Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Jag tror att det finns någon som laddar ner filmer från archive.org och laddar upp dem på Youtube.

Detta måste väl ändå vara Goliats synkning som Lillefot hjälpte att ladda upp på archive.org

.
https://youtu.be/lrxa57Q0Ji0

Kan detta möjligtvis vara Daniels uppladdning från Archive?


https://youtu.be/ab2pgd7fnUg

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2022 kl. 18:11:17Jag tror att det finns någon som laddar ner filmer från archive.org och laddar upp dem på Youtube.

Detta måste väl ändå vara Goliats synkning som Lillefot hjälpte att ladda upp på archive.org

.
https://youtu.be/lrxa57Q0Ji0

Kan detta möjligtvis vara Daniels uppladdning från Archive?


https://youtu.be/ab2pgd7fnUg

Jo det är min synk på Lucky Luke.

Lillefot

Citat från: Goliat skrivet  6 augusti 2022 kl. 18:13:22Jo det är min synk på Lucky Luke.
Det var ju lite purket.

Trollet i Parken har jag ännu inte inte sett, men då det skiljer så lite i uppladdningsdatum på den och Lucky Luke kan vi nog anta att det är Daniels uppladdning.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Viktor

Synd att man snor andra projekt! Men vad händer med Scooby Doo Show?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2022 kl. 18:11:17Kan detta möjligtvis vara Daniels uppladdning från Archive?


https://youtu.be/ab2pgd7fnUg
Svårt att vara helt säker, men den ser ju helt klart snarlik ut - så det känns ärligt talat som en ganska stor tillfällighet om det inte vore min...

Citat från: Viktor skrivet  6 augusti 2022 kl. 19:23:47Men vad händer med Scooby Doo Show?
Jag har haft fullt upp den här veckan, då min bror och hans barn är på besök. Men på måndag ska jag försöka att hitta åt filerna, och försöka hitta något sätt att skicka över dem till BPS.
(Men som sagt, sannolikheten att de får vara kvar på Archive.org lär nog vara liten, nu när Warner var så oerhört aggressiva med Scooby-Doo - Where Are You?... :( )

Zebastian

BPS, Hur lång tid kommer det att ta när du har fått filerna för de att laddas upp?

BPS

Citat från: Zebastian skrivet  8 augusti 2022 kl. 01:16:41BPS, Hur lång tid kommer det att ta när du har fått filerna för de att laddas upp?
Alltifrån några timmar till ett dygn.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  8 augusti 2022 kl. 01:17:50Alltifrån några timmar till ett dygn.
Nu håller jag på att skicka de 8 filerna med The Scooby-Doo Show till dig (i två omgångar med 4 filer i varje), så du bör ha dem om ungefär en halvtimme eller så. :)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 augusti 2022 kl. 20:57:38Nu håller jag på att skicka de 8 filerna med The Scooby-Doo Show till dig (i två omgångar med 4 filer i varje), så du bör ha dem om ungefär en halvtimme eller så. :)
Hur skickar du avsnitten?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  8 augusti 2022 kl. 21:05:16Hur skickar du avsnitten?
Via FileMail.com, som var den enda tjänst jag kunde hitta som kunde skicka mer än 2 GB.

Du ska ha fått de fyra första avsnitten, och de fyra återstående ska vara klara om cirka 10 minuter. :)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 augusti 2022 kl. 21:16:37Via FileMail.com, som var den enda tjänst jag kunde hitta som kunde skicka mer än 2 GB.

Du ska ha fått de fyra första avsnitten, och de fyra återstående ska vara klara om cirka 10 minuter. :)
Tack, jag såg det. Men hade inte förväntat mig att det skulle komma via e-post.

GoboFraggle1983

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 april 2022 kl. 20:48:22Jag har hyr-VHS-utgåvan av Bongo och Musse och bönstjälken (originaldubben av Pank och fågelfri), men jag har tyvärr inte digitaliserat den än - och i och med mina datorproblem kan jag tyvärr inte göra det just nu. :(

Simma lugnt - Mer ur Fablernas värld har jag på VHS, och jag är helt säker på att jag redan har digitaliserat den till DVD för flera år sedan. Tyvärr hittar jag dock inte åt den på hårddisken, så mest troligt är den digitaliseringen utbränd på någon DVD-skiva för att spara hårddiskutrymme. Jag ska försöka hitta åt den DVD-skivan, men har ingen aning hur lätt eller svårt det kommer att bli...

Änglahund har jag tyvärr bara monoutgåvan av, med monoljud och kapade eftertexter. Det ska även finnas en stereoutgåva där man får höra hela Hasse Anderssons låt "Änglahund" och där låten fortsätter mot en svart skärm när eftertexterna slutar rulla (precis som det var på bio); men den har jag tyvärr inte lyckats få tag i. Jag är inte säker på om jag har digitaliserat min monoutgåva, men om jag har det lägger jag gärna upp den trots att det bara är monoljud utan HiFi.

Den första långfilmen med Krambjörnarna har såvitt jag vet inte dubbats till svenska, eller åtminstone har jag inte hittat något som tyder på det.

Lilla Djungelboken har jag alla avsnitt av inspelat från TV, men har tyvärr inte VHS-utgåvorna med en nyproducerad ramberättelse.

Kalle och chokladfabriken/Willy Wonka och chokladfabriken tror jag tyvärr inte att jag har i dagsläget.
Jag är benägen att hålla med. Förutom Kalle Anka är helt klart de allra flesta röster bättre i originaldubben, så även fast Kalle inte direkt är behaglig att lyssna på så väger fördelarna över nackdelarna.
Överdriver du inte nu...? Är verkligen Kalle Ankas röst i exempelvis originaldubben av Grand Canyonscope så mycket bättre...?

Och inte var väl Hans Lindgren någon höjdare som Kalle i Beezy Bear eller Bearly Asleep heller...
(alla dessa tre finns på Disney+ med sina originaldubbningar)
Ja, jag har säkert hört hans röst miljontals gånger, men har helt enkelt aldrig lagt den på minnet. :(
Hallå! Några uppdateringar om dessa VHSrips?

-Pinocchio (VHS-version från 80-talet med 1940-dubbning)
-Dumbo (VHS-version från 80-talet med 1972-dubbning)
-Den modiga lilla brödrosten
-Bongo och Musse och Bönstjälken (VHS-version från 80-talet med 1950-dubbning)
-Simma lugnt - Mer ur Fablernas värld
-Änglahund
-Lilla Djungelboken

BPS


Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  9 augusti 2022 kl. 00:14:59Just nu håller archive.org på med att bearbeta filerna.
Hur har du lyckats ladda upp filerna så snabbt...? För mig brukar det ta minst 3 - 4 timmar att ladda upp runt 4 GB till Archive.org, så då borde det ta närmare 7 timmar för 6,8 GB video...
(Och då har jag ändå en 100 mbit/sek-lina, och som du såg gick ju uppladdningen till FileMail ganska snabbt; men till Archive brukar det alltid gå oerhört segt...)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2022 kl. 00:34:13Hur har du lyckats ladda upp filerna så snabbt...? För mig brukar det ta minst 3 - 4 timmar att ladda upp runt 4 GB till Archive.org, så då borde det ta närmare 7 timmar för 6,8 GB video...
(Och då har jag ändå en 100 mbit/sek-lina, och som du såg gick ju uppladdningen till FileMail ganska snabbt; men till Archive brukar det alltid gå oerhört segt...)
Jag har bara tryckt på upload som vanligt. Det har aldrig tagit så lång tid att ladda upp filer för mig, För mig är det bearbetningen som tar tid.