Josefin

Författare Ämne: Läskiga Låtar  (läst 556 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anders

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 666
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Läskiga Låtar
« Svar #15 skrivet: 11 april 2021 kl. 18:12:22 »
Fast ämnet kanske rörde tecknade filmer? Inledningen var inte så specifik.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 2 023
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 11 april 2021 kl. 18:52:32 »
Kanske inte just nu. Men jag tyckte att signaturmelodin från Zombie: Flesh Eaters var väldigt obehaglig förut. Jag såg filmen första gången när jag var ganska ung och zombier var vad jag var allra mest rädd för då. Filmen slutar dessutom inte lyckligt eftersom zombierna tar över hela New York City.
https://www.youtube.com/watch?v=If8XKo-D-ak

Den tyckte jag också var ganska obehaglig en gång i tiden, men numera är den snarare ganska skön att lyssna på...  ;D Då tycker jag nog den här äldre versionen (av samma kompositör), som användes i Luigi Cozzis klipp-och-klistra-version av Godzilla, är lite mer obehagligare.

Av någon okänd anledning tyckte jag förr i tiden musikstycket Brinstar Depths (den variant som användes i Super Smash Bros. Melee) var lite obehaglig att lyssna på...

Utloggad MOA

• Medverkar i AOSTH podcast av Pixelklubben 64 till hösten
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 715
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #17 skrivet: 11 april 2021 kl. 19:27:10 »
Den tyckte jag också var ganska obehaglig en gång i tiden, men numera är den snarare ganska skön att lyssna på...  ;D Då tycker jag nog den här äldre versionen (av samma kompositör), som användes i Luigi Cozzis klipp-och-klistra-version av Godzilla, är lite mer obehagligare.

Av någon okänd anledning tyckte jag förr i tiden musikstycket Brinstar Depths (den variant som användes i Super Smash Bros. Melee) var lite obehaglig att lyssna på...
Var de för att de övergick till Item Room?
Kanske inte just nu. Men jag tyckte att signaturmelodin från Zombie: Flesh Eaters var väldigt obehaglig förut. Jag såg filmen första gången när jag var ganska ung och zombier var vad jag var allra mest rädd för då. Filmen slutar dessutom inte lyckligt eftersom zombierna tar över hela New York City.
https://www.youtube.com/watch?v=If8XKo-D-ak
Ganska cool musik ändå
City of the Living Dead har en liknande melodi, fast jag var tillräckligt gammal för att inte drabbas av mardrömmar när jag såg den första gången.
https://www.youtube.com/watch?v=gWd6_jIT3EM
Int lika cool som förra
Fast ämnet kanske rörde tecknade filmer? Inledningen var inte så specifik.
Nä då,de kan va vilken musik som helst
« Senast ändrad: 11 april 2021 kl. 19:32:10 av MOA »

Utloggad MOA

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #18 skrivet: 12 april 2021 kl. 14:49:45 »
Varför jag tycker Tourian e obehaglig e för att bakgrundsljuden får mig att känna mig väldigt obekväm.När melodin börjar låter den riktigt orolig och de e också obehagligt när den dör ut

Utloggad MOA

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #19 skrivet: 28 april 2021 kl. 13:07:57 »
Light World Dungeon från A Link To The Past är en annan obehaglig SNES låt som blev 7:a på min lista.
Låten har en väldigt mörk början och vid 30 sekunder går den in i panikläge.Man får känslan att fly från va de än e man blir jagad av.
Den e också mycket obehagligare än Dark World Dungeon.