Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som inte fick rollen

Startat av Steffan Rudvall, 28 februari 2021 kl. 17:47:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Racnar skrivet 11 augusti 2022 kl. 21:47:26Linn Ehrner fick inte Tales fast hon gjorde rösten i trailern.
Nä va synd,då hade dom blivit ett radarpar både på film & i verkligheten

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 augusti 2022 kl. 23:33:27Nä va synd,då hade dom blivit ett radarpar både på film & i verkligheten
Hon själv säger att det beror på att Emelies röst är lite mer naturligt raspig

Oscar Isaksson

Jag har sammanställt en lista över Doreen Dennings anteckningar från filmen Sagan om Heidi som bla består av de förslag hon skrev ner första gången hon såg filmen och de första intrycken hon fick.

Svårt att veta vilka personer som faktiskt gick vidare för att göra röstprov men det framkommer hon presenterat sin lista för ansvarig producent och musikalisk ledning.

Heidi - Pernilla Glaser (dialog),  Louise Raeder (dialog och sång)
Farfar - Ingvar Kjellson (dialog och sång), Per Myrberg, Ernst Günther (dialog)
Peter - Pontus Gustafsson
Tant Dete -  Meg Westergren, Lill Lindfors, Elisabeth Grönqvist
Sebastian - Björn Gustafson
Fröken Rottenmeier -  Meta Velander,
Tinette - Catharina Alinder, Beatrice Järås, 
Willy - Thore Skogman, Tommy Körberg
Clara - Louise Raeder (dialog och sång), Anna Nederdall (dialog och sång)
Superråttan -  Svante Thuresson
Herr Sessman - Jonas Bergström

Disneyfantasten

Linnéa Järpestam är en av de som deltog i någon slags tävling om rösten till Melody i Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet.

Eric Donell gjorde röstprov för Timon eller Pumbaa (han minns själv inte vem av dem) i TV-serien Timon och Pumbaa.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  4 oktober 2022 kl. 20:30:29Jag vet inte hur mycket jag får säga men Steffan berättade för mig att han nyligen var i Stockholm och gjorde röstprov för Pumbaa han sa att de hade sett hans karaktärsröster video. Men jag vet inte om han fick den.
Inte har jag berättat något sånt här för dig. Jag har inte varit i Stockholm och jag har inte gjort något röstprov. Varför hittar du på historier?

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 oktober 2022 kl. 20:39:05Inte har jag berättat något sånt här för dig. Jag har inte varit i Stockholm och jag har inte gjort något röstprov. Varför hittar du på historier?
Så då är kanske inte det heller sant det med Eric Donell? ^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  4 oktober 2022 kl. 20:46:42Så då är kanske inte det heller sant det med Eric Donell? ^^

Han berättade det själv för mig i en intervju, han nämnde att det var Timon eller Pumbaa, han minns själv inte vem av dem.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  4 oktober 2022 kl. 20:46:42Så då är kanske inte det heller sant det med Eric Donell? ^^
Disneyfantastens fakta tror jag stämmer då han ju kontakat flera dubbare och ställt frågor och gjort detektivarbete. Men Adam Larsson pratar ju om mig och jag vet att jag absolut inte varit i Stockholm och absolut inte gjort något röstprov.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 oktober 2022 kl. 20:49:24Disneyfantastens fakta tror jag stämmer då han ju kontakat flera dubbare och ställt frågor och gjort detektivarbete. Men Adam Larsson pratar ju om mig och jag vet att jag absolut inte varit i Stockholm och absolut inte gjort något röstprov.
Skulle du vilja? 

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 oktober 2022 kl. 20:48:47Han berättade det själv för mig i en intervju, han nämnde att det var Timon eller Pumbaa, han minns själv inte vem av dem.
Jaha jag missade själv det var du men Adam Larsson skrev så fort där.  :o

Steffan Rudvall


MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 oktober 2022 kl. 19:43:55Jag har sammanställt en lista över Doreen Dennings anteckningar från filmen Sagan om Heidi som bla består av de förslag hon skrev ner första gången hon såg filmen och de första intrycken hon fick.

Svårt att veta vilka personer som faktiskt gick vidare för att göra röstprov men det framkommer hon presenterat sin lista för ansvarig producent och musikalisk ledning.

Heidi - Pernilla Glaser (dialog),  Louise Raeder (dialog och sång)
Farfar - Ingvar Kjellson (dialog och sång), Per Myrberg, Ernst Günther (dialog)
Peter - Pontus Gustafsson
Tant Dete -  Meg Westergren, Lill Lindfors, Elisabeth Grönqvist
Sebastian - Björn Gustafson
Fröken Rottenmeier -  Meta Velander,
Tinette - Catharina Alinder, Beatrice Järås,
Willy - Thore Skogman, Tommy Körberg
Clara - Louise Raeder (dialog och sång), Anna Nederdall (dialog och sång)
Superråttan -  Svante Thuresson
Herr Sessman - Jonas Bergström
Var int Louise Raeder & Svante Thuresson med i den riktiga dubbning

MOA


Steffan Rudvall

#268
Citat från: MOA skrivet  4 oktober 2022 kl. 21:34:33Var int Louise Raeder & Svante Thuresson med i den riktiga dubbning
Jo men, där spelar Louise inte Heidi som på denna lista utan bara Clara.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 oktober 2022 kl. 21:42:44Jo men, där spelar Louise inte Heidi som på denna lista utan bara Clara istället för Heidi.
De kom fram när jag sökte efter vilka dubbningar på hemsidan som hon medverkat i