Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Star Wars The Clone Wars - General Grevious??

Startat av Hans Tolvaly, 5 april 2009 kl. 21:42:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Tolvaly

Serien The Clone Wars går på Catroon Network nu, dubbad till svenska. Jag har läst den svenska rollistan (på Dubbningshemsidan) för filmen som kom ut för några månder sen, men General Grevious röstaktör står inte med på den listan.
Är det nån som vet vem som gör hans svenska röst?
För personligen tycker jag det är en av det bästa dubbningar jag har hört på länge, det låter ju nästan som om den engelska aktören lärt sig svenska :o

Daniel Hofverberg

Tyvärr vet jag ingenting om rösterna i TV-serien, och vet heller inte om det i övrigt är samma röster som i långfilmen eller inte. Någon general Grevious syntes i alla fall inte till i filmen, men jag har aldrig sett TV-serien så jag har ingen aning om vem det är eller vem rösten kan tänkas tillhöra.

Tyvärr är det väldigt svårt att lyckas att få fram dubbcredits från Cartoon Network, då de har en irriterande egenhet att aldrig svara på någonting, men jag ska i alla fall göra ett försök att få fram rollistor till den här serien.

Hans Tolvaly

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 april 2009 kl. 02:17:02
Tyvärr vet jag ingenting om rösterna i TV-serien, och vet heller inte om det i övrigt är samma röster som i långfilmen eller inte. Någon general Grevious syntes i alla fall inte till i filmen, men jag har aldrig sett TV-serien så jag har ingen aning om vem det är eller vem rösten kan tänkas tillhöra.

Tyvärr är det väldigt svårt att lyckas att få fram dubbcredits från Cartoon Network, då de har en irriterande egenhet att aldrig svara på någonting, men jag ska i alla fall göra ett försök att få fram rollistor till den här serien.

Tack så mycket, det uppskattar jag verkligen :)

För övrigt är jag ganska säker på att de flesta av rösterna är de samma som i filmen.

Elios

Han var ju med i filmen och då spelades han ju utav Stephan Karlsén.

jimstrom

Enligt Wikipedia så ska det vara Peter Sjöqvist som spelar Grevious, jag tycker dock inte riktigt att rösten låter som Sjöqvists utan lutar lite mer åt att det är Fredrik Hiller, det är dock väldigt svårt att avgöra exakt.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)