Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Extra ljudspår

Startat av Zebastian, 9 mars 2022 kl. 21:06:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Jag var nyligen i Bremen och gick in i en second handbutik. Där fann jag några några DVDer varav en var Den lilla sjöjungfrun fast på tyska då. På den fanns det en liten cirkel där det stod någonting som jag tror betyder synkronisering och 1989, Är det ett extra ljudspår?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  9 mars 2022 kl. 21:06:19
Jag var nyligen i Bremen och gick in i en second handbutik. Där fann jag några några DVDer varav en var Den lilla sjöjungfrun fast på tyska då. På den fanns det en liten cirkel där det stod någonting som jag tror betyder synkronisering och 1989, Är det ett extra ljudspår?
Det är 2013-års utgåva, tyskarna lyckades få Disney att ha båda dubbningarna på den. Det verkar förresten som att det var meningen att originaldubbningen skulle finnas på Disney Plus då de har med credits till den.

Sabelöga

Citat från: Zebastian skrivet  9 mars 2022 kl. 21:06:19
Jag var nyligen i Bremen och gick in i en second handbutik. Där fann jag några några DVDer varav en var Den lilla sjöjungfrun fast på tyska då. På den fanns det en liten cirkel där det stod någonting som jag tror betyder synkronisering och 1989, Är det ett extra ljudspår?
Synchronisierung betyder dubbning  ;)
Houba !