Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

dubba Mumindalen (90-talets serie)

Startat av Goliat, 22 juli 2020 kl. 19:53:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Goliat

Någon som skulle vilja ge sig in på ett projekt och fan-dubba de saknade avsnitten av Mumindalen från 90-talet? Sista säsong plus ett par avsnitt till saknad svensk dubb.

Adam Larsson

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 22 juli 2020 kl. 19:53:31
Någon som skulle vilja ge sig in på ett projekt och fan-dubba de saknade avsnitten av Mumindalen från 90-talet? Sista säsong plus ett par avsnitt till saknad svensk dubb.
Du borde prata mer Oscar https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=profile;u=3260 han och hans Team gör väldigt bra Fan dubbningar

Steffan Rudvall

Det bästa skulle ju vara om gänget från den nya Mumin serien skulle dubbade avsnitten som inte har dubbats av 90-tals serien

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2020 kl. 20:03:28
Det bästa skulle ju vara om gänget från den nya Mumin serien skulle dubbade avsnitten som inte har dubbats av 90-tals serien

Ja det skulle vara något. Men då måste man nog ha en budget dessvärre. Tror inte de gör det gratis.

Citat från: Adam Larsson skrivet 22 juli 2020 kl. 19:57:13
Du borde prata mer Oscar https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=profile;u=3260 han och hans Team gör väldigt bra Fan dubbningar

Tackar. Ska genast höra av mig till honom

Steffan Rudvall

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 22 juli 2020 kl. 20:14:25
Ja det skulle vara något. Men då måste man nog ha en budget dessvärre. Tror inte de gör det gratis.
Jag menade att du skulle vara bäst om de gjorde en officiell dubbning alltså inte en fan dubbning

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2020 kl. 20:15:38
Jag menade att du skulle vara bäst om de gjorde en officiell dubbning alltså inte en fan dubbning

Det skulle absolut vara häftigt om det kunde ske. :)

Adam Larsson

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 22 juli 2020 kl. 20:27:47
Det skulle absolut vara häftigt om det kunde ske. :)
Ja men det skulle vara ännu häftigare om rösterna från 90-tals serien fick dubba avsnittet

Daniel Hofverberg

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 22 juli 2020 kl. 19:53:31
Någon som skulle vilja ge sig in på ett projekt och fan-dubba de saknade avsnitten av Mumindalen från 90-talet? Sista säsong plus ett par avsnitt till saknad svensk dubb.
Det låter som ett mycket lovvärt och intressant initiativ.

Dock är det ju väldigt mycket jobb med att dubba så pass många avsnitt av en TV-serie, så det går verkligen inte på nolltid...

Men jag hjälper gärna till i den mån jag hinner med och kan. :)

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 juli 2020 kl. 20:53:30
Det låter som ett mycket lovvärt och intressant initiativ.

Dock är det ju väldigt mycket jobb med att dubba så pass många avsnitt av en TV-serie, så det går verkligen inte på nolltid...

Men jag hjälper gärna till i den mån jag hinner med och kan. :)

Allt mottages. Just sista säsongen (4) har ju ingen dubb alls och visst är det ett par. Tänkte sikta mig in på turordning. Men funderar på avsnittet 69 "Fågeln Feniks" först. Vill se hur väl det kan göras och det är ett av mina favoritavsnitt. :)

Annars är planen att ta dem o ordning. Ska posta en lista på alla avsnitten som saknar dubb också.

PS. Du har PM Hofverberg

Steffan Rudvall

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 22 juli 2020 kl. 21:11:45
Allt mottages. Just sista säsongen (4) har ju ingen dubb alls och visst är det ett par. Tänkte sikta mig in på turordning. Men funderar på avsnittet 69 "Fågeln Feniks" först. Vill se hur väl det kan göras och det är ett av mina favoritavsnitt. :)

Annars är planen att ta dem o ordning. Ska posta en lista på alla avsnitten som saknar dubb också.

PS. Du har PM Hofverberg
Kommer dubbningen att vara på finlandssvenska?

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2020 kl. 21:23:41
Kommer dubbningen att vara på finlandssvenska?

Jag hoppas på det, men lär nog bli svenskar som gör dubben

Btw, långfilmen från 90-talet är nyremastrad med ny musik och dubbning (vet dock ej om den är svensk också).

https://www.moomin.com/fi/blogi/muumipeikko-ja-pyrstotahti-animaation-traileri-ja-tunnuskappale-julki/

Steffan Rudvall

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 22 juli 2020 kl. 21:28:47
Jag hoppas på det, men lär nog bli svenskar som gör dubben

Btw, långfilmen från 90-talet är nyremastrad med ny musik och dubbning (vet dock ej om den är svensk också).

https://www.moomin.com/fi/blogi/muumipeikko-ja-pyrstotahti-animaation-traileri-ja-tunnuskappale-julki/
Eftersom att SF står med på bilden så antar jag att den kommer till Sverige också

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2020 kl. 21:31:28
Eftersom att SF står med på bilden så antar jag att den kommer till Sverige också

Hoppas det. Ska bli så kul att höra vad de gör med nya dubben. Gillar den nya faktiskt. Så. :)

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2020 kl. 21:31:28
Eftersom att SF står med på bilden så antar jag att den kommer till Sverige också
I sådana fall hoppas jag att Benny Törnroos sjunger sångerna

Goliat

Citat från: Adam Larsson skrivet 22 juli 2020 kl. 22:00:43
I sådana fall hoppas jag att Benny Törnroos sjunger sångerna

Det verkar vara de som gjorde den nya, så det kan bli samma som gör till den nya.