Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney omslag VHS

Startat av moviefan, 20 maj 2018 kl. 18:03:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

moviefan

Varför fick bluray utgåvan av Aladdin, samma omslagsbild som första vhs utgåvan ?  

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  4 januari 2024 kl. 10:49:56Varför fick bluray utgåvan av Aladdin, samma omslagsbild som första vhs utgåvan ? 
Du är inte den första som undrar det, jag funderar nämligen på samma sak, ingen av Disneys övriga äldre klassiker har det på det viset...

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2024 kl. 10:51:36Du är inte den första som undrar det, jag funderar nämligen på samma sak, ingen av Disneys övriga äldre klassiker har det på det viset...
Det är ju rätt fint, men de kunde ha gjort en annan bild. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  4 januari 2024 kl. 10:53:52Det är ju rätt fint, men de kunde ha gjort en annan bild.
Precis, ekonomiskt sätt är det inte smart att återanvända gamla bilder även om det inte är något fel på det i sig.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2024 kl. 10:55:45Precis, ekonomiskt sätt är det inte smart att återanvända gamla bilder även om det inte är något fel på det i sig.
Varför är det inte smart ekonomiskt? Alla känner ju igen filmen och det omslaget är ju mer troget själva filmen än 2010 års DVD-utgåva...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 januari 2024 kl. 15:28:48Varför är det inte smart ekonomiskt? Alla känner ju igen filmen och det omslaget är ju mer troget själva filmen än 2010 års DVD-utgåva...
Det är inte det jag menar, jag menar att nyare omslag brukar locka mer folk, det är därför man valt att byta bilder till specialutgåvor.

Jag personligen tycker iallafall att 1994-års omslag är snyggast.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2024 kl. 16:23:57Det är inte det jag menar, jag menar att nyare omslag brukar locka mer folk, det är därför man valt att byta bilder till specialutgåvor.

Jag personligen tycker iallafall att 1994-års omslag är snyggast.
Det där kan nog stämma, men Disney bär nog kunna locka folk med bara sitt namn och sina välkända filmer.