Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nytt avsnitt: Transformers "Mörkrets Fem Ansikten" Del 2

Startat av Peter, 18 juni 2020 kl. 19:55:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter

Nu är det äntligen dags för lansering av den svenska dubbningen av "Five Faces of Darkness" del 2, som vi översatt till "Mörkrets Fem Ansikten"! Hårt slit från oss alla inblandade har till slut gett oss denna unika version av "Five Faces of Darkness", vars andra avsnitt nu är tillgängligt för er!

Denna produktion är helt och hållet tillverkad på frivillig basis – ingen har fått betalt och allt har gjorts i våra respektive hemmamiljöer, alla med olika inspelningsmöjligheter samt utrustning. Rösterna har främst valts ut av omröstningar gjorda i Facebook-gruppen "Transformers Svensk Dubb", och fler möjligheter att själv delta i och påverka produktionen kommer komma.
Jag vill rikta ett stort tack till alla inblandade! Otroligt stolt är jag över att äntligen få visa avsnitt 2. Jag minns väl hur jag på sena 80-talet hade en inspelad variant av avsnitt 2, från en något dålig signal via parabol, och jag förstod ingen engelska men nötte ändå sönder bandet av alla gånger jag såg det. Det här avsnittet, och även de följande, har en större plats i mitt hjärta än vad The Movie någonsin kunnat få, eftersom det var det här jag såg när jag var liten. The Movie kom mycket senare för mig, det inte visades på Sky One eller liknande. Så det är en förmån att få dela denna upplevelse med er.

Henrik Kvarnlöt - Berättaren, bakgrundsröster
Christer Nyberg - Ultra Magnus, Springer, Scourge
Peter Casselö - Quintesson, Galvatron, Soundwave
Peter Tägtström - Rodimus Prime, Grimlock, Dead End, Swindle
Jimmy Karlsen - Onslaught, Cyclonus
Anders Lindroth - Kup, Spike, Quintesson, Silverbolt, Air Raid
Alec Rollemark - Wildrider, Vortex, Fireflight, Drag Strip
Sofia Solander - Arcee
Richard Olofsson - Skydive
Johan Boström - Sweep
Daniel Hofverberg - Sweep

Jag vill också rikta ett stort tack till de som stöttat med översättningen.
Avsnittet kan du få ladda ned från följande;
Min Onedrive:
https://1drv.ms/v/s!AnsLA3xQmXr6kLt2fdHI73odyZybSA?e=dzfP4s
TheTFCog.com:

http://www.thetfcog.com/episodes/M%C3%B6rkrets%20Fem%20Ansikten%20Del%202.wmv
----
Peter