Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

skurkröster i Superman och Justice League

Startat av jim ström, 26 mars 2013 kl. 23:39:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

jimstrom

Intressant, skulle du kunna göra en dokumentation av rösterna i dom avsnitten, då jag mest fått förlita mig på den information som finns på nätet och en del gissningar.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Jag hoppas eventuellt på att kunna ladda upp avsnitten på Dailymotion (då Youtube har blivit så extremt petiga med copyright). Jag har vissa problem med att installera min VCR 2 PC till min dator dock.

Birollerna jag minns från dessa avsnitt är

"Fun and Games"
Toyman - Mikael Roupé
Bruno Mannheim - Håkan Mohede

"Feeding Time"
Parasiten/Rudy Jones - Stefan Frelander

"Stolen Memories"
Brainiac - Kenneth Milldoff

"The Main Man, del 1"
Lobo - Thomas Engelbrektsson
"Bevararens" röst är jag smått osäker på. Jag måste nog kunna få tillgång till min VCR 2 PC för att kunna lyssna noga, som jag som sagt har problem med att installera
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

#32
Återuppväcker min egna tråd, då jag har några fler frågor om Superman tas och Batman TAS.

Vem är det som gör Supergirls röst på svenska?

vem gör Green Lanterns röst på svenska?


vem gör Vulcania på svenska?


Vem gör Sinestro på svenska?


Vem gör Abin Sur på svenska?


Vem gör Toma Re på svenska?


Vem gör Aquaman på svenska?

över till Batman.
i avsnittet legends of the dark knight pratar några barn om deras version av batman, som speglar några av inkarnationerna han har haft.

vem spelar 50-tals Batman, Robin och Jokern?


vem spelar 80-tals Robin och Batman?


om någon har information om något av detta så skriv gärna

]
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Citat från: jimstrom skrivet 21 januari 2016 kl. 21:34:19
Återuppväcker min egna tråd, då jag har några fler frågor om Superman tas och Batman TAS.

Vem är det som gör Supergirls röst på svenska?

vem gör Green Lanterns röst på svenska?


vem gör Vulcania på svenska?


Vem gör Sinestro på svenska?


Vem gör Abin Sur på svenska?


Vem gör Toma Re på svenska?


Vem gör Aquaman på svenska?

över till Batman.
i avsnittet legends of the dark knight pratar några barn om deras version av batman, som speglar några av inkarnationerna han har haft.

vem spelar 50-tals Batman, Robin och Jokern?


vem spelar 80-tals Robin och Batman?


om någon har information om något av detta så skriv gärna

]
Angående figurerna i Stålmannen, jag är osäker på om avsnitten i vilka merparten av de nämnda figurerna dyker upp ens har dubbats till svenska. Jag minns att Supergirl medverkade i några svenskdubbade avsnitt, men minns inte hur hon lät.

Sedan vill jag minnas att Mattias Knave gjorde rösterna till samtliga Batmanversioner i det avsnittet. Per Sandborgh gjorde även som vanligt rösten till Jokern och Leo Hallerstam spelade 1950-talets Robin. Gällande 1980-talets Robin vill jag minnas att ett av barnen som berättade historier var med som Robin i den berättelsen. Minns dessvärre inte rösten.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

tack så mycket.

Alla figurerna är hämtade från den 3:e säsongen, och gröna lyktan i den här versionen är Kyle Rayner, som jag har ett svagt minne av att Peter Sjöqvist dubbar på svenska, jag har också ett ännu svagare minne att Sinestro var dubbad av Mattias Knave.

Aquaman har i tidigare inkarnationer (Hanna-Barbera) dubbats av Fredrik Dolk, så helt omöjligt var det kanske inte att han repriserade sin röst.

angående supergirls röst, så är hon och batgirl med i samma avsnitt, och även Livewire är med i det avsnittet, om Charlotte Ardai Jennerfors gjorde Batgirl och Annica Smedius gjorde Livewire, så kanske det sållar lite bland rösterna.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

Då var det dags igen, jag har nu kommit fram till Justice League, och behöver hjälp med att identifiera följande röster.

Det gäller alltså Sun Studios dubbning av Justice League, så vi söker skådespelare som är associerade med Sun Studio.

Detta gäller avsnittet:

Enemy Below - Part 1 & 2 (Fienden i Djupet)

Drottning Mera -
Lord Orrm - (Påminner om Dan Bratt, men är lite för ljus för att jag ska vara helt säker)

Tackar på förhand, och en röstdokumentation kommer så småningom.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

Bumpar tråden, då jag har ändrat namnet på tråden, och hänvisar till föregående inlägg.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Inte en skurk, men vem är röst åt Lois pappa.

Han är med i säsong 2
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

srednA

Avsnittet "Injustice for All" (svensk titel: "Slutspelet") finns på Netflix. Och där dyker det upp hela åtta skurkar. Det är ju redan officiellt att Mikael Roupé är Lex Luthor och Thomas Engelbrektsson är Jokern.

Några andra är:
Kobran - Håkan Mohede
Ultra-Humanite - Olli Markenroos

Resten har jag bara gissningar på men är inte helt säker. Jag bifogar alla deras röster i kommande poster.

srednA

Cheetah

srednA

Grundy

srednA

Jokern

srednA

Kobran

srednA

Lex Luthor