Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nalle Puh-dubbningar

Startat av TonyTonka, 23 juli 2008 kl. 21:25:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Erika skrivet 20 april 2021 kl. 20:26:24
Okej, eftersom du har skrivit detta femtioelva gånger nu - vilken Disney-film är det du pratar om? Varför är det så farligt att ha medverkat i en dålig film, de flesta skådespelare har gjort det ett par gånger. Det är sådant som händer, det är inget att hänga upp sig på.

Rasten filmen. Rädda sommarlovet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Lever fortfarande Sven Wallskog och Marie Ahlstedt ?

I så fall kanske Marie kunde åter uppta rollen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skullle jätte gärna vilja köpa en kopia av  Nalle Puh och årstiderna från Daniel.

Jag vill så gärna ha den ?

Och jag är villig att betala.

Jag kan skicka min post adress i ett PM ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 15 januari 2022 kl. 20:28:54
Cremtofflo Robin
Bra replik, synd att Gunnar Uddén inte är den som framför repliken.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 20:32:41
Bra replik, synd att Gunnar Uddén inte är den som framför repliken.

Ja verkligen, han kunde ha fått rollen direkt efter att Carl Billquist gick bort...

Men bra iallafall att man lyckades hitta en bra ersättare efter att Roger Storm helt klart inte funkade...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 januari 2022 kl. 20:38:23
Ja verkligen, han kunde ha fått rollen direkt efter att Carl Billquist gick bort...

Men bra iallafall att man lyckades hitta en bra ersättare efter att Roger Storm helt klart inte funkade...
Det största mysteriet är ju hur Roger Storm lyckats bli godkänd om han nu har det vill säga.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 20:39:41
Det största mysteriet är ju hur Roger Storm lyckats bli godkänd om han nu har det vill säga.

Fast i de sammanhang där Roger spelat rollen är det inre säkert att han behövt godkännas eftersom Uggla i de fallen har en relativt liten roll...

Det är en helt annan femma med Nalle Puh själv där Olli Markenros gjort rollen i samtliga filmer och serier under 1990-talet...

Jag gissar att inte en enda behövt godkännas i varesig Filmen om Nalle Puh eller Nalle Puh och Jakten På Christoffer Robin (med undantag för Christoffer Robin i den sistnämnda) med tanke på att rollbesättningen i dessa i stort sätt är gemensam med TV-serien...

Enda skillnaden är väl att Kängu spelas av Monica Forsberg istället för Christel Körner som i TV-serien, oklart varför, men min bästa gissning är väl att Christel kanske hade förhinder vid tillfället...

Däremot kan jag tänka mig att det troligen gjordes röstprov när KM tog över Nalle Puh dubbningarna...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 20:32:41
Bra replik, synd att Gunnar Uddén inte är den som framför repliken.
Men Roger Storm gjorde de lika bra

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 15 januari 2022 kl. 23:34:12
Men Roger Storm gjorde de lika bra
Roger Storm är en bra skådespelare ingenting emot det men hans Uggla är ju inte ens lik originalrösten.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 23:39:45
Roger Storm är en bra skådespelare ingenting emot det men hans Uggla är ju inte ens lik originalrösten.

Håller helt med om det! Samma sak med Albert, Shere Khan, Måsart, Svartepetter, Mortimer och Abis Mal!

MOA


Adam

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 23:39:45
Roger Storm är en bra skådespelare ingenting emot det men hans Uggla är ju inte ens lik originalrösten.
Dessutom är hans inlevelse i rollen ganska svag, framförallt i musikalnumret Äventyr ska man ha, inte alls samma energi eller passion som originalets Andre Stojka.
Den senare valda Gunnar Uddén för de efterföljande Nalle Puh-filmerna hade säkert gjort det mycket bättre, men om det gällde att tänka ut en första bästa efterträdare till Carl Billquist för rollen som Uggla i just den filmen så hade jag valt Peter Harryson. Jag kan redan tänka mig hur bra han skulle ha låtit om han sjöng Äventyr ska man ha. (Än idag kan jag inte begripa mig på varför rollen som Uggla i Nalle Puh aldrig har gått till honom?? Han låter visserligen inte alltför lik karaktärens orginialröster heller, men han har ju en klang i rösten som ändå går ihop med rollfigurens personlighet och känsla.)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet 16 januari 2022 kl. 22:50:57
Dessutom är hans inlevelse i rollen ganska svag, framförallt i musikalnumret Äventyr ska man ha, inte alls samma energi eller passion som originalets Andre Stojka.
Den senare valda Gunnar Uddén för de efterföljande Nalle Puh-filmerna hade säkert gjort det mycket bättre, men om det gällde att tänka ut en första bästa efterträdare till Carl Billquist för rollen som Uggla i just den filmen så hade jag valt Peter Harryson. (Än idag kan jag inte begripa mig på varför rollen som Uggla i Nalle Puh aldrig har gått till honom?? Han låter visserligen inte alltför lik karaktärens orginialröster heller, men han har ju en klang i rösten som ändå går ihop med rollfigurens personlighet och känsla.)

Bert-Åke Varg skulle säkert fungera bra i rollen, det hade blivit en fin image till TV-programmet A-Ö!  :)

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2022 kl. 22:55:22
Bert-Åke Varg skulle säkert fungera bra i rollen, det hade blivit en fin image till TV-programmet A-Ö!  :)
Jag tror Nygren skulle passa bättre