Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Örnens öga på DVD

Startat av gstone, 20 augusti 2023 kl. 01:07:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Den Danska familj filmen Öronens Öga verkar intressant.

Finns den på DVD med svenskt tal ?

Eller i alla fall VHS ?

Skulle vilja se den  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Menar du Örnens öga, eller...? För jag hittar inga spår av någon film med titeln Öronens öga...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2023 kl. 01:15:35Menar du Örnens öga, eller...? För jag hittar inga spår av någon film med titeln Öronens öga...
Ja jag menar Örnens Öga.

Jag stavade vist fel i all hast  ;D >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2023 kl. 01:15:35Menar du Örnens öga, eller...? För jag hittar inga spår av någon film med titeln Öronens öga...
Nu såg jag att filmen aldrig släppts på DVd eller VHS i Sverige  :(

Mem dock hade den danska DVDn även svenskt tal.

Fart den finns inte att köpa någonstans ☹️😕😢
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Ja, mycket riktigt verkar filmen aldrig ha släppts på vare sig VHS eller DVD i Sverige. Den sändes på Canal+ ett antal gånger 1998 och på SVT ett par gånger 2000 - 2001 med svenskt tal, men efter det tycks filmen ha gått upp i rök i Sverige... :(

Men som sagt, den danska DVD-utgåvan ska enligt uppgift ha svenskt tal. Men den gavs ut 2011 och har varit utgången länge, så det lär inte vara så lätt att få tag i den - jag har själv försökt i några månaders tid, men än så länge utan framgång...

ph


Daniel Hofverberg

Citat från: ph skrivet 20 augusti 2023 kl. 04:38:15Är det den här du menar?

https://www.imdb.com/title/tt0120565/
Ja, det är precis den filmen - som dubbats till svenska för bio, men som märkligt nog inte tycks ha släppts på vare sig VHS eller DVD i Sverige.

Det är alltså samma film som den här creditlistan syftar på:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/ornens-oga/

Nu kanske jag äntligen har hittat ett sätt att få tag i den danska DVD-utgåvan, eller åtminstone har jag hittat en dansk som har ett begagnat exemplar och säger sig kunna skicka till Sverige. Återstår att se om det fungerar hela vägen, för oftast är det vid betalningen som det brukar skita sig - detta då de flesta danskar vill ha betalt med Mobilepay, som är Danmarks motsvarighet till Swish men som tyvärr inte är kompatibelt med Swish...