Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Anders skrivet 29 april 2021 kl. 19:37:32
Samtliga av live-action / CGI-animerade filmerna som Disney pumpat ut de senaste åren som en förnyelse på de gamla klassikerna. Tycker det är onödigt att göra om filmerna, med exakt samma handling och allt (om man räknar bort Maleficent, istället för att göra nya. Taran och den magiska kitteln skulle dock kunna fungera som ett förnyat format. Synd bara att Disney inte vill veta av den.

Håller fullständigt med. Visserligen var jag ursprungligen någorlunda neutralt inställt till dessa filmer, och gav även flera av dem en chans. Någon enstaka har varit okej, vissa helt klart överflödiga, andra stentrista medan vissa som t. ex. Maleficent orkade jag inte ens se färdigt på. Har fortfarande inte orkat se t. ex. Lejonkungen, och kommande Den lilla sjöjungfrun lockar inte alls (bortsett från Javier Bardem då, men honom hade jag mycket hellre sett i en europeisk sagofantasyfilm).

Som Disneyfantasten nämnde i sitt inlägg, verkar det som Disney kommer göra något nytt med Taran och den magiska kitteln.

Citat från: MOA skrivet 29 april 2021 kl. 21:33:11
Hoodwinked var bättre som släpptes året innan

Trodde den kom 2006, men det var visst 2005... Har nog inte sett den sedan jag såg den på bio, men minns den som sevärd.

Anders

Ja, Disney borde lägga pengar på att skapa något nytt, gärna någon handtecknad film igen, istället för att göra förnyelser. Jag gillar inte heller hur de köper upp filmbolag till höger och vänster. Jag kan fortfarande inte komma över att Simpsons ägs av Disney numera, trots att några år har gott. Det känns bara så bissart.  ???

Jaså? Att de ska göra något mer av Taran och den magiska kitteln visste jag inte. Det kan (till skillnad från nya Aladdin och Lejonkungen) faktiskt bli intressant! Jag undra i r om de kommer att göra något vågat med den, som att till exempel inkludera scener som var för mörka för att vara med i den tecknade filmen - såsom soldaten som smälter och blir till ett skelett.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Disneyfantasten

Citat från: Anders skrivet  2 maj 2021 kl. 19:49:28
Ja, Disney borde lägga pengar på att skapa något nytt, gärna någon handtecknad film igen, istället för att göra förnyelser. Jag gillar inte heller hur de köper upp filmbolag till höger och vänster. Jag kan fortfarande inte komma över att Simpsons ägs av Disney numera, trots att några år har gott. Det känns bara så bissart.  ???

Kan bara hålla med, jag gillar inte heller att Disney köpt Lucas och Fox, även om jag gillar flera animerade filmer från Fox...

Jag tycker Simpsons är helt okej på sitt sätt, men räkna det som Disney är inget som jag någonsin kommer att göra, liksom ingenting från Fox eller Lucas!

Citat från: Anders skrivet  2 maj 2021 kl. 19:49:28
Jaså? Att de ska göra något mer av Taran och den magiska kitteln visste jag inte. Det kan (till skillnad från nya Aladdin och Lejonkungen) faktiskt bli intressant! Jag undra i r om de kommer att göra något vågat med den, som att till exempel inkludera scener som var för mörka för att vara med i den tecknade filmen - såsom soldaten som smälter och blir till ett skelett.

Ja, nyfilmatisering av Taran och Den Magiska Kitteln är i mitt tycke en klart bättre idé jämfört med andra Disney-filmer...

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 maj 2021 kl. 19:58:41
Kan bara hålla med, jag gillar inte heller att Disney köpt Lucas och Fox, även om jag gillar flera animerade filmer från Fox...

Jag tycker Simpsons är helt okej på sitt sätt, men räkna det som Disney är inget som jag någonsin kommer att göra, liksom ingenting från Fox eller Lucas!

Ja, nyfilmatisering av Taran och Den Magiska Kitteln är i mitt tycke en klart bättre idé jämfört med andra Disney-filmer...
Skulle säga nej till taran och den magiska kitteln, hur mycket CGI kommer dom använda för den filmen? Inklusive hur live action kommer se ut.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 maj 2021 kl. 19:58:41
Kan bara hålla med, jag gillar inte heller att Disney köpt Lucas och Fox, även om jag gillar flera animerade filmer från Fox...

Jag tycker Simpsons är helt okej på sitt sätt, men räkna det som Disney är inget som jag någonsin kommer att göra, liksom ingenting från Fox eller Lucas!

Ja, nyfilmatisering av Taran och Den Magiska Kitteln är i mitt tycke en klart bättre idé jämfört med andra Disney-filmer...

Kan vi bytta änmn ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika


gstone

Citat från: Erika skrivet  3 maj 2021 kl. 14:54:47
Vad menar du? Namn eller ämne?

Kan vi sluta parta om Disney Remakes ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2021 kl. 15:47:54
Kan vi sluta parta om Disney Remakes ?

Med tanke på ämnet (och om man håller sig till det), så är det helt okej att prata om varför man inte gillar dem - så länge man bara (försöker) motivera varför man inte gör det. Är det mera allmänt, så har vi en bättre tråd för det.   

gstone

Citat från: Erika skrivet  3 maj 2021 kl. 15:56:02
Med tanke på ämnet (och om man håller sig till det), så är det helt okej att prata om varför man inte gillar dem - så länge man bara (försöker) motivera varför man inte gör det. Är det mera allmänt, så har vi en bättre tråd för det.

Snälla kan dom SLUTA parata om Disney live-action Remakes  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2021 kl. 18:28:18
Snälla kan dom SLUTA parata om Disney live-action Remakes  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Nej - De suger, av många anledningar. Valid anledningar dessutom som jag tycker man lyft i tråden.

Erika

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2021 kl. 18:28:18
Snälla kan dom SLUTA parata om Disney live-action Remakes  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Vet att du gillar dem, men du får helt enkelt tåla att det finns de som inte gillar Disneys nyfilmatiseringar av sina animerade klassiker.

För att hålla mig lite till ämnet, Pán hradu (1999) var en riktig besvikelse. Trots fina skådespelare (t. ex. Lukáš Vaculík, Milan Bahúl och Pavel Kříž) och en, i grunden, intressant berättelse så föll allt bara platt. :(

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet  3 maj 2021 kl. 19:06:19
Vet att du gillar dem, men du får helt enkelt tåla att det finns de som inte gillar Disneys nyfilmatiseringar av sina animerade klassiker.

Håller med om vartenda ord, jag kunde inte ha sagt det bättre själv!  :) ;)

gstone

Citat från: Erika skrivet  3 maj 2021 kl. 19:06:19
Vet att du gillar dem, men du får helt enkelt tåla att det finns de som inte gillar Disneys nyfilmatiseringar av sina animerade klassiker.

SNÄLLA SLUTA !!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Jag blir ju ARG >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  3 maj 2021 kl. 18:59:49
Nej - De suger, av många anledningar. Valid anledningar dessutom som jag tycker man lyft i tråden.

Fan ta dig din jävel !!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2021 kl. 19:24:56
Håller med om vartenda ord, jag kunde inte ha sagt det bättre själv!  :) ;)

Håll käft >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.