inte just den VHS-utgåvan själv trots lång tids letande, men jag håller ändå hoppet om att jag hittar den så småningom)


Olli Markenros är med i avsnittet "Rebeccas tryffeljakt/The bigger they are the louder they oink" som en grisförsäljare. Försäljaren är en flodhäst.  :)